کاهش مصرف اینترنت


کاهش مصرف اینترنت

کاهش مصرف اینترنت موبایل چیزیه که همه دنبالشن.ما ساده ترین راه ها و تنظیماتی که هرکس با اونها میتونه در کمترین زمان ممکن مصرف اینترنت خودشو کاهش بده رو توی چند خط براتون توضیح دادیم…


راهکارهای کاهش مصرف اینترنت موبایل

امروزه مصرف اینترنت بسیار گسترده شده است. بسیاری از اپلیکیشن‌های موبایل با اینترنت کار می‌کنند و برخی ازکارهای بانکی با اینترنت انجام می‌شود. با این‌که استفاده از وی فای باصرفه است اما به علت این‌که همیشه و همه جا در دسترس نیست، اینترنت گوشی ضروری است. ممکن است اینترنت گوشی شما زود تمام شود و در پی یافتن راه‌هایی برای کاهش مصرف اینترنت موبایل خود باشید. با ما همراهش شوید تا راهکارهایی برای کاهش مصرف اینترنت موبایل به شما ارائه کنیم.

خاموش کردن داده:

در زمان‌هایی که نیازی به اینترنت ندارید، داده را خاموش کنید. حتی اگر از مرورگر یا برنامه‌های دیگر استفاده نمی‌کنید و آنلاین نیستید هم، این کار را بکنید. چرا که در پس‌زمینه برنامه‌ها در حال آپدیت کردن خود هستند و این مصرف اینترنت را بالا می‌برد.

۱- کاهش مصرف اینترنت موبایل

تنظیماتی در گوشی برای کاهش مصرف اینترنت

این کار به چندین روش انجام می‌شود:

روش اول: محدود کردن استفاده برنامه‌ها از اینترنت

به قسمت مسیر  Se i g WIRELESS NETWORKS Da a Usage  گوشی خود بروید ببینید کدام برنامه‌ها بیشترین مصرف اینترنت را دارد. در این صفحه میزان مصرف  Fo eg ou d و Backg ou d را نشان می‌دهد با کلیک بر روی گزینه Res ic mobile bkgd.da a در زمان‌هایی که اینترنت شما روشن است، این برنامه در پس‌زمینه خود از اینترنت استفاده نخواهد کرد.

روش دوم: غیرفعال کردن نوتیفیکیشن برنامه‌ها

یک ترفند خوب برای کم کردن مصرف اینترنت غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌های برنامه است. برای این کار به قسمت تنظیمات برنامه موردنظر رفته و نوتیفیکیشن را غیرفعال کنید. مثلا در برنامه تلگرام گزینه No ifica io a d Sou ds وجود دارد که می‌توانید این کار را بکنید.

۲-غیرفعال کردن نوتیفیکیشن برنامه‌ها

خرید اینترنت ارزان از صفرو یک

روش سوم: غیرفعال کردن بروزرسانی برنامه ها هنگام استفاده از دیتای موبایل

یکی دیر از روش‌هایی که باعث کاهش مصرف اینترنت می‌شود این است که به گوگل پلی رفته منوی سمت چپ را باز نموده و در بخش تنظیمات،گزینه Au o-upda e apps  را انتخاب کنید و در صفحه باز شده آپدیت خودکار برنامه هارا غیر فعال کنید.

خرید اینترنت نامحدود صفرویک 

استفاده از مرورگرهایی که کمتر اینترنت مصرف می کنند

اگر از مرورگر گوشی تان زیاد استفاده می‌کنید، بهتر است یک مرورگر اینترنت کم مصرف روی گوشی خود نصب کنید تا به مقدار قابل توجهی، مصرف اینترنت موبایلتان را کاهش دهید .یک مرورگر کم مصرف مصرف مانند B ave B owse که تبلیغات را نشان نمی‌دهد استفاده کنید یا از مرورگر اپرا نصب کنید چرا که برای اندروید گزینه‌ای دارد ویدیو‌های اینترنتی را فشرده می‌کند  که  کاهش مصرف اینترنت را به دنبال دارد.

