رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی


رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی

ابلاغ حکم انتصاب دکتر حداد عادل به ریاست فرهنگستان زبان و ادب فارسی visibili y644 بازدید اشتراک‌گذاری  بنا بر پیشنهاد شورای فرهنگستان و با استناد به مادۀ ۱۰ اساسنامۀ فرهنگستان زبان و ادب فارسی، که به‌موجب آن «رئیس فرهنگستان از میان اعضای فرهنگستان، به پیشنهاد رئیس جمهوری و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با […]


رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی
پخش آنلاین ویدئو

ابلاغ حکم انتصاب دکتر حداد عادل به ریاست فرهنگستان زبان و ادب فارسی

visibili y644 بازدید

اشتراک‌گذاری

 بنا بر پیشنهاد شورای فرهنگستان و با استناد به مادۀ ۱۰ اساسنامۀ فرهنگستان زبان و ادب فارسی، که به‌موجب آن «رئیس فرهنگستان از میان اعضای فرهنگستان، به پیشنهاد رئیس جمهوری و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حکم ایشان برای یک دورۀ چهارساله انتخاب می‌شود»، دکتر غلامعلی حداد عادل، به این سمت برگزیده شد.

بر این اساس دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری و رئیس عالیۀ فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی ایران، دکتر حداد عادل را برای یک دورۀ چهارسالۀ دیگر به ریاست فرهنگستان زبان و ادب فارسی منصوب کرد. در این حکم آمده‌ است:

در اجرای تبصرۀ بند (۲) اصلاح موادی اساسنامۀ فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی ایران، مصوب ۱۳۸۸۰۷۲۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصویب‌نامۀ مورخ ۱۳۹۹۱۲۰۵ آن شورا، با عنایت به تخصص و تجربیات ارزشمند جناب‌عالی،‌ به‌موجب این حکم برای مدت چهار سال دیگر به عنوان «رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی» منصوب می‌شوید.

توفیق جناب‌عالی را در انجام شایستۀ وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، در خدمت به اسلام و ملت شریف ایران از خداوند متعال مسئلت دارم.

دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی منصوب شد

سیدمجتبی حسینی با حکم غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی دبیر این فرهنگستان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجتبی حسینی، معاون سابق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حکمی از طرف غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان، به سمت دبیری فرهنگستان منصوب شد.

همچنین مراسم تودیع محمدرضا نصیری از سمت دبیری فرهنگستان زبان و ادب فارسی و معارفه حسینی امروز شنبه (دهم مهرماه ۱۴۰۰) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور رئیس فرهنگستان، غلامعلی حداد عادل، معاون علمی و پژوهشی فرهنگستان، محمد دبیرمقدم، و سیدمجتبی حسینی، دبیر جدید فرهنگستان، و جمعی از همکاران فرهنگستان برگزار شد، حداد عادل از تلاش‌ها و زحمات محمدرضا نصیری در دوران طولانی مسئولیت او در دبیری فرهنگستان تشکر کرد.

متن سپاس‌نامه‌ای که از طرف رئیس فرهنگستان به محمدرضا نصیری اهدا شد، چنین است:

«جناب آقای دکتر محمدرضا نصیری با سلام و احترام، لازم می‌دانم از تلاش‌ها و زحمات جناب‌عالی در دوران طولانی مسئولیت دبیری فرهنگستان زبان و ادب فارسی سپاسگزاری کنم. امیدوارم فرهنگستان بتواند در آینده از همکاری‌های جناب‌عالی در گروه‌های علمی و سایر بخش‌ها بهره‌مند گردد.

غلامعلی حدادعادل»

محمدرضا نصیری، عضو وابسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی است که در کنار دبیری فرهنگستان مدیریت گروه‌های دانشنامه زبان و ادب فارسی در شبه‌قاره و گروه مطالعات زبان و ادب فارسی در آسیای صغیر و همچنین انتشارات فرهنگستان را بر عهده دارد.

حکم انتصاب حسینی از طرف رئیس فرهنگستان، غلامعلی حداد عادل، به سمت دبیری فرهنگستان هم به شرح زیر است؛

«بسمه تعالی جناب آقای دکتر سیّدمجتبی حسینی

احتراماً، با توجه به دانش و تجربۀ جناب‌عالی در مدیریت‌های فرهنگی، به‌موجب این حکم به سمت دبیری فرهنگستان زبان و ادب فارسی منصوب می‌شوید. توفیق جناب‌عالی را در این مسئولیت از خداوند بزرگ مسئلت می‌کند.

غلامعلی حداد عادل»

کپی شد

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی