سال گاو


سال گاو

بررسی حیوان هر سال یکی از تفریحات پرطرفدار نوروزی است. بر مبنای تقویم چینی هر سال نام حیوانی را بر خود دارد. ۱۲ حیوان در این فهرست هستند و این چرخه هر ۱۲ سال تک


سال گاو چه خصوصیاتی دارد؟

بررسی حیوان هر سال یکی از تفریحات پرطرفدار نوروزی است. بر مبنای تقویم چینی هر سال نام حیوانی را بر خود دارد. ۱۲ حیوان در این فهرست هستند و این چرخه هر ۱۲ سال تکرار می‌شود. سال ۱۴۰۰ سال گاو است، اما سال گاو چه خصوصیاتی دارد.

دیدارنیوز: سال ۱۴۰۰ طبق تقویم چینی سال گاو است، اما این سال چه ویژگی‌هایی دارد و اوضاع چگونه پیش بینی می‌شود؟ در ادامه می‌توانید در این باره بیشتر بخوانید:

چرا سال ۱۴۰۰ سال گاو است؟

بیشتر شما با ۱۲ نشانه تقویم زودیاک چینی آشنا هستید: موش، گاو، ببر، خرگوش، اژدها، مار، اسب، بز، میمون، خروس، سگ و خوک. طالع بینی چینی با جهان و نظم طبیعی کاملا مطابقت دارد، به همین دلیل پنج عنصر وجود دارد که روی علائم زودیاک شما تاثیر می‌گذارد: چوب، خاک، آب، آتش و فلز. همچنین چینی‌ها به مفهوم یین (زنانه، منفعل، انرژی تاریک) و یانگ (مردانه، روشن، انرژی فعال) اعتقاد دارند. همه این نماد‌ها و انرژی‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند تا شما را تبدیل به کسی کنند که الان هستید.

بر اساس این نشانه‌ها سال ۱۳۹۹ سال موش بود و سال ۱۴۰۰ سال گاو فلزی است.

ویژگی‌های سال گاو چیست؟

مهم‌ترین خصوصیات گاومهم‌ترین ویژگی‌های گاو: آرام وصبور کم رو و کند و دقیق و صاحب روش متعادل و بی‌اهمیت نسبت به خود.

گاو هوشیار‌ی‌های طبیعیش را پشت یک چهره‌ خانگی‌اش پنهان می‌کند او اهل تفکر است و به‌همین دلیل شاید تنهائی را دوست می‌دارد و می‌تواند هدفی را تا سر حد تعصب تعقیب کند.

چه پیش بینی‌هایی برای سال گاو وجود دارد؟

سال گاو چگونه خواهد بود

پیشرفت شغلی، موفقیت در تجارت، شکوفایی و سلامتی از پیش بینی‌های سال گاو است. همچنین در این سال فرصت‌های جدید شغلی به وجود می‌آید.

یادتان باشد گاو بسیار پرتلاش و در عین حال صبور و مقاوم است، اما در نهایت بسیار پرمنفعت خواهد بود.

در ضمن گاو از هر چیز نوآورانه‌ای بدش می‌آید و دوست دارد طبق اصول گذشته خودش رفتار کند و بر آن‌ها ثابت قدم بماند.

پیش بینی می‌شود سال گاو برای کشاورزی بسیار خوب و پرمحصول باشد، اما از آنجا که گاو در ارتباط با دور و اطراف خود و دیگران مشکل دارد و تنها و منزوی است احتمال دارد در مشاغلی که ارتباطات زیادی لازم دارند مشکل به وجود بیاید.

در این سال مردم باید بیشتر به فکر سلامتی خود باشند و به کودکان و بستگان خود نیز توجه بیشتری نشان دهند.

نقش روابط دوستانه در زندگی در این سال بیشتر می‌شود و خیلی از افراد در این سال به فکر سفر به مکان‌های جدید و آغاز یک زندگی جدید می‌افتند.

رنگ سفید رنگ شانس سال گاو است. علاوه بر آن رنگ‌های زرد و سبز نیز در فنگ شویی باعث موفقیت و رونق شناخته می‌شوند که در سال گاو هم جزء رنگ‌های شانس هستند.

از برخی خصوصیات این حیوان نیز باید دوری کرد؛ از جمله لجبازی، عصبانیت‌های شدید و خودمحوری.

بیشتر بخوانید: ماجرای تقویم چینی و سال گاو

شعار گاو: “من پشتکار دارم”

متولدین سال های:۱۲۸۰ – ۱۲۹۲ – ۱۳۰۴ – ۱۳۱۶ – ۱۳۲۸ – ۱۳۴۰ – ۱۳۵۲ – ۱۳۶۴ – ۱۳۷۶ – ۱۳۸۸ – ۱۴۰۰کسانی هستند که در سال‌های گاو به دنیا آمده‌اند. 

رنگ: آبی تیرهگُل: داودیدرخت: گلابیرایحه: شالیمارگیاه: مریم گلیطعم: شیرینادویه: گشنیزجواهر تولد: لاجوردفلز: مسعدد شانس: ۱آلت موسیقی: شیپور

خصوصیات متولدین سال گاو

متولدین سال گاوه آرام وصبور و کم‌رو و کند و دقیق و صاحب روش متعادل و بی‌اهمیت نسبت به خود هستند. آن‌ها هوشیار‌ی‌های طبیعی خود را پشت یک چهره‌ خانگی و صمیمی مخفی می‌کنند.متولدین سال گاو تنهایی را دوست دارند؛ شاید چون اهل تفکر هستند. نسبت به اهداف خود متعصبند و معمولا اهدافشان را تا زمان تحقق تعقیب می‌کنند. متولدین سال گاو وطن‌پرست‌های بسیار متعصبی هستند. متولدین سال گاو زیاد اهل عشق و عاشقی نیستند اما می‌تواند با متولدین سال خروس ازدواج موفقیت‌آمیزی داشته باشند. البته آن‌ها می‌توانند با متولدین سال‌های موش‌ و مار و میمون هم می‌توانند زندگی توأم با آرامشی داشته باشند. ولی از زندگی آن‌ها کنار متولدین سال‌های ببر و بز باید ترسید.

مردان متولد سال گاو خیلی قابل اعتماد و مطمئن هستند و بیشترین تعهد را در قبال خانواده خود دارند. در عین حال از فرزندان خود انتظارات بالایی دارند و استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای برای آن‌ها در نظر می‌گیرند.

زنان متولد سال گاو معمولا خانه داری را به کار‌های دیگر ترجیح میدهند و کدبانو و میزبان‌های شایسته‌ای هستند.

نقطه ضعف شخصیت متولدین سال گاو این است که معمولا احساس می‌کنند که دیگران آن‌ها را درک نمی‌کنند. در عین حال رئیس مطلق خانواده هستند و انتظار اطاعت مطلق دارند. 

نتیجه ازدواج متولدین سال گاو با متولدین سایر سال‌ها

با گاو – آن‌ها هر دو مادی گرا، محافظه کار و سنت گرا هستند و در نهایت، هوای همدیگر را خواهند داشت پس نتیجه ازدواجشان موفقیت آمیز خواهید بود.با موش – صادق، وفادار و واقع بین است و موش را خوشبخت خواهد کرد.با ببر – اصلاً امکان پذیر نیست.با خرگوش – شاید موفقیت آمیز باشد شاید هم نهبا اژد‌ها –، چون هردو آن‌ها قدرتمند هستند همیشه بر سر قدرت و مدیریت می‌جنگند و بهتر است که با هم ازدواج نکنند.با مار – موفقیت آمیزبا اسب – ازدواج جالبی نمی‌شود و احتمال جدایی است.با بز – اصلا خوب نیست.با میمون – گاو عاشق میمون است و میمون آن قدر با هوش هست که خود را گرفتار چنین رابطه پیچیده‌ای نکند.با خروس – این رابطه مثبت و خوب است تا وقتی که خروس نافرمانی نکند و فکر ریاست به سرش نزند.با سگ – برای کسانی که خانه دار هستند خوب است.با خوک -شاید آره و شاید هم نه این بستگی به صبور بودن خوک دارد.

سال گاو