کاهش مصرف اینترنت در شبکه های اجتماعی (Social Media)

ترفند برای کاهش مصرف اینترنت در واتساپ

برنامه واتساپ نیز برای پایین آوردن مصرف اینترنت راهکارهایی دارد که می‌توانید با ورود به قسمت  Wha sapse i gda a a d s o age  به تنظیمات آن به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. می‌توانید انتخاب کنید که اگر داده شما باز باشد کدام یک از رسانه‌های عکس فایل ویدئو و صوت، به صورت خودکار دانلود شوند. می‌توانید با برداشتن تیک هرکدام، گزینه دانلود خودکار را برای آن غیرفعال کنید.

ترفند برای کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام

این کار دو ترفند دارد یکی از راه گوشی که در قسمت اول توضیح دادیم دیگری از راه خود برنامه اینستاگرام. وارد نرم افزار اینستاگرام شوید. به پروفایل خود وارد شوید. اگر گوشی اندروید دارید دکمه سه نقطه بالای صفحه را زده و گزینه  Cellula Da a Use را انتخاب کرده و گزینه Use Less Da a را فعال کنید .

اگر گوشی شما آیفون است، دکمه تنظیمات( چرخ دنده) در بالای صفحه را انتخاب کرده و Cellula Da a Use  را انتخاب کرده و گزینه Use Less Da a را فعال کنید .

ترفند برای کاهش مصرف اینترنت در تلگرام

برای کاهش مصرف اینترنت در تلگرام، باید دانلود خودکار عکس و فیلم را غیرفعال کنید. برنامه تلگرام را باز کرده به تنظیمات بروید. سپس بر روی Da a a d S o age کلیک کنید. گزینه Whe usi g  mobile da a  را انتخاب کنید. در صفحه باز شده گزینه‌های عکس و ویدئو و فایل را نشان می‌دهد که به صورت دلخواه می‌توانید انتخاب کنید تا در صورت وصل شدن با اینترنت گوشی آن گزینه به طور خودکار دانلود نشود.

سخن پایانی

برای کاهش مصرف اینترنت که امروزه دغدغه خیلی از افراد است، راهکارهای بالا را پیشنهاد دادیم. البته گزینه‌های دیگری نیز برای کاهش مصرف اینترنت گوشی وجود دارد: مانند محدودکردن استفاده از **۷**، غیرفعال کردن بروزرسانی برنامه ها هنگام استفاده از دیتای موبایل، فشرده کردن صفحات با کروم و حذف برنامه‌های پرمصرف از گوشی، وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه *

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

راهکارهای کاهش مصرف اینترنت موبایل

فهرست مطالب

امروزه تا حدی به اینترنت وابسته هستیم که اگر به هر دلیلی به آن دسترسی نداشته باشیم احساس می‌کنیم که گوشی هوشمندمان دیگر عملاً کاربردی ندارد و کمتر به سراغ آن می‌رویم. این وابستگی شدید به اینترنت برای انجام همه کارها باعث شده تا ما حجم دیتای بیشتری مصرف کنیم. با توجه به این که بسته‌های اینترنت را باید به‌صورت حجمی خریداری کنیم پس مهم است که بتوانیم در مصرف خود صرفه‌جویی کنیم تا هزینه کمتری متحمل شویم و بسته‌های دیتای ما زودتر از موعد به اتمام نرسد. در ادامه با تکنولایف همراه شوید تا روش‌هایی را برای کاهش مصرف اینترنت در اندروید را به شما آموزش دهیم.

با استفاده از آفرهای روزانه تکنولایف، با بهترین قیمت بازار گوشی تهیه کنید: قیمت گوشی

چگونه مصرف اینترنت را کاهش دهیم؟

برای مشاهده‌ی میزان مصرف اینترنت و همچنین محدودکردن آن دو راه کلی وجود دارد. یکی این که از تنظیمات خود گوشی استفاده کنید و دیگری این که برنامه کاهش مصرف اینترنت موبایل دانلود کنید.

روش اول به‌صورت پیش‌فرض در تنظیمات گوشی شما وجود دارد و در ادامه‌ی مطلب به آن خواهیم پرداخت. در این روش مصرف اینترنت خط و وای‌فای شما تحت‌نظر قرار می‌گیرد و ولی تنها برای مصرف دیتای خط می‌توانید محدودیت تعیین کنید.

