فمتولیزیک چیست


فمتولیزیک چیست

عمل فمتولیزیک بهترین گزینه برای شماست، اگر شما نیاز به جراحی لیزیک دارید اما وجود تیغ جراحی برای برش نازک فلپ قرنیه ، شما را نگران میکند.


عمل فمتولیزیک چشم (Fem o Lasik)

آنچه در این صفحه در مورد عمل فمتولیزیک مطالعه خواهید کرد:

عمل فمتولیزیک چیست؟

فمتولیزیک Fem o Lasik: در حال حاضر، یکی از دقیق ترین و کم خطرترین انواع جراحی لیزر چشم برای اصلاح عیوب انکساری چشم در جهان میباشد.

اگر برای عمل لیزیک استرس دارید و یا اگر در جراحی لیزیک، وجود تیغ جراحی برای برش نازک فلپ قرنیه، شما را نگران میکند، روش فمتولیزیک بهترین گزینه برای شماست. فمتولیزیک (یا لیزر فمتوسکند) روشی است که در آن تیغ جراحی وجود ندارد. در این روش که لیزیک بدون تیغه یا لیزیک تمام لیزر هم نامیده میشود، جراح از دو نوع لیزر برای تصحیح بینایی استفاده می نماید.

در واقع برای برش قرنیه، تیغی در این نوع لیزیک وجود ندارد. برای همین است که این نوع لیزیک را لیزیک تمام لیزر ( فمتولیزیک) می نامند. در فمتولیزیک، حتی برش قرنیه نیز با نور لیزر انجام میشود. در ابتدا یک لیزر فمتوسکند فوق سریع برای ایجاد یک فلپ نازک در قرنیه (سطح جلو چشم ) استفاده می شود. سپس لیزر اگزایمر، مورد استفاده قرار می گیرد تا بافت زیرین قرنیه را برای اصلاح بینایی، مورد تابش قرار دهد.

عمل فمتولیزیک چگونه انجام میشود؟

در واقع اصول لیزر چشم در تمام عمل های لیزری چشم، شبیه به هم بوده و تفاوت اصلی آنها در آماده نمودن چشم برای تابش نور لیزر میباشد. در عمل فمتولیزیک، تمام آمادگی هایی که برای عمل لیزیک چشم انجام میشود، مدنظر قرار میگیرد. ابتدا چشمها با قطره ی بی حسی، بی حس میشوند و شما کاملا به هوش هستید. سپس شما به سمت دستگاه لیزر بسیار پیشرفته ای هدایت میشوید. پس از دراز کشیدن روی تخت دستگاه، چشمهای شما با وسیله ای به نام اسپکولوم باز نگهداشته میشود. اینک با لیزر فمتوسکند برشی بسیار دقیق و ظریف روی قرنیه ایجاد میشود.

این برش بسیار ظریف در عمق حدودی ۹۰ تا ۱۱۰ میکرون در قرنیه ایجاد میشود. از این روی این عمل برای قرنیه های نازک بسیار مناسب است. سپس تابش لیزر اگزایمر به سطح قرنیه شما، تمام عیوب انکساری شما را اصلاح مینماید. تمامی عیوب انکساری شما از جمله نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم توسط فمتو لیزیک اصلاح میشود. اینک لایه ی برش خورده به محل اولیه خود برگردانده میشود تا خود، به عنوان یک پانسمان طبیعی از بافت لیزر شده محافظت نماید. این لایه ی ظریف و بسیار نازک، بزودی جوش میخورد و نیازی به بخیه ندارد.

فیلم عمل فمتولیزیک چشم

نکته در صورتیکه دارای قوز‌قرنیه (کراتوکانوس) میباشید، و این مشکل بینایی شما را با مشکل مواجه نموده است، به احتمال زیاد، پزشک با عمل لیزری چشم شما موافقت نکند. آیا میدانید که درمان های بسیار عالی دیگری برای قوز قرنیه وجود دارد که میتوانید با مراجعه به صفحه‌ی درمان قوز قرنیه (کراتوکونوس) در سایت نوآوران ، با آنها آشنا شوید. امروزه لنزهای اسکلرال ، که معجزه ی قرن جدید قلمداد میشوند، امید تجربه‌ی زندگی ِ بدون حضور عینک را به این دسته از افراد هدیه میکند.

لیزر فمتوسکند چیست ؟

لیزر فمتوسکند یکی از تحولات بزرگ صنعت جراحی چشم توسط اشعه ی لیزر میباشد. این لیزر بگونه ای کنترل شده و دقیق است که جای هیچگونه آسیبی را به قرنیه شخص بیمار به جای نمیگذارد. نرم افزارهای بسیار پیشرفته ی دستگاه لیزر فمتوسکند، میتوانند تمامی جزییات پرتو لیزری که بسمت چشم شما تابیده میشود را بررسی و تعیین نمایند. جزییاتی از قبیل تعداد، مقدار انرژی، عمق اشعه و فرکانس و قدرت پالس های لیزری که به سمت قرنیه شما تابیده میشود، توسط نرم افزارهای بسیار دقیقی تنظیم شده و این سبب میشود برشی بسیار نازک و بسیار دقیق در قرنیه شما توسط نور لیزر ایجاد شود. میبینید که در این نوع از لیزر، هیچ تیغ جراحی برای برش قرنیه بکار نمیرود و تمام مراحل توسط نور لیزر انجام میشود.

فمتولیزیک برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی، فردی که واجد شرایط جراحی لیزیک باشد، یک کاندید خوب برای فمتولیزیک نیز هست. به بیانی دیگر هرکسی که بتواند جراحی لیزیک را انجام دهد، میتواند فمتولیزیک را هم انجام دهد. شرایط فمتولیزیک همان شرایط عمل لیزیک میباشد. در ضمن برخی مطالعات نشان داده اند که ممکن است این روش، خطر برخی عوارض لیزیک را که مرتبط با استفاده از تیغ جراحی (میکروکراتوم) هست، کاهش دهد.

فمتولیزیک برای قرنیه نازک

به دلیل دقت بالایی که در برش قرنیه در فمتولیزیک وجود دارد، این عمل را برای قرنیه های نازک مناسب میدانند. لیزرفمتوسکند در این روش، میتواند برش هایی با دقت های بسیار بالا و بسیار نازک در قرنیه ایجاد کند. از این رو فمتولیزیک یک روش بسیار مناسب برای قرنیه های نازک بشمار میرود.

همانطور که میدانید، ضخامت قرنیه یکی از شرایط اصلی برای عمل های لیزری میباشد. به همین دلیل کسانی که قرنیه نازکی دارند، معمولا قادر به لیزیک کردن چشم خود نیستند. اما عمل فمتولیزیک، روش بسیار مناسبی برای عمل لیزر چشمهایی با قرنیه نازک بشمار میرود.

برای اطلاعات بیشتر پیرامون عمل لیزر برای قرنیه های نازک، مقاله ی فمتولیزیک برای قرنیه های نازک را در سایت ما مطالعه نمایید.

انواع عمل فمتولیزیک

لیزیک بدون تیغه (فمتولیزیک) در ایالات متحده در سال ۲۰۰۱ انجام میگرفت. شرکت I aLase برای اولین بار از لیزر فمتوسکند یا همان فمتوسکند برای برش قرنیه در جراحی لیزیک استفاده نمود.

در سال ۲۰۰۷ شرکت (AMO) I aLase را خریداری نمود و تکنولوژی لیپوساکشن لیزر فمتوسکند را در کنار لیزر اگزایمر خود، برای لیزیک سفارشی آغاز نمود. از آن زمان AMO آخرین لیزر فمتوسکند و لیزر سفارشی خود را، به یک شکل جدید لیزیک به نام آی لیزیک ارائه کرد، که در حال حاضر نام تجاری پیشرو لیزیک، در ایالات متحده میباشد.

دیگر دستگاه های لیزر فمتوسکند که سازمان جهانی غذا و دارو FDA برای روشهای فمتولیزیک (لیزیک بدون تیغه) در ایالات متحده تایید نموده شامل موارد زیر است: • Fem o LDV (Zieme Oph halmic Sys ems) • Tech olas (Tech olas Pe fec Visio GmbH) • Vic us (Tech olas Pe fec Visio GmbH a d Bausch Lomb) • VisuMax (Ca l Zeiss Medi ec AG) هر یک از این سیستم ها ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند؛ اما همه ی سیستم ها نتایج مشابهی را تولید می نمایند. اگر خواهان اطلاعات بیشتر در این مورد هستید، شما میتوانید با جراح خود صحبت نمایید تا بدانید دقیقا کدامیک از این سیستمها را برای فمتولیزیک شما در نظر دارد.

مزایای عمل فمتولیزیک نسبت به لیزیک

علاوه بر راحت بودن خیال بیماران (به علت عدم استفاده از تیغ جراحی ) و عدم ایجاد درد، مزایای فمتولیزیک عبارت است از: ۱٫ قابل پیش بینی بودن ضخامت فلپ قرنیه ۲٫ کاهش خطر از بین رفتن قرنیه طی عمل جراحی ۳٫ کاهش خطر ابتلا به آستیگماتیسم بعد از انجام لیزیک

همچنین در برخی موارد ممکن است لیزر فمتوسکند باعث ایجاد یک فلپ نازکتر در قرنیه شود که این موضوع جراح را قادر می سازد تا با خیال راحت مقدار بیشتری از نزدیک بینی را تصحیح نماید. همچنین لیزر فمتوسکند در فمتولیزیک، به جراح گزینه های بیشتری را جهت تعیین اندازه فلپ، شکل و جهت آن برای یک لیزیک سفارشی، طبق نیاز هر بیمار می دهد.

در نهایت لیزر فمتوسکند می تواند فلپ قرنیه ای ایجاد کند که دارای لبه هایی باشد تا فلپ را قادر سازد، بعد از جراحی در موقعیت اصلی خود بصورت ایمن تری قرار گرفته و به طور بالقوه کاهش زمان بهبودی و کاهش خطر تغییر جابجایی فلپ را بعد از جراحی ارائه دهد.

تفاوت عمل لیزیک و فمتو لیزیک

همانطور که پیش تر گفته شد تفاوت اصلی لیزیک و فمتولیزیک در نحوه ی برش دادن قرنیه و آماده نمودن آن برای تابش لیزر اکسایمر میباشد. که در عمل لیزیک این کار توسط یه دستگاه کوچک بنام میکروکراتوم صورت میگیرد، اما در فمتولیزیک این کار توسط اشعه ی لیزر فمتوسکند صورت میگیرد. اما برای اطلاعات بیشتر میتوانید صفحه ی تفاوت لیزیک و فمتولیزیک را در سایت ما مطالعه نمایید.

فمتولیزیک یا پی آر کی ؟

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که فمتولیزیک بهتر است یا عمل پی آر کی ؟ باید این مسٔله را همیشه مدنظر داشته باشید که تفاوت تمام این روشهای گوناگون اصلاح لیزری چشم در نحوه ی برش و برداشتن لایه ی اپیتلیوم قرنیه میباشد.

در روش فمتولیزیک ، این برش توسط دستگاه لیزر انجام میشود و این مسٔله باعث دقت بالای این عمل میباشد . سپس این لایه بعد از تابش لیزر اکزایمر ، بجای خود برگردانده میشود. اما در پی آر کی ، این برش با محلول الکل انجام میشود. در واقع در پی آر کی ،‌ لایه ی اپی تلیوم قرنیه توسط محلول الکل حذف میشود و دوباره طی ۴ روز ترمیم میگردد. اگرچه برداشتن کامل لایه ی قرنیه باعث از بین رفتن خطر جابجایی اپیتلیوم بعد از عمل میشود ، اما ترمیم لایه در طی چند روز ، دردناک تر از روشهایی مانند فمتولیزیک و لازک میباشد که در آنها لایه برداشته نمیشود.

بهرحال هریک از این روشها مسایل مربوط به خود را دارند. البته روش فمتولیزیک بسیار پیشرفته تر از پی آر کی بوده و مخصوصا برای کسانیکه قرنیه نازکی دارند و یا از تیغ جراحی نگران میشوند بسیار حایز اهمیت میباشد. هرچند قیمت فمتولیزیک از p k بیشتر است ، اما بسیاری از داوطلبان عمل لیزری ، آنرا بر عمل پی آرکی و یا لازک ، ترجیح میدهند.

فمتولیزیک یا لازک ؟

در مورد تفاوت عمل فمتولیزک و عمل لازک هم مواردی که در بالا (پیرامون تفاوت بین فمتولیزیک و PRK) گفته شد صادق است. تفاوت در روش برش قرنیه میباشد. در لازک ، لایه اپیتلیوم با دستگاهی بنام میکروکراتوم برش داده شده و لبه ی آن خم میشود تا نور لیزر به سطح قرنیه بتابد. تفاوت فمتولیزیک در این است که این کار توسط دستگاه بسیار پیشرفته ای با اشعه ی لیزر بسیار دقیق صورت میپذیرد . این تفاوت باعث میشود که در روش فمتولیزیک بتوان قرنیه های نازک را هم تحت عمل لیزری قرار داد . چرا که لایه ی برداشته شده توسط نور لیزر بسیار نازک تر از لایه ایست که در لازک برداشته میشود.

با همه ی این اوصاف انتخاب روشهای مختلف لیزر چشم ، گاه به انتخاب شما بستگی دارد و گاهی هم به انتخاب پزشک. چرا که در معاینات دقیق قرنیه مشخص میشود که ، قرنیه شما برای عمل با کدامیک از این روشها مناسب تر است. همیشه به پیشنهاد پزشک خود اعتماد کنید.

آیا فمتولیزیک هم عوارض بعد از عمل دارد؟

همانطور که گفته شد تفاوت عمل لیزیک و فمتولیزیک در نحوه ی برش دادن قرنیه میباشد و صرف نظر از اینکه شما کدامیک را انتخاب کرده اید، عوارض جانبی لیزر چشم بعد از جراحی لیزر به ندرت اتفاق می افتد. عوارضی که ممکن است در لیزیک و فمتولیزیک برای فلپ قرنیه رخ دهد عبارتند از :

• فلپ های ناقص : برشهای ناقص قرنیه • جابجایی فلپ • استریای فلپ (چین و چروک در فلپ) • کراتیت لایه ای کروی، DLK (التهاب چشم به علت وجود فلپ) • ایجاد انقباض (سلول هایی که در سطح قرنیه و در زیر فلپ رشد می کنند)

یکی از عوارض احتمالی لیزیک که معمولا در لیزیک بدون تیغه رخ میدهد، بیماری شبیه به سندرم حساسیت به نور گذرا (TLSS) است. این عوارض معمولا سریعا و بدون تغییر در بینایی و سایر علائم بالینی نمایان می گردد. TLSS معمولا دو تا شش هفته بعد از جراحی لیزیک بدون تیغه رخ می دهد و نور چراغ های فلورسنت می توانند علائم حساسیت به نور را بدتر نمایند. اما این وضعیت خطرناک نبوده و معمولا با استفاده کوتاه مدت از قطره های چشم استروئید می تواند با موفقیت درمان گردد.

از جراح خود در مورد عوارض نسبی لیزیک بدون تیغه در مقابل لیزیک میکروکراتوم برای مشخصه آناتومی چشم و میزان خطای انکساری، اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

علت تاری دید بعد از عمل فمتولیزیک چشم چیست؟

بعد از عمل فمتولیزیک، ممکن است تا چند وقت دید شما تار باشد. اما این تاری بندرت در کار شما وقفه ای ایجاد میکند. معمولا این حالت تاری که کاملا عادی است، پس از گذشت چند هفته بمرور ازبین میرود. تاری دید بعد از فمتولیزیک، یک روند برای ترمیم اصلاح دید است و با تاری دید قبل از عمل متفاوت میباشد. تار شدن چشم پس از فمتولیزیک به دلیل تابش لیزر بر سطح قرنیه و برداشتن لایه ای نازک از آنست. این لایه بمرور ترمیم شده و وضوح دید شما بازمیگردد. بمرور دید شما کاملا شفاف شده و از دید واضح بدون عینک خود لذت خواهید برد.

هزینه عمل فمتولیزیک چشم چقدر است؟

عوامل مختلفی میتوانند بر هزینه عمل فمتولیزیک چشم تاثیرگذار باشند. عواملی که می توانند بر هزینه فمتولیزیک چشم تأثیر بگذارند عبارتند از: محل زندگی شما، نوع شرایطی که برای چشمان شما در نظر گرفته میشود و اینکه آیا شما تصمیم به لیزیک بصورت سفارشی را دارید یا خیر.

در کلینیک نوآوران این عمل هم با تخفیف های خوبی انجام میشود. در کلینیک نوآوران شما از این جهت خیالتان آسوده است که این عمل لیزری را با بهترین قیمت، با پیشرفته ترین دستگاه لیزر فعلی دنیا و با بهترین پزشکان فوق تخصص لیزیک در ایران انجام میدهید.

هنگام انتخاب این روش، هزینه تنها یکی از عواملی است که باید در نظر گرفته شود و مهمتر از آن تخصص جراح و سیاست هایی است که عوارض لیزیک را به حداقل رسانده و رضایت شما از نتیجه آن را، به حداکثر برساند. پیش از موافقت با جراحی فمتولیزیک، با مشاور متخصص جراحی لیزیک مشورت نمایید و مطمئن شوید که با پزشک و شرایط موجود مشکلی نخواهید داشت. برای اطلاعات دقیق پیرامون قیمت فمتولیزیک در کلینیک نوآوران، به صفحه ی هزینه عمل فمتولیزیک چشم مراجعه نمایید.

مراقبت های قبل از عمل فمتولیزیک

۱٫ اگر از لنز تماسي نرم استفاده مي کنيد، حداقل از یک هفته قبل از عمل فمتولیزیک، استفاده از لنزتان را متوقف کنيد. ۲٫ اگر از لنز تماسي سخت استفاده مي کنيد، حداقل ۳ تا ۴ هفته قبل از عمل، استفاده از لنزتان را متوقف کنيد. ۳٫ روز قبل از عمل و یا صبح روز عمل، حتما استحمام کنيد و لبه پلک ها را با شامپو بچه رقيق شده بخوبي شستشو دهيد. بخاطر داشته باشید که در ۴ روز اول بعد از عمل فمتولیزیک، برای استحمام محدودیت دارید. ۴٫ روز عمل به هيچ وجه از عطر، ادکلن و ساير مواد معطر استفاده نکنيد (دستگاه ليزر نسبت به بو حساس است) و از آرايش لبه پلکها جدا اجتناب نمایید. ۵٫ عمل فمتولیزیک نیاز بـه ناشـتا بـودن کاندیدای جراحی ندارد.لذا بهتر اسـت قبل از مراجعـه برای عمل حتمـا یک وعده غـذاي سـبك ميـل نماييد. ۶٫ بدلیل اینکه بعد از عمل نمیتوانید رانندگی کنید حتما با یک همراه برای جراحی فمتولیزیک به کلینیک نوآوران مراجعه کنید. شما در دو هفته ی اول بعد ازعمل نمیتوانید رانندگی کنید.

مراقبت های بعد از عمل فمتولیزیک

۱٫ پس از عمل فمتوليزيک، احتمالا ديد چشمتان تار است. نگران نباشيد. اين حالت طبيعي و قابل انتظار است. بینایی شما طي دو تا سه هفته آينده شفافتر خواهد شد. و سپس کاملا واضح میشود. ۲٫ بهتر است طي هفته اول موقع خواب از محافظ چشمي (شيلد) يا عينک محافظ استفاده کنيد تا باعث شود که هنگام خواب چشمان خود را نمالید. ۳٫ قطره هاي چشمي خود را طبق تجویز پزشک جراح خود استفاده کنيد. بيـن دو قطره ۵ دقيقـه فاصله بگذاريد. قطره ها را میبایست در زمان بيداري استفاده کنید.در هنگام خـواب نیازي بـه ريختن قطره نيسـت و بـراي ايـن منظـور نیاز نیست بیدار شوید. صبـح بعـد از بيـدار شـدن مجـددا زمـان ريختـن قطـره هـا را تنظيـم نمایید. ۴٫ کارهاي چشمي مثل رانندگي، تلويزيون، مطالعه، موبایل،کامپیوتر و ….. تا جائيکه ميزان بينائي شما کافي باشد و خسته نشويد، منعي ندارد. ۵٫ چند رو اول بخاطر حساسیت چشم به نور، در منزل و در هفته های اول، بيرون از منزل از عينک آفتابي استفاده کنيد. ۶٫ مراقب باشيد که طي ماه اول فشاری به چشم های خود وارد نکنید. تا دوماه هرگز اجسام سنگین بلند نکنید و چشمتان را مالش ندهيد. ۷٫ حداقل طي دو هفته اول پس از عمل فمتولیزیک، از آرايش لبه پلک ها و اطراف چشم اجتناب کنيد. استفاده از لنزهای زیبایی تا سه ماه بعد از عمل فمتولیزیک ممنوع است و پس از آن بايـد در روز معاینه با مشورت با پزشک استفاده شود. ۸٫ تا حدامکان از كشيدن سيگار بعد از عمل حداقـل بــه مدت ۲هفته خودداري کنید و در محيطي كــه دود سـيگار، قليان و … وجــود دارد، حضور نداشته باشيد. ۹٫ احتمال سوزش، ریزش اشک و احسـاس جسم خارجي در چشم در چند روز اول بعد از عمل Fem o Lasik وجـود دارد. میتوانیداز قـرص مسكن يـا قطره طبـق دسـتور پزشـك استفاده نماييـد. ۱۰٫ دو تا سه هفته پس از عمل لیزیک بدون تیغه، استخر نرويد و پس از آن نيز از عينک شنا استفاده کنيد. حداقل تا سه ماه پس از عمل شيرجه نزنيد. ۱۱٫ حداقل تا دوماه پس از انجام لیزیک بدون تیغه، از ورزشهای سـنگين از قبيـل رزمی، بوکس، وزنه برداری، کشتی و يـا سـر زدن بـه تـوپ در فوتبال پرهیز نماييـد.

