وسایل مورد نیاز برای پیش دبستانی


وسایل مورد نیاز برای پیش دبستانی

آیا فرزندی دارید که او را در مقطع پیش‌دبستانی ثبت نام کرده‌اید؟ احتمالا به دنبال فهرستی از لوازم موردنیاز او نیز هستید. در این مقاله یک فهرست مفصل با تمام جزئیات لازم به شما ارائه می‌شود. البته با توجه به نظر اولیای مدرسه و مربی پیش‌دبستانی ممکن است به برخی از اقلام نیاز نباشد، یا اقلامی اضافه شود. با ما همراه باشید.


لیست لوازم مورد نیاز پیش دبستانی ها

آیا فرزندی دارید که او را در مقطع پیش‌دبستانی ثبت نام کرده‌اید؟ احتمالا به دنبال فهرستی از لوازم موردنیاز او نیز هستید. در این مقاله یک فهرست مفصل با تمام جزئیات لازم به شما ارائه می‌شود. البته با توجه به نظر اولیای مدرسه و مربی پیش‌دبستانی ممکن است به برخی از اقلام نیاز نباشد، یا اقلامی اضافه شود. با ما همراه باشید.

خرید لوازم التحریر فانتزی

قرار است فرزند شما برای نخستین بار وارد فضای مدرسه شود. قطعا این موقعیت برای او تازه است. برای آن‌که به روحیه‌ی فرزند خود در پذیرش محیط و افراد جدید کمک کنید، خوب است لوازمی برای او تهیه کنید که دوستشان داشته باشد. 

خرید لوازم التحریر فانتزی کمک می‌کند اشتیاق بچه‌ها برای ورود به پیش‌دبستانی بیشتر شود. فهرست وسایل مورد نیاز بچه‌های پیش‌دبستانی، شامل موارد متنوعی می‌شود. هریک از آن‌ها انواع ساده و فانتزی دارند. البته استفاده از لوازم التحریر فانتزی تنها به کودکان محدود نیست. این محصولات چنان زیبا هستند که بسیاری از بزرگسالان نیز دوستشان دارند. فرایند خرید این لوازم، بسیار لذت‌بخش است. در ادامه با این فهرست آشنا می‌شوید.

۱- مداد فانتزی و دیگر نوشت افزار مرتبط

به بچه‌های پیش دبستانی معمولا خواندن و نوشتن آموزش داده نمی‌شود. یعنی به آن شکل که در مقطع اول دبستان مشق الفبا می‌نویسند، در پیش دبستانی چندان مشق نمی‌نویسند. اما ممکن است به صلاح‌دید برخی از مربیان، تا حدودی آموزش ببینند. هدف معمولا این است که یک آشنایی کلی با مداد به دست گرفتن و نوشتن پیدا کنند. بنابراین به این وسایل نیاز دارند:

۱-۱ مدادتراش

برای تراشیدن و تنظیم نوک مداد از انواع مداد تراش استفاده می‌کنیم. برای بچه‌های پیش دبستانی بهترین گزینه مدادتراش مخزن‌دار فانتزی است. وجود مخزن کمک می‌کند اطراف دست بچه‌ها بعد از تراشیدن مداد کثیف نشود. ضمنا آنان مجبور نیستند برای هربار تراشیدن مداد خود را به سطل زباله برسانند.

بدنه‌ی مدادتراش مخزن‌دار می‌تواند در اشکال مختلف طراحی شود. شکل حیوانات، میوه‌ها و شخصیت‌های کارتونی معمولا جذاب‌ترین گزینه‌های مدادتراش فانتزی است. 

۱-۲ پاک کن

پاک‌کن‌ها نیز تنوع زیادی دارند. انواع پاک کن فانتزی در رنگ‌های شاد، اشکال فانتزی و بامزه و مدل‌های خاص تولید می‌شود که قطعا برای بچه‌ها جذاب است. 

بعضی از پاک‌کن‌ها شبیه قلم طراحی شده‌اند. یعنی پاک کن داخل یک بدنه شبیه مداد نوکی یا خودکار قرار گرفته است و فقط مقداری از آن که استفاده می‌شود، بیرون از بدنه قرار دارد. این مدل هم از نظر ظاهری زیبا و جذاب است و هم باعث می‌شود پاک‌کن در بدنه تمیز بماند. 

۱-۳مداد سیاه و قرمز

برای کودک پیش دبستانی یک عدد مداد سیاه و یک عدد مداد قرمز مورد نیاز است. از مداد سیاه برای نوشتن و از مداد قرمز می‌توان برای خط‌کشی استفاده کرد. همچنین بچه‌ها می‌توانند اول نقاشی‌های خود را با مداد سیاه بکشند و سپس آن را رنگ کنند. بهتر است برای بچه‌هایی که شاید بار نخست است مداد به دست می‌گیرند، نوعی زیبا تهیه کنید. انواع مداد فانتزی تولید ایران چنان زیاد و رنگارنگ است که نیازی به محصولات وارداتی نیست.

هنگام خرید مداد فانتزی از badpa ak خیالتان راحت باشد که در کنار زیبایی، کیفیت و مرغوبیت نیز در تولید آن ها وجود دارد.

۲- محصولات کاغذی

چنان‌که گفتیم، بچه‌های پیش دبستانی چندان مشق نمی‌نویسند. اما تا دلتان بخواهد نقاشی می‌کشند. پس یکی از اقلام لوازم التحریر برای پیش دبستانی‌ها دفتر نقاشی است. 

۲-۱ دفتر نقاشی

دفترنقاشی فانتزی در انواع گوناگون و طرح‌های گوناگون روی جلد و بهترین کیفیت در برگه‌ها یکی از ضروری‌ترین لوازم بچه‌ها هم در ایام مدرسه و هم در اوقات فراغت است. با توجه به سن کم بچه‌ها بهتر است دفترهایی سبک انتخاب شود.

۲-۲ کاغذ A4

کاغذ در اندازه‌ی A4 نیز ممکن است برای برخی از نقاشی‌ها یا دیگر فعالیت‌های بچه‌ها لازم باشد. فقط باید دقت کنید که کاغذها به درستی و تمیز نگه‌داری شوند.

۲-۳ دفتر مشق خط‌دار

نیازی نیست این دفتر تعداد برگ زیادی داشته باشد. البته می‌توانید آن را با توجه به روش‌های مربی و توصیه‌ای که دارد، بخرید. 

۳- لوازم و ابزار نقاشی و رنگ‌آمیزی 

با توجه به این‌که بچه های پیش دبستانی قرار است زیاد نقاشی بکشند، ابزار رنگ‌آمیزی متنوعی مورد نیازشان است. ضمنا این دسته از لوازم التحریر پیش دبستانی ها احتمالا جذاب‌ترین است. 

۳-۱ مداد رنگی

از آنجایی که قرار نیست کودکان نقاشی‌های حرفه‌ای بکشند پس نیاز به بسته‌های مداد رنگی بزرگ با تعداد رنگ زیاد نیست. ضمنا بچه‌ها نمی‌توانند چنین بسته‌هایی را حمل کنند.

مداد رنگی ۶ تا ۱۲ رنگ برای این بچه‌ها کافی است. بسیاری از بچه‌های پیش دبستانی از بسته‌های ۸ رنگ استفاده می‌کنند.

۳-۲ مداد شمعی

نوعی دیگر از ابزار رنگ‌آمیزی که جنس متفاوتی دارد، مداد شمعی است. این ابزار رنگ‌آمیزی جنس خاصی دارد و رنگ‌های پر و چشم‌گیری از خود به جا می‌گذارد. 

۳-۳ آبرنگ، گواش و قلم‌موهای مخصوص آن‌ها

همان قانونی که برای مدادرنگی گفتیم، یعنی اکتفا به تعداد رنگ کم، درباره آبرنگ و گواش نیز صدق می‌کند. می‌توان تعدادی از رنگ‌های اصلی را خرید و از ترکیب آن‌ها رنگ‌های تازه به دست آورد. کار با آبرنگ و گواش ضمن جذابیت برای بچه‌ها، مهارت‌های دست آنان را نیز افزایش می‌دهد.

۳-۴ رنگ انگشتی

از جذاب‌ترین سرگرمی‌ها برای بچه‌ها نقاشی با رنگ‌انگشتی است. درواقع نقاشی با رنگ انگشتی هم نقاشی و هم بازی است.

۳-۵ شابلون:

انواع شابلون برای افزایش مهارت‌های نقاشی و تسلط بچه‌ها بر کشیدن استفاده می‌شود. این شابلون‌ها معمولا با طرح حیوانات و میوه‌ها هستند که بچه‌ها آن‌ها را بیشتر می‌شناسند و درک بهتری از آن‌ها دارند. اما ممکن است بتوان آموزش اشکال هندسی ساده را نیز با شابلون‌های آن‌ها انجام داد.

۴- ابزار و لوازم کاردستی و بازی

از دیگر فعالیت‌های سازنده‌ای که بچه‌ها انجام می‌دهند، ساخت کاردستی‌های گوناگون است. ابزارهای زیادی برای آن‌ها لازم است که فهرستشان می‌کنیم.

۴-۱ چسب

انواع مایع، ماتیکی و نواری (یا چسب واشی) در کاردستی بچه‌ها کاربرد دارد. هریک از آن‌ها برای چسباندن برخی از مواد کارایی دارند.

۴-۲ گل رس

معمولا به بچه‌ها در مقطع پیش‌دبستانی، آموزش مجسمه‌سازی و کار با گل سفال داده می‌شود. این کار می‌تواند مهارت‌های دست‌ورزی و نیز قدرت تجسم و درک سه بعدی آنان را افزایش دهد. 

۴-۳ کاغذ رنگی

معمولا برای شناخت بهتر رنگ‌ها و بریدن اشکال از رنگ‌های مختلف استفاده دارد.

۴-۴ قیچی (نوک گرد)

قیچی باید نوک گرد باشد تا خطر آن برای بچه‌ها کمتر شود. همچنین بهتر است قاب‌دار باشد تا آسیبی به کیف و جامدادی بچه‌ها نیز نرساند. 

۴-۵ نمد

نمد نیز برای ساخت کاردستی استفاده می‌شود و در رنگ‌های متنوعی موجود است. بچه‌ها می‌توانند شکل‌های مختلفی را از آن در آورند و روی کاغذ یا صفحه‌ی نمدی بچسبانند.

۴-۶ چوب بستنی

با چوب بستنی بچه‌ها می‌توانند انواع کاردستی‌ها را بسازند. 

۴-۷ مقوای رنگی

تقریبا همان استفاده کاغذ رنگی را دارد اما برای مواردی است که ضخامت و مقاومت بیشتری لازم است. 

۴-۸ اسفنج و پنبه

از تکه‌های اسفنج و پنبه می‌توان هم برای کاردستی و هم برای نقاشی استفاده کرد. 

۴-۹ خمیربازی

از خمیر بازی نیز برای شناخت بهتر رنگ‌ها و دست ورزی استفاده می‌شود. 

۵- لوازم شخصی و بهداشتی

برای حفظ سلامت و بهداشت بچه‌ها لازم است وسایلی شخصی و منحصر به خود داشته باشند. همچنین باید درباره تغذیه و خوراک آنان دقت کافی شود. این وسایل نیز فهرستی دارند که به شما ارائه می‌دهیم:

۵-۱ لیوان

یک لیوان کوچک برای آب‌خوری کافی است. رنگ و طرح آن را می‌توانید فانتزی و جوری که بچه‌ها دوست دارند انتخاب کنید. همچنین لیوان می‌تواند در‌دار، تاشو، نی‌دار و … باشد. 

۵-۲ قمقمه

لیوان برای مواقعی است که شیر آب در دسترس است. اما بچه‌ها می‌توانند یک قمقمه که مقدار بیشتری آب در خود جای می‌دهد، داشته باشند.

۵-۳ ظرف غذا

از نظر ما، بچه‌ها ساعات زیادی در مدرسه نیستند اما برای بدن کوچک آن‌ها ساعات قابل توجهی است. پس لازم است مواد خوراکی مقوی و سالم در یک ظرف غذای کوچک و شخصی برایشان گذاشته شود.

۵-۴ دستمال کاغذی

این مورد حتما برای بهداشت بچه‌ها ضروری است. می‌توانید یک بسته‌ی کوچک حاوی تعداد کمی دستمال مرطوب نیز در کیفشان قرار دهید.

۶- وسایلی برای نظم‌دهی

چنان که دیدیم، بچه‌های پیش دبستانی، وسایل زیاد و متنوعی دارند. برای نظم دادن بیشتر به این وسایل و حفظ بهترشان برخی وسایل دیگر را نیاز داریم.

۶-۱ جامدادی

جامدادی مناسب برای بچه‌های پیش دبستانی باید با توجه به حجم وسایلی انتتخاب شود که در آن قرار می‌دهند. بهتر است جامدادی فانتزی انتخاب شود. جنس فلزی با توجه به دوامی که دارد، مناسب‌تر است.

۶-۲ کلربوک

این وسیله درواقع مجموعه‌ای از پوشه‌هاست که به هم پیوسته هستند. کلربوک برای قرار دادن و نظم‌دهی برگه‌های پراکنده بهترین و کاربردی‌ترین وسیله است. 

۶-۳ برچسب نام

از همان آغاز خرید لوازم التحریر برای بچه‌ها به تعداد کافی برچسب نام تهیه کنید. زیرا قرار است روی جامدادی، دفترها، وسایل نقاشی، پاک‌کن، تراش و تک‌تک مدادها و مدادرنگی‌ها را برچسب نام دانش‌آموز را بزنید.

سخن پایانی

با مهم‌ترین وسایل مورد نیاز دانش آموزان در مقطع پیش دبستانی آشنا شدیم. همه‌ی این موارد در انواع ساده و فانتزی موجود هستند. همچنین می‌توان گفت تمام آن‌ها از برندهای ایرانی خوشنام و مطرحی به بازار می‌آیند. خرید لوازم تحریر فانتزی ایرانی برای بچه‌های پیش دبستانی هم اشتیاق آنان را نسبت به فضای مدرسه و انجام کارها علاقه‌مند می‌کند و هم آنان را از فرهنگ بیگانه و نامأنوس دور نگه می‌دارد.

لوازم التحریر مورد نیاز پیش دبستانی

اولیاء گرامی نوآموزان پیش‌دبستانی،

با عرض سلام و آرزوی سلامتی،

در جدول زیر لیست لوازم التحریر و وسایل مورد نیاز در سال تحصیلی ارائه شده است. لطفاً با مراجعه به فروشگاه در روزهای دوشنبه ۹۹۷۱۴ و سه‌شنبه ۹۹۷۱۵ نسبت به تهیه وسایل اقدام فرمایید. وسایلی که با دایره سیاه (●) مشخص شده‌اند برای هر نوآموز به صورت اختصاصی بسته‌بندی شده و آماده تحویل است. وسایلی که با دایره سفید (○) مشخص شده‌اند برای انجام فعالیت‌های دوره پیش‌دبستانی مورد نیاز می‌باشند؛ لذا در صورت داشتن هر یک از این وسایل نیاز به خرید مجدد آنها نیست و در غیر اینصورت می‌توانید وسیله مورد نظر را از فروشگاه خریداری بفرمایید.

وسایل مورد نیاز برای پیش دبستانی