روش دوم نیز برای مدیریت مصرف اینترنت خط و همچنین استفاده از وای‌فای کاربرد دارد و برای آن باید نرم‌افزارهای شخص ثالثی را به روی گوشی خود نصب کنید که این برنامه‌ها را نیز در ادامه معرفی خواهیم کرد.

کاهش مصرف اینترنت گوشی سامسونگ

در گوشی‌های سامسونگ به تنظیمات و بروید و سپس گزینه‌ی Co ec io s را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه‌ای تحت عنوان Da a Usage وجود دارد که باید به روی آن کلیک کنید. در بالای این صفحه به شما نمایش داده می‌شود که در این ماه چقدر دیتای خط استفاده کرده‌اید.

گزینه‌ای در این صفحه وجود دارد به نام Da a save که درصورتی‌که آن را روشن کنید به شما کمک می‌کند تا در مصرف اینترنت خط صرفه‌جویی کنید. این کار از طریق محدودسازی استفاده برنامه‌ها از اینترنت در پس‌زمینه انجام می‌شود. توجه داشته باشید که با روشن‌کردن این قابلیت در مصرف دیتا صرفه‌جویی می‌شود اما برنامه‌های پیام‌رسان دیگر نمی‌توانند به‌درستی اعلان ارسال کنند.

برای حل این مشکل زمانی که قابلیت Da a save را روشن کردید حتماً در بخش Allowed o use da a while save is o برنامه‌های پیام‌رسان خود مانند واتس‌اپ و تلگرام و … را وارد کنید تا از نظر دریافت نوتیفیکیشن با مشکل مواجه نشوید.

در این قسمت گزینه‌ای تحت عنوان Mobile da a o ly apps وجود دارد که می‌توانید در این بخش برنامه‌هایی را مشخص کنید که حتی در صورت روشن بودن وای‌فای بازهم از اینترنت خط استفاده کنند. مثلاً برنامه‌ای با وای‌فای شما باز نمی‌شود می‌توانید آن را به این بخش اضافه کنید تا گوشی همواره این برنامه را با دیتای سیم‌کارت باز کند.

در بخش Mobile da a usage در همین صفحه می‌توانید به‌صورت جزئی‌تر و کامل مشاهده کنید که در هر ماه چقدر از اینترنت دیتا استفاده کرده‌اید و کدام برنامه‌ها بیشترین سهم را در این استفاده داشته‌اند.

با دانستن این که کدام برنامه بیشترین حجم از اینترنت شما را استفاده می‌کند بهتر می‌توانید حجم اینترنت خود را مدیریت کنید و مثلاً کمتر از آن برنامه بهره ببرید. به‌طورکلی اینستاگرام در بین برنامه‌های مشهور بیشترین استفاده از اینترنت را دارد، پس باید راهی برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام داشته باشیم.

بخش دیگر این تنظیمات Billi g cycle a d da a wa i g نام دارد. به این قسمت که وارد شوید تنظیماتی بسیار کاربردی وجود دارد که هرکدام را برای شما توضیح می‌دهیم. گزینه‌ی اول از شما سؤال می‌کند که چند روز در ماه می‌خواهید که دیتای استفاده شده توسط شما محاسبه شود و این موضوع را به شما اطلاع دهد.

با روشن‌کردن گزینه‌ی Se da a wa i g و مشخص‌کردن حجم موردنظر در بخش Da a wa i g می‌توانید مشخص کنید که گوشی با رسیدن به یک حجم مشخص استفاده به شما هشدار دهد که بیش از حد در حال استفاده از اینترنت دیتا و همچنین اینترنت هستید.

گزینه‌ی Se da a limi نیز برای این است که بتوانید برای استفاده خود محدودیت ایجاد کنید. کافی است در بخش Da a limi حجم موردنظر خود را وارد کنید تا گوشی از این پس اجازه ندهد شما در ماه مثلاً بیشتر از ۵ گیگابایت دیتای خط استفاده کنید. تفاوت این گزینه با Se da a wa i g این است که Da a limi استفاده شما را محدود می‌کند درصورتی‌که Da a wa i g تنها به شما هشدار می‌دهد.

برای کارکرد بهتر این قابلیت مثلاً می‌توانید هشدار را به روی ۴ گیگابایت قرار دهید و محدودسازی دیتا را به روی ۵ گیگابایت تا قبل از رسیدن به استفاده ماهیانه بدانید که بیش از حد دارید از اینترنت استفاده می‌کنید.

آخرین قسمت از تنظیمات این صفحه Wi-Fi da a usage است که در این بخش می‌توانید میزان استفاده خود از وای‌فای را در ماه‌های مختلف مشاهده کنید و ببینید که کدام برنامه‌ها بیشترین سهم را از این استفاده داشته‌اند. برای وای‌فای نمی‌توان مانند دیتا محدودیت استفاده مشخص کرد و تنها می‌توانید میزان استفاده را مشاهده کنید.

در تنظیمات گوشی‌های سامسونگ گزینه‌ی دیگری هم وجود دارد که استفاده از اینترنت خط را بسیار کاهش می‌دهد و برای دسترسی به آن باید به تنظیمات و سپس Ba e y a d device ca e بروید و به روی گزینه‌ی Ul a da a savi g کلیک کنید.

در این مرحله گوشی شما را به گلکسی استور منتقل می‌کند تا بتوانید این برنامه را دانلود و نصب کنید. پس از نصب این بخش به تنظیمات همین بخش اضافه می‌شود. این برنامه به‌نوعی حالت قوی‌تر Da a save است که در بالا آن را توضیح دادیم و به شما کمک می‌کند تا دیتای بسیار کمتری استفاده کنید.

بهترین سایت مرجع برای تست سرعت اینترنت کدام است؟ مطلب زیر را بخوانید: تست سرعت اینترنت

کاهش مصرف اینترنت گوشی شیائومی

در گوشی‌ های شیائومی باید به برنامه‌ی Secu i y بروید و به روی گزینه‌ی Da a usage کلیک کنید. با این کار به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که در بالای این صفحه به طور کامل و با فونت بسیار درشت استفاده دیتا در این ماه و همچنین امروز نمایش داده شده است.

برای مشاهده جزئیات این که در هر بازه کدام برنامه‌ها بیشتری استفاده را داشته‌اند کافی است به روی گزینه‌ی Da a usage s a s کلیک کرده و از بالای صفحه از بین بازه‌های زمانی امروز، دیروز، این ماه و ماه قبل یکی را انتخاب کنید. حال به طور کامل و با جزئیات می‌توانید مشاهده کنید که کدام برنامه‌ها بیشترین دیتای شما را استفاده کرده‌اند.

در این قسمت اگر می‌خواهید استفاده برنامه‌ها از وای‌فای و همچنین حجم استفاده شده از وای‌فای را مشاهده کنید کافی است در بالای صفحه سمت راست به روی علامت دو فلش کلیک کرده و گزینه‌ی Wi-Fi usage را انتخاب کنید تا استفاده برنامه‌ها از وای‌فای نمایش داده شود.

به روی هر برنامه در این بخش که کلیک کنید می‌توانید جزئیات نموداری بیشتری از آن را مشاهده کنید و همچنین تعیین کنید که این برنامه از وای‌فای یا دیتا استفاده کند یا هر دو یا هیچ‌کدام و همچنین آیا این برنامه بتواند در پس‌زمینه به اینترنت دسترسی داشته باشد یا خیر.

به صفحه‌ی قبل برگردید و به روی گزینه‌ی Res ic da a usage کلیک کنید. در این صفحه می‌توانید به طور کامل مشخص کنید که هر برنامه از چه طریق به اینترنت متصل شود. مثلاً می‌توانید مشخص کنید که تلگرام اجازه استفاده از دیتای خط را نداشته باشد.

مجدداً به صفحه قبل برگردید و به روی چرخ‌دنده موجود در بالا سمت راست کلیک کنید تا به تنظیمات کامل این قسمت منتقل شوید. در این صفحه اگر گزینه‌ی Da a usage خاموش است حتماً آن را روشن کنید و سپس به بخش Da a pla بروید.

گزینه‌ی اول این صفحه Mo hly da a limi نام دارد و از طریق آن می‌توانید مشخص کنید که در هر ماه استفاده از چه میزان دیتای خط مجاز است. از طریق گزینه‌ی Whe da a pla is used up می‌توانید تعیین کنید که پس از استفاده از این حجم مشخص شده گوشی به شما هشدار دهد یا به طور کلی استفاده از دیتا را محