دریافت احکام بازنشستگان تامین اجتماعی


دریافت احکام بازنشستگان تامین اجتماعی

در این مقاله در مورد حکم تامین اجتماعی ۱۴۰۱ و نحوه دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ در سامانه حکم حقوقی این سازمان tamin.ir صحبت کردیم.


دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱

اگر در مورد دریافت حکم حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی سوالی دارید

اگر در مورد دریافت حکم حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی سوالی دارید

با توجه به اینکه بسیاری از امور جامعه به صورت غیر حضوری انجام می شود؛ طبیعی است که سازمان تامین اجتماعی نیز بسیاری از امور مربوط به بازنشستگان را به صورت غیر حضوری به آن ها ارائه کند. یکی از مهم ترین امکاناتی که سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی می دهد، دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه دریافت حکم حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی می باشد. همچنین، تمامی بازنشستگان و مستمری بگیران می توانند با مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی ، فیش حقوقی خود را به صورت غیر حضوری دریافت کنند. با توجه به اینکه شاید بعضی از افراد از نحوه دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی مطلع نباشند، در این مقاله سعی داریم شما را نحوه دریافت این حکم به صورت غیر حضوری آشنا کنیم تا اگر قصد دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی خود را دارید، بتوانید به صورت آنلاین آن را دریافت کنید.

ورود به سامانه دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی

حکم تامین اجتماعی چیست؟

حکم حقوقی ، مانند فیش حقوقی یکی از مهم ترین مدارکی است که در زمینه حقوق به افراد داده می شود. در واقع، افراد می توانند با دریافت حکم تامین اجتماعی ، جزئیات مربوط به حقوق خود را مشاهده کنند. همچنین، می توان با مشاهده حکم تامین اجتماعی ، میزان حقوق افزایش و یا کاهش یافته در حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را مشاهده کرد. بنابراین، به طور کلی حکم تامین اجتماعی یکی از احکام بسیار مهم این سازمان است که به تمامی افراد اعم از مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی ارائه می شود. در این حکم، تمامی اطلاعات مربوط به حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی به طور دقیق ذکر شده است؛ به طوری که افراد می توانند با دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی از جزئیات پرداختی حقوق خود مطلع شوند. خوشبختانه با کمک روش های موجودی که برای دریافت حکم حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی وجود دارد، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت حکم حقوقی خود ندارند. در ادامه در رابطه با نحوه دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی بیشتر صحبت می کنیم.

سامانه دریافت حکم حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی ami .i

همانطور که قبلا اشاره کردیم، تمامی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی می توانند به صورت غیر حضوری و آنلاین حکم حقوقی تامین اجتماعی را دریافت کنند. سامانه دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی ، سامانه ای زیر نظر سایت سازمان تامین اجتماعی به نشانی ami .i می باشد که افراد می توانند با ورود به این سامانه حکم حقوقی خود را دریافت کنند. دقت داشته باشید که علاوه بر دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی از سایت تامین اجتماعی، می توان فیش حقوقی را نیز دریافت نمود. بنابراین هر دوی این خدمات از طریق سایت سازمان تامین اجتماعی انجام می شود.

ورود به سامانه دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی

مستمری بگیران و بازنشستگانی که قصد دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی را دارند، می بایست از نحوه ورود به سامانه دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی مطلع باشند تا بتوانند با راحتی حکم حقوقی خود را به صورت غیر حضوری دریافت کنند. دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق سایت سازمان تامین اجتماعی به نشانی اینترنتی ami .i انجام می شود. افرادی که قصد دریافت این حکم را دارند، باید ابتدا به سایت تامین اجتماعی مراجعه کنند و سپس، از طریق خدمات موجود برای مستمری بگیران، به قسمت دریافت حکم حقوقی وارد شوند. در ادامه به صورت تصویری نحوه ورود به سامانه دریافت حکم حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی را توضیح می دهیم.

مرحله اول دریافت حکم حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

قبل از اینکه در رابطه با نحوه ورود به سایت سازمان تامین اجتماعی و سامانه دریافت حکم حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی صحبت کنیم؛ باید ذکر کنیم که پیش نیاز ورود به سامانه دریافت حکم حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی ، ثبت نام در سایت سازمان تامین اجتماعی می باشد. در واقع، افراد می بایست ابتدا در سایت سازمان تامین اجتماعی با کد ملی، شماره تلفن همراه و دیگر اطلاعات هویتی خود ثبت نام کنند و سپس با دریافت رمز عبور به سامانه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی وارد شوند. برای ثبت نام در سایت سازمان تامین اجتماعی کافیست که ابتدا به این سایت به نشانی ami .i وارد شوید. سپس، با ورود به قسمت ثبت نام خدمات غیر حضوری و بازیابی رمز عبور، مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. دقت داشته باشید که مراحل ثبت نام مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی شش مرحله می باشد که تمامی مراحل باید به صورت تک به تک و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز انجام شود. نکته ای که باید مد نظر داشت این است که حتما در هنگام وارد کردن شماره تلفن همراه خود دقت کنید؛ چرا که این شماره تلفن برای بازیابی رمز عبور در زمان های بعدی، مورد نیاز شما می باشد. همچنین، لازم است که حتما شماره تلفن همراه وارد شده به نام بیمه شده تامین اجتماعی (مستمری بگیر و یا بازنشسته تامین اجتماعی) باشد. شاید مطالب به نام زدن سیم کارت همراه اول و به نام زدن سیم کارت ایرانسل در این زمینه برایتان مفید باشد. شما می توانید برای ورود مستقیم به سامانه ثبت نام خدمات الکترونیک حکم حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

ورود به سامانه ثبت نام خدمات غیر حضوری بازنشستگان تامین اجتماعی

مرحله دوم دریافت حکم حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

افرادی که طبق توضیحات داده شده، در سامانه خدمات الکترونیک تامین اجتماعی، ثبت نام کرده اند و در حال حاضر دارای رمز عبور و نام کاربری تایید شده می باشند، می توانند طبق مراحل زیر مراحل دریافت حکم حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی را انجام دهند.

۱ابتدا یکی از مرورگرهای گوشی تلفن همراه و یا سیستم های کامپیوتری خود را باز کنید. می توانید برای دسترسی بهتر، از مرورگر کروم و یا فایرفاکس به روز شده استفاده کنید.

۲سپس، در فیلد جستجوی گوگل عبارت «سایت سازمان تامین اجتماعی» را جستجو کنید.

۳پس از اینکه گوگل سایت سازمان تامین اجتماعی به نشانی ami .i را برای شما جستجو کرد، روی آن کلیک کنید تا وارد سایت اصلی سازمان تامین اجتماعی شوید.

۴در مرحله بعدی، باید به قسمت خدمات مستمری بگیران تامین اجتماعی وارد شوید. برای این کار کمی به سمت پایین سایت بروید و در قسمت میز خدمت غیر حضوری، بر روی گزینه مستمری بگیران کلیک کنید.

۵حال بر روی گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران کلیک نمایید.

۶پس از ورود به قسمت سرویس های الکترونیک مستمری بگیران، شما باید بر روی گزینه «حکم مستمری بگیران» و سپس، بر روی گزینه «مشاهده حکم مستمری بگیران» کلیک کنید.

۷ در این مرحله کافیست که نام کاربری شما که برابر کد ملی شما است و رمز عبور خود را وارد کنید و بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱

همانطور که در توضیحات ذکر کردیم، تمامی افرادی که قصد دریافت حکم بازنشستگی تامین اجتماعی را دارند، می توانند از طریق مراحل ذکر شده، حکم حقوقی خود را دریافت کنند. در سال ۱۴۰۱، این امکان برای کلیه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی فراهم شده است که بتوانند به صورت غیر حضوری و از طریق سایت سازمان تامین اجتماعی، حکم تامین اجتماعی خود را دریافت نمایند. تمامی مراحل ذکر شده برای دریافت حکم تامین اجتماعی ، مربوط به دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ می باشد و کلیه افرادی که قبلا در سایت سازمان تامین اجتماعی ثبت نام کرده اند، می توانند بدون مراجعه حضوری، حکم حقوقی خود را دریافت نمایند.

غیر حضوری شدن بسیاری از روند سازمان تامین اجتماعی این امکان را به افراد می دهد که بتوانند با کمک سایت سازمان تامین اجتماعی، بسیاری از امور خود را انجام دهند. یکی از خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی دریافت حکم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری می باشد. با توجه به اینکه شاید بعضی از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از نحوه دریافت حکم تامین اجتماعی مطلع نباشند، در این مقاله سعی کردیم نحوه دریافت حکم بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی توضیح دهیم.

سوالات متداول

۱- آیا امکان گرفتن حکم بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری وجود دارد؟

۲- آدرس سامانه دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

۳- نحوه دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی چگونه است؟

اگر در مورد دریافت حکم حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی سوالی دارید

اگر در مورد دریافت حکم حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی سوالی دارید

دریافت احکام بازنشستگان تامین اجتماعی