سوالات متداول عمل فمتولیزیک

همچنین میتوانید این مطالب را مطالعه کنید:

۱۱۸ سوال برای مقاله عمل فمتولیزیک

vdp hw

سلام.من یه هفته پیش رفتم دکتر بهم گفت قرنیه ت نازکه ونمیشه هیچ عملی کنی.لطقا راهنمایی کنید ممنون

با سلام من ۲۰ روز پیش عمل فمتو لیزیک کردم الان دوربینم خوب شده ولی نزدیک رو تا حدود ۴۰ سانتی درست نمیبینم آیا این مشکل بعدا رفع میشود ۴۰ساله هستم قبل از عمل نزدیک رو درست میدیم

سلام من درجه دوتا چشمام استیگمات ۵٫۵ ودوربینی ۵٫۷۵ هستش و ذخامت قرنیه هم۵۳۹و ۵۴۰ هستش ایا میشه عمل لیزیک یا فمتو لیزیک انجام داد یا باید لنز داخل چشمی بکارم؟

با سلام من ۲۰ روز پیش عمل فمتو لیزیک کردم الان دوربینم خوب شده ولی نزدیک رو تا حدود ۴۰ سانتی درست نمیبینم آیا این مشکل بعدا رفع میشود ۴۰ساله هستم قبل از عمل نزدیک رو درست میدیم ح

سلام وقت بخیر میخاستم بدونم کسی که اب مرولرید داره هم عمل فمتولیزیک میتونه انجام بده؟

سلام من ۲۲ سالمه حدود دو سال قبل پیوند قرنیه انجام دادم و شماره چشمم ۱۶ هست و ۶ نمره آستیگماتیسم بنظرتون برای دید بهتر از لنز داخل چشمیIsL استفاده کنم یا فمتولیزر لطفا راهنماییم خیلی ضعیفی چشم ازیتم میکنه بعد هزینه فمتولیزر واسه یک چشم چقدر هست

سلام من چهار روز پیش عمل فمتو لیزیک انجام دادم چشم چپم بعداز عمل سوزش درد شدید داشت فردا مراجعه کردم گفتن فلپ جمع شده بالا مجدد شستشو پانسمان شدم الان فقط تاریکی یه کم دید دارم ایا درست میشه

من ۹ ماه هست فنتو لیزیک انجام دادم ولی هنوز یه چشمم تاره طبیعیه؟ باید چیکار کنم.؟ ممنون

سلام من چهار روز پیش عمل فمتو لیزیک انجام دادم چشم چپم بعداز عمل سوزش درد شدید داشت فردا مراجعه کردم گفتن فلپ جمع شده بالا مجدد شستشو پانسمان شدم الان فقط تاریکی یه کم دید دارم ایا درست میشه

سلام همين اتقاق جابجايي فلپ براي من هم رخ داد و شستشو دادن و سرجاش قرار دادن تا يكهفته تاري شديد داشتم به مرور شفاف ميشه نگران نباشيد

سلام.من یه هفته پیش رفتم دکتر بهم گفت قرنیه ت نازکه ونمیشه هیچ عملی کنی.لطقا راهنمایی کنید ممنون

سلام وقتتون بخیر.عذرخواهی میکنم بنده چند روز پیش عمل فمتولیزیک انجام دادم ولی چشم راستم حین برش تکون خورده بود و ناقص برش خورد.پزشکم گفتن هفته بعدش بیا ک دیروز دوباره عمل شدم اما حین عمل ایشون با پنس یسری کارها انجام دادن و امروز هم چشمم خیلی اذیته.شما میتونید راهنمایی کنید ک چه کاری انجام دادن ؟

سلام برای چشم پیوند قرنیه شده باعمق کروی۳۲۸وتعدادسلول اپیتلیوم کافی وقرنیه نازک،IcLمناسب تراست یا فمتولیزیک؟نمره چشمم۷۵ ممنونم

سلام چشم چپ من ۱۵ سال قبل پیوند قرنیه شده و بعد از برداشتن بخیه آستیگمات بالایی داره میتونم بپرسم با توجه به نازکی قرنیه عمل فمتو برای من مناسب هست؟

سلام. ضخامت قرنیه میبایست با دستگاه مشخص شود. سپس میتوان به شما پاسخ درستی داد. برای معاینات دقیق تشریف بیاورید.

سلام وقتتون بخیر شما شماره چشم من پنج و چهارونیم و آستیگمات سه با این عمل کامل برطرف میشه

سلام. بایست معاینه شوید. اگر ضخامت قرنیه مناسب باشد بله. کاملا برطرف میشود.

قیمت عمل چنده؟

سلام. قیمت عمل فمتولیزیک در نوآوران ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان میباشد.

من ۴۸ سالمه ۳۰ ساله عینک میزنم نمره چشمهام حدودی ۳نزدیک بین هست با آستیگماتیسم . تو این سن عمل توصیه میکنید.

آیا بعد از عمل فمتولیزیک، ممکنه گردی قسمت قهوه ای چشم، گرد باقی نماتد و کج شود ؟

سلام. خیر.

سلام وقت شما بخیر با بیمه تکمیلی دی قرارداد برا عمل فمتو لیزیک دارید

سلام. خیر قرارداد نداریم. اما برای شما فاکتور صادر میگردد.

سلام عمل فمتولیزیک یرای چشم با نمره مثبت و قرنیه نازک انجام میشه و آیا موفقیت آمیز هست

سلام. بله. قطعا. اما ابتدا میبایست ضخامت قرنیه شما در معاینات دقیق مشخص شود. نوبت معاینه بگیرید.

سلام ببخشید من ۱۸ سالمه و نمره چشمم بالا رفته بالاتر از ۶ شده دکتر گفته نمره چشمت باید ثابت بشه و عینک جدید داده اگه نمرش بالا نره امیدی هست ؟ توی مشهد کجا انجام بدم خیلی خوبه؟

سلام. نوآوران فقط در تهران یک شعبه دارد. جهت مشاوره بایست چشمانتان معاینه شود.

سلام.من۲۰سال پیش لیزر انجام دادم.الان ۴۲ سالمه و برگشته.البته چشمام بسیار ضعیف بودوگفتن که احتمال برگشت هست.الان بعدازمعاینه گفتن قرنیه نازک هست.دیگه نمیتونم عملی انجام بدم؟؟

سلام. بایست معاینه شوید. شاید دلیل تاری دید پیرچشمی باشد. بایست معاینه شوید شاید بتوان از فمتولیزیک استفاده کرد.

من ۲ ماه پیش فمتولیزیک کردم شماره چشمم ۲۵ بوده نزدیک بینیم خیلی بهم ریخته تار میربینم چند روز پیش دکتر بودم دکتر میگه چون ۴۰ سالتون هست دیگه تغییر نمی کنه برای نزدیک بین باید عینک بزنید حالم خیلی بده از اینکه عمل کردم خیلی ناراحتم من نزدیک و خیلی خوب میدیدم الان دور و خوب می بینم آیا به مرور زمان نزدیک بینم بهتر میشه یا همچنان تا آخر عمرم تار باید ببینم واقعا ناراحتم کاش این ریسک و نمی کردم عمل کنم اصلا نوشته های گوشی و….. نمی تونم بخونم

سلام. نگران نباشید. پس از عملهای لیزری تا ۶ ماه دید شما مدام بهتر و بهتر میشود. صبور باشید. دید شما هم بزودی شفاف و واضح میشود.

سلام اگه عمل فمتو انجام بدیم و دوباره ضعیفی برگرده میشه دوباره عمل کرد؟یا فقط یک بار

سلام. در صورت بازگشت نمره پس از چند سال، چنانچه ضخامت قرنیه مناسب باشد میتوانید لیزیک مجدد نمایید.

سلام خسته نباشید من ۱۴سالمه وچشمم شماره ۵ونیم هست میتوانم از عمل فرمتو تبریک استفاده کنم چه رده سنی داره؟

سلام. بایست تا ۱۸ سالگی صبر کنید.

سلام برای پیر چشمی هم این عمل مناسب هست

سلام. برای پیرچشمی هنوز درمانی وجود ندارد. میبایست با عینک آنرا کنترل نمود.

سلام. من عمل فمتو کردم بعد از برداشتن پانسمان ضربه نسبتا کمی وارد چشمم شد بعد از اون احساس میکنم تاری اون چشمم زیاد شده ممکنه باعث برگشت نمره چشم بشه؟

سلام من ۵۱سال دارم و از عینک تدریجی استفاده میکنم …دید دورم آستیگمات هست و دید نزدیکم بخاطر پیر چشمی …عمل فمتو لیزیک برای بنده مناسب هست؟…هزینه اش چقدر میشه ؟

سلام. متاسفانه در سن شما و با وجود پیر چشمی که قابل درمان نیست، ما عملهای لیزری را به شما پیشنهاد نمیکنیم.

با سلام میخواستم ببینم نوآوران طرف قرارداد بیمه کارآفرین هست

سلام. خیر. به شما معرفینامه پس از عمل داده میشود.

با سلام ،ضخامت قرنیه من ۵۱۰ هست از پزشکا بهم گفتن فمتو برای این ضخامت غیر ممکنه ،میشه شما راهنمایی بفرمایید

سلام. بایست چشمان شما معاینه شود. با دستگاههای بسیار پیشرفته نوآوران، طیف گسترده ای از چشمها توان لیزیک را دارند.

سلام من ۴۲ سال دارم دوربيني ۳ و نزديک بيني ۲ و مقداري کم هم استيگماته چشمام مي خواستم ببينم چه عملي پيشنهاد مي کنيد و ايا هم دوربيني و هم نزديک بيني هر دو درمان ميشه يا نه؟ و اينکه يکي از دوستام بيمارستان نور عمل کرد گفت بعد از عمل هيج مراقبتي نداره و فرداش رفتم محل کارم

سلام. عمل لازک هم برای چشمانتان مناسب است اگرکه ضخامت قرنیه چشمتان مناسب باشد. با عمل لازک تمام عیوب انکساری چشم شما از بین میروند. البته روند درمان برای هرشخصی متفاوت است. برای برخی دو روز و برای برخی دوماه ممکن است بطول انجامد. بستگی به نوع بافت چشم و نمره چشم شما دارد.

سلام من ۱۴ روز هست عمب فمتولیزیکانجام دادم و ۲۳ سال سن دارم چشم سمت چپم تقریبا صاف اما راستم کاملا تار هست خیلی میترسم که دیدم واضح نشه میشه توضیحی در این مورد بدیدلطفا؟

سلام. اصلا نگران نباشید. این حالت طبیعیست و بمرور برطرف میشود . دید درخشان میشود و از دید شفاف خود لذت خواهید برد.

سلام هرکه عمل فمتولیزیک کرده لطفا آدرس مطب یا بیمارستانی لطف کنه بمن بده اینم شماره ۰۹۱۶۷۴۷۸۹۲۱

آيا از نظر شماره چشم و دور و نزديك بودن نوع ضعيفي چشم محدوديت وجود داره براي عمل من نمره چشمم ١٥ و چشم ديگه م ١٢٥ هست دوربيني چشمم ضعيف هست آيا مشكلي براس عمل وجود داره ؟

سلام. اگر ضخامت قرنیه مناسب باشد مشکلی برای لازک نیست.

سلام شماره چشم من ١٢٥ و ١٥ هست و دوربيني من ضعيف هست ولي نزديك بيني مشكلي ندارم ميخواستم بدونم شماره چشم من براي اين عمل مناسبه ؟؟

سلام. اگر ضخامت قرنیه مناسب باشد مشکلی نیست.

سلام این عمل فمتولیزیک از چند سال انجام می شود؟

سلام. عمل فمتولیزیک از ۱۸ سالگی انجام میشود.

سلام وقتتون بخیر در صورت هر کدوم از این عمل‌ها میشه از عینک غیر طبی استفاده کرد؟ یسری افراد مث من خیلی وابسته عینک هستن و از طرفی هم نمره بالای عینک اذیتشون میکنه

سلام. بله. مشکلی نیست.

سلام خسته نباشید من چشم چپم تنبلی داره ونمره اش دو ونیم ایا عمل فمتولیزیک درمان می کند تنبلی چشم رو ،سی سال سن دارم

سلام. اگر با عینک به دید درستی میرسید، فمتولیزی میتواند دید شما را اصلاح نماید. وقت معاینه بگیرید.

سلام خسته نباشید من یک چشمم رو لیزیک کردم ولی دکتر گفت لایه چشم دیگرت بدزد لیزیک نمیخورد و نازک .است ایا عمل فمتو لیزیک بر روی چشم دیگر انجام میشود و بیمه تکمیلی ایران شامل آن میشود.

سلام. بایست کامل معاینه شوید تا بتوان نظر داد. چنانچه نمره چشم شما در قرارداد بیمه تکمیلی شما گنجانده شده باشد بله شامل میشود. به شما معرفینامه به بیمه داده میشود.

سلام خسته نباشید من نمره چشم راست ۷ونمره چشم چپم ۵.۲۵ مباشد تنبلی چشم نیز دارم آیا میتوانم فمتولیزیک انجام دهم

سلام. بستگی به شدت تنبلی چشم شما دارد. اگر با عینک خوب میبینید پس میتوانید لیزیک موفقی داشته باشید. بازهم همچیز به ضخامت قرنیه شما بستگی دارد. اطلاعات بیشتر را در صفحه ضخامت مناسب قرنیه برای لیزیک بخوانید.

سلام من ٥٠سال سن دارم و شماره چشمم ٨بود با نيم نمره آستيگمات و ١٥نمره پيرچشمي ٦روز پيش عمل فمتو ليزيك را انجام دادم روز بعد از عمل ديد چشم چپم عالي و راست مقداري كمتر و تار بود ولي به مرور زمان چشم چپم هم كاهش ديد و ناري پيدا كرد و البته براي نزديك هم بايد همچنان از عينك نزديك بيني استفاده كنم ميخواستم ببينم با توجه به اينكه ديد دورم روز بعد از عمل عالي بودولوسكي فروكش كرد طبيعيه و الان براي ديدهاي حدود ١-١٥متر مشكل دارم نه ديد دورم اين فاصله را ميبينم و نه با عينك پير چشميم آيا اين فروكش كردن ديد طبيعيه و به مرور اصلاح ميشه و يا هميشه ميمانه؟ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد

سلام. این تاری بعد از عمل طبیعیست و بمرور بهتر و بهتر میشود و شما به دیدی عالی دست میابید. نگران نباشید. قطره ها را درست مصرف کنید.

سلام دکتر به من اسم یه عملی رو گفتن ولی فراموش کردم.میتونید راهنمایی کنید؟ گفتن پیشرفته تر از لازک و لیزیک هست.

شاید فمتولیزیک و شاید هم فمتو‌اسمایل رو گفته اند.

سلام خسته نباشید من رزمی کار هستم و میخواستم عمل فمتولیزیک کنم ولی دکتر گفتن که به صلاح من نیست چون این عمل در صورت خوردن ضربه به چشمم ضعیفی چشمام برمیگرده و بهتره لیزیک کنم نظرتون راجب این موضوع چیه

سلام. خیر اینگونه نیست. هیچ تفاوتی بین لیزیک و فمتولیزیک وجود ندارد بجز نحوه ی برش قرنیه. چشمها چه قبل از عملهای لیزری و چه بعد از آنها همیشه به ضربه حساس هستند و تفاوتی در آن نیست.

با سلام و تشکر .من ۵۰ سال سن دارم و از عینک تدریجی دو بین استفاده میکنم .نمره دور ۱۷۵ و نمره نزدیک ۳۷۵ با ۰۵ نمره استیگمات در چشم چپ. ایا عملی هست که دیگر از عینک استفاده نکنم؟

سلام. بله عملهای لیزری هستند . مانند لازک و همین فمتولیزیک . ولی در سن شما بهتر است معاینات دقیق صورت گیرد . چراکه چنانچه دچار پیرچشمی باشید عمل به صلاح نیست. بهتر از از لنزهای اسکلرال استفاده نمایید.

سلام من ۱۸ سالمه ایا میشه بعد از عمل بینی عمل فیمولیزیک انجام داد؟هزینه‌اش چقدره؟

سلام. بهتر است ابتدا عمل لیزیک و سپس عمل بینی انجام دهید. چون بعد از عمل بینی نمیتوانید تا مدتی از عینک استفاده نمایید. عمل لازک در یکروز و در ۱۵ دقیقه انجام میشود و هزینه آن در نوآوران در سال ۱۴۰۱ برای هردو چشم همراه با عکس قرنیه با ۵۰ درصد تخفیف تنها ۵,۴۹۰,۰۰۰ تومان میباشد.

سلام وخسته نباشید کدام نوع از عمل ها برای تصحیح بینایی برای شماره های بالای -۹ نزدیک بینی بهتر هست؟ و دارای بازدهی بالایی هستند؟

سلام. عمل فمتولیزیک عمل بسیار مناسبی است. منتهی میبایست قرنیه شما بررسی شود.

سلام من یک ماه عمل فمتو انجام دادم هنوز دچار تاری یا ۲ بینی هستم‌ خوب میشه یا باید دوباره برم ؟

سلام. نگران نباشید. این تاری موقتی بوده و بزودی برطرف میشود و شما از دید بسیار شفاف خود لذت خواهید برد.

سلام.ترمیم سطح قرنیه بغداز عمل فمتو لیزیک چقدر طول میکشه خیلی نگران این موضوع هستم که جوش نخوره سطح قرنیه . در حین عمل فمتو لیزیک درد احساس میشود

سلام. عمل فمتولیزیک یک عمل سرپایی محسوب میشود. عملی بدون بیهوشی و بدون درد ، که با نور لیزر صورت میگیرد. این عمل بقدری ساده است که هیچ استرسی ندارد. جو خوردن قرنیه معمولا نهایتا تا ۳ یا ۴ روز پس از عمل صورت میگیرد و اصلا جای نگرانی ندارد. ترمیم قرنیه و شفاف شدن کامل دید شما به ترمیم پذیری بافت بدن شما بستگی دارد. این ترمیم در برخی افراد ظرف چند روز انجام میشود و در برخی افراد ظرف چند هفته. مهم نتیجه ی خارق العاده ی این عمل ها میباشد.

سلام امکان برگشت تو عمل فمتولیزیک چقدره من از زمان لیزیک میخوام چشمام رو عمل کنم ولی هنوز اعتماد کافی ندارم ایا ضمانتی هست که مشکلی بعد از عمل پیش نیاد؟

سلام. پیشنهاد میکنیم صفحه ی رضایتمندی از عمل لیزیک در کلینیک نوآوران را مشاهده نمایید. بیش از ۵۰۰ ویدئوی رضایتمندی از کسانیکه در این کلینیک لیزیک کرده اند. احساسات و استرس ها و رضایتمندی و …

با سلام اگر بعد از عمل فمتولیزیک در سال بعد شخص دچار عارضه اب مروارید شود دوباره این عمل تکرار میشود من در سن ۵۵ سالگی تصمیم دارم فمتو لیزیک انجام دهم اما نگران این موضوع هستم

سلام. عمل آب مروارید یا عمل فمتولیزیک که روی قرنیه انجام میشود فرق دارد.

ببخشید من چن سال قبل میخواستم چشمو عمل کنم ولی دکتر گفتن ک قرنیه چشمم خیلی نازکه ایا میشه با این روش چشممو عمل کنم؟

سلام. بایست معاینه شوید. در صورت داشتن شرایط میتوانید عمل فمتولیزیک را با پیشرفته ترین دستگاه لیزر فعلی جهان در کلینیک نوآوران عمل کنید.

سلام هزینه فمتولیزیک چقدره

سلام.سه روز پیش عمل فمتولیزیک کردم.چشمم آستیگمات بود.ولی الان بعد عمل احساس میکنم در نزدیک بینی مشکل دارم.به نظرتان این مشکل طببعی هستش؟

سلام. بله کاملا طبیعی است و بمرور برطرف میشود. نگران نباشید

سلام من نزدیک به ۳ماه عمل فمتولیزیک انجام دادم ولی هنوز در چشم راست یک شماره آستیگمات باقی مونده خواستم ببینم این تار ودوبینی که بخاطر این آستیگماته از بین میره

سلام. در برخی افراد که چشمشان آستیگماتیسم بوده ممکن است این تاری دید موقتی تا ۴ و یا حتی ۶ ماه ادامه یابد. نگران نباشید. بزودی برطرف میشود.

سلام. عینک داشتن یا نداشتن قبل عمل فرقی نداره؟

سلام. خیر . شما حتی تا روز عمل هم میتوانید از عینک خود استفاده کنید. و بعد با آن خداحافظی کنید.

سلام آیا تمامی افراد بعد از عمل فمتوسکند عینک مطالعه آنها صفر میشود؟ یا با توجه به بیولوژی افراد چند درصدی هستند که دید مطالعه شان صفر نمی شود وعمل مجدد نیاز است؟ ممنون حسین

سلام اصلاح دوربینی و نزدیک بینی با عمل فمتولیزیک چند درصد موفقیت امیز است؟برای من که بیست سال از عینک استفاده میکنم و ۴۵ سال سن دارم

سلام. ابتدا میبایست قرنیه چشم شما کاملا بررسی شود تا بتوان به این سوال پاسخ داد. اگر دچار پیرچشمی یا قوز قرنیه نباشید ، دید شما بسیار عالی خواهد شد. با همکاران ما برای وقت معاینه تماس بگیرید.

سلام میخواستم بپرسم میشه عمل فمتو لیزیک را برای کسی که عمل لیزیک انجام داده و نمره چشم برگشت کرده دوباره انجام داد؟

سلام. بله . چنانچه ضخامت قرنیه مناسب باشد میتوان انجام داد.

سلام ببخشید در مورد عمل فمتولیزیک سوال داشتم من عمل فمتو کردم چقدر امکانش هس فلپ جابه جا بشه خیلی میترسم چون گفتن فلپ جابه جا بشه خطرناکه

سلام . عمل فمتولیزیک بسیار ایمن بوده و یکی از مزایای آن کم بودن اکان جابجایی فلپ میباشد. جابجایی فلپ در دوسه روز ابتدایی بعد از عمل ممکن است پیش بیاید . آ»هم برای کسانیه مراقبتها و استراحتهای بعد از عمل را انجام نداده و کارهای بسیار سنگین انجام دهند یا فعالیتهای شدید داشته باشند. اصلا نگران این موضوع نباشید.

سلام در کرج بیمه ای که تکمیلی باشه یابیمارستانی که تخت نظر شما باشه این عمل را انجام دهند آیا هست نام آدرسش روبفرمایید

سلام. خیر . متاسفانه نوآوران فقط یک شعبه در تهران دارد.

سلام وقت بخیر خارج از بحث هزینه کدوم عمل بهتره؟ لیزیک، لازک یا فتمو لیزیک؟

سلام. امروزه لیزیک تقریبا منسوخ شده و لازک مدرنتر از لیزیک میباشد. عمل فمتولیزیک هم حالت پیشرفته تر لازک بوده که برش توسط لیزر انجام میشود.

سلام وقت بخیر من هر دوتا چشمام ۹ دیپوتر نزدیک بینی دارن و استیگمات هم برای هر کدوم ۴ هست بهترین روش کدوم هست؟؟ و اینکه روزی ۱۰ ساعت با کامپیوتر کار می کنم

سلام.چنانچه ضخامت قرنیه مناسب باشد لازک انجام میشود.

سلام ضخامت ۵۴۰مناسبه برای این عمل؟ من استیکمات دو و نزدیک بینی ۹٫۵برای هر دو چشمم دارم. بعد دید رو کامل اصلاح میکنه عمل فمتو یا فقط عینکو حذف میکنه؟

سلام. ضخامت مناسب است. اما موارد دیگر هم باید چک شود ،و فقط همین کافی نیست . بدون معاینه نمی شود نظر داد.

سلام آیا عمل فمتولیزیک در کلینیک نوآوران انجام میشود؟؟ هزینه این عمل در دو چشم چقدر است؟؟ ممنون

سلام خدمت شما . بله . عمل فمتو لیزیک در کلینیک نوآوران توسط فوق تخصص جراحی چشم انجام میشود. قیمت عمل فمتولیزیک در کلینیک نوآوران درسال ۱۴۰۰ با تخفیف فقط ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان میباشد .

سلام خسته نباشید تو عمل لیزیک نوشته بودین شماره چشم نباید از ۱۰ بیشتر باشه تو عمل فمتولیزیک هم شرط شماره چشم وجود داره ؟؟؟ من داداشم از ۶ سالگی چشماش ضعیف شده الان که ۹ سالشه شماره چشماش ۲۷۵ درجه شده و دکتر ها هم گفتن همینجوری ادامه پیدا میکنه تا ۲۰ سالگیش اینا و هر دفعه نیم درجه ضعیف تر میشه اگه اینجوری پیش بره از ۱۰ بالاتر میره میخواستم بدونم در آینده که ثابت شد میتونه عمل رو انجام بده

سلام. بله نگران نباشید. و قطعا در آینده نزدیک تکنولوژی پیشرفتهای بسیاری خواهد داشت و قطعا برای چشمهای با سن پایین تر و نمرات بالاتر هم درمان بوجود خواهد آمد.

سلام وقتتون بخیر میخاستم بدنم عمل فمتو لیزیک برای اب مروارید هم استفاده میشه؟

با عرض سلام و خسته نباشید .میخواستم بدونم انحراف چشم هم قابل درمان هست .با تشکر

سلام خدمت شما. بله . در کلینیک نوآوران ما عمل انحراف چشم را با ۵۰ در صد تخفیف ویژه انجام میدهیم. میتوانید برای استفاده از این تخفیف با همکاران ما تماس بگیرید و یا شماره ای برای تماس ما ا شما برایمان ارسال نمایید.

آیا لیزیک در مبتلایان به آستیگماتیسم شدید موفقیت آمیز خواهد بود ؟چون حدود پنج سال پیش به من گفته شد نمیتوانم لیزیک انجام دهم ، چون آستیگماتیسم من خیلی شدید بود .اما دوستی بمن گفت با لیزیک بدون تیغه مشکل من حل خواهد شد ، لطفا بگویید آیا میتوانم این جراحی را انجام دهم ؟

با عرض سلام خدمت شما. عرض شود اینکه میگویند آستیگماتیسم قابل درمان نیست امری اشتباهست. جراحی لیزیک میتواند آستیگماتیسم حدودا ۶D را تصحیح نماید .

لطفا سوال خود را در این قسمت بپرسید:

Δdocume .ge Eleme ById( ak_js_1 ).se A ibu e( value, ( ew Da e() ).ge Time() );

نام* :

شماره تماس* :

ايميل:

فمتولیزیک یا زدلیزیک کارآمدترین تکنولوژی موجود در زمینه جراحی لیزر چشم است. لیزیک مخفف استفاده از لیزر در ضخامت بسیار پائین است که روشی است که در این نوع عمل از آن استفاده می‌شود. فمتو بیانگر تکنولوژی است که در این مورد جدیدترین نوع لیزر است: فمتوسکند.

لیزر فمتوسکند شامل برش فلپ نازک میکروسکوپی بر روی سطح قرنیه است، سپس  لیزر اکسمر برای اصلاح هر گونه خطای انکساری موجود استفاده می‌شود. با فیمتو لیزیک می‌توان به راحتی و با موفقیت نمره‌های دیوپتر چشم بین ۱۲- و ۶ را درمان کرد.

پیش از موافقت با جراحی فمتولیزیک با مشاور متخصص جراحی لیزیک آینده خود مشورت کنید و سؤالات خود را مطرح کنید و مطمئن شوید که با پزشک و مرکز لیزیک راحت هستید. برای مشاوره با متخصصان ما در کلینیک چشم پزشکی دکتر یادگاری و یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌ ۰۲۱۸۸۶۷۲۸۰۲ تماس حاصل فرمایید.

مزایای فمتولیزیک

ایمنی مطلوب

فلپ نازک‌تر

فمتولیزیک امکان ایجاد چنین برش نازک و یکنواختی از فلپ قرنیه را فراهم می‌کند بطوری که عملاً هیچ عوارض جانبی وجود ندارد. با این فلپ‌ها، بافت فرنیه‌ی بیشتری باقی می‌ماند، بدین معنی که نه تنها باعث افزایش در پایداری طولانی مدت قرنیه شده بلکه احتمال اصلاح عیوب انکساری را نیز افزایش می‌دهد.

زخامت یکنواخت فلپ

هنگام استفاده از فمتولیزیک جراح از قبل می‌داند که هر فلپ چه فرم، ضخامت، اندازه و ظرفیتی خواهد داشت. هنگام درمان خطاهای انکساری بالاتر، این موضوع مهمی است. هنگام استفاده از تیغ جراحی جراح تنها بعد از برش می‌داند که فلپ به چه صورت می‌باشد.

مزایای دیگر

موارد مناسب

تقریبا هر شخص که مبتلا به نزدیک بینی، دور بینی یا آستیگماتیسم است می‌تواند با استفاده از روش فمتولیزیک درمان شود.

افرادی که از چشم بسیار خشک رنج می‌برند یا قرنیه نازک دارند اغلب برای جراحی فمتولیزیک در نظر گرفته نمی‌شوند. با روش جایگزین اما عالی پی آر کی به نتیجه بهتری دست می‌یابند.

برای مشکلات بینایی مرتبط با سن، که در بعضی موارد به عنوان پیر چشمی شناخته می‌شود، فمتولیزیک راه حل ایده آلی نیست. در اینجور موارد ما استفاده از لنزهای چند منظوره را پیشنهاد می‌کنیم.

درمان باید در دوران بارداری یا هنگام شیردهی به تعویق بیفتد. ما روش‌های فمتولیزیک را در بیماران مبتلا به بیماری‌های زیر انجام نمی‌دهیم: عفونت‌های ویروسی چشم، تبخال، دیابت، قوز قرنیه و هر بیماری دیگری که نیاز به درمان کورتیزون دارد.

لیزر فمتولیزیک چگونه عمل می‌کند؟

فمتولیزرها با استفاده از اصول از هم گسیختگی بافتی عمل می‌کند: جراح با استفاده از انرژی لیزر مادون قرمز الگویی از فضاهای بسیار کوچک و همپوشانی در زیر سطح قرنیه  ایجاد می‌کند. لیزر در سرعت بسیار بالا عمل می‌کند: تکانه‌هایی با یک کوآدریلیونوم ثانیه یا یک فمتوسکند.

این تکانه‌های لیزری بسیار قوی بدون ایجاد گرما یا تماس با بافت اطراف باعث از هم جدا شدن بافت قرنیه در سطح مولکولی می‌گردد. همانطور که لیزر به سمت بالا و پایین چشم حرکت می‌کند، فلاپ قرنیه کامل تشکیل می‌شود. بعد از ایجاد فلپ، جراح آن را با یک ابزار با طراحی مخصوص بالا می‌برد. لیزر اکسیمر سپس برای بریدن برش‌های نازک قرنیه و در انجام صحیح اصلاحات انکساری استفاده می‌شود.

قبل از روند عمل

در روز عمل فمتولیزیک ما همه اندازه گیری‌های قبل از عمل را تکرار می‌کنیم. سپس یک مسکن ضعیف به شما داده می‌شود. چشمان شما با یک بی‌حسی موضعی بی‌حس می‌شوند. بنابراین نیازی به یک بیهوشی کامل نیست.

در طول روند عمل

پرسنل پرستاری بر روی میز کار واقع در اتاق درمان فمتولیزیک به شما کمک می‌کنند.

آنها چشمهای بی‌حس شده‌ی شما را به طور کامل ضد عفونی می‌کنند و با یک پانسمان استریل می‌پوشانند.

مژه‌هایتان کنار زده می‌شود و چشم‌ها را یکبار دیگر با یک بی‌حسی موضعی، بی‌حس می‌کنند. یک نگهدارنده پلک در محل قرار می‌گیرد که باعث می‌شود چشم بسته نشود.

با استفاده از دستگاهی که به طور مستقیم بر روی چشم قرار می‌گیرد، برش فلپ قرنیه فقط ۲۶ ثانیه طول می‌کشد. از طریق این دستگاه است که لیزرفمتو فلپ را شکل می‌دهد. نگران نباشید، هیچ چیزی نمی‌تواند باعث تغییر در موقعیت یا تنظیمات این دستگاه شود.

پس از شکل گرفتن فلپ، جراح از لیزر اکسایمر ویولایت برای درمان خطای انکساری استفاده می‌کند. برای این کار، شما باید برای ۱ ثانیه به یک نور ثابت نگاه کنید؛ پس از انجام این کار، لیزر به طور خودکار حرکات چشم شما را دنبال می‌کند.

در نهایت فلپ بطور کامل شسته شده و در جای خود قرار داده می‌شود.

پس از انجام روش

شما به مکانی برای استراحت و آرامش که در آن تقریبا ۳۰ دقیقه خواهید ماند منتقل می‌شوید. در روز انجام عمل، نباید خودتان رانندگی کنید. لطفا کسی را همراه خود بیاورید. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی توصیه نمی‌شود.

داروهای پس از عمل شامل قطره‌های چشم هستند. عینک‌های محافظتی نیز که لازم است برای ۲۴ ساعت استفاده کنید، به شما داده می‌شود.

توجه و مواظبت در مرحلهء نقاهت

شما باید یک روز، یک هفته و دو تا سه ماه پس از انجام عمل، برای معاینه به پزشک مراجعه کنید.

خطرات

جراحی لیزر چشم فمتولیزیک بی‌خطرتر از استفاده از لنزهای روزانه است. با این حال، احتمال این رخداد کمتر از ۰٫۵٪ است. مانند تمام انواع جراحی‌ها، خطر محدود عفونت و التهاب وجود دارد. قطره چشم و عینک‌های محافظ برای کاهش چنین خطری به شما داده می‌شود.

تکنیک‌های قدیمی‌تر گاهی می‌توانند منجر به خشکی دائمی چشم شوند. روش فمتولیزیک، همراه با مراقبت کافی قبل از عمل، این خطر را به شدت کاهش داده است. هر گونه کاهش موقت در تولید اشک را می‌توان با قطره‌های مرطوب کننده‌ی چشم و پلاگ‌های مجرای اشک درمان کرد. خطر کاهش دید در شب وجود ندارد. درواقع خلاف این موضوع صحت دارد؛ درمان لیزر، کنتراست در شرایط کم نور را افزایش می‌دهد.

هزینه

عواملی که می‌توانند بر هزینه‌ی فمتولیزیک تاثیر بگذارند شامل محل انجام عمل، نوع کلینیک یا بیمارستانی که عمل انجام می‌شود و انتخاب یک درمان لیزری سفارشی می‌باشد. مهم‌تر از آن تجربه‌ی جراح لیزیک و اقداماتی است که برای کاهش خطر عوارض لیزیک و به حداقل رساندن رضایت شما از نتیجه لیزیک انجام می‌دهد.

فمتولیزیک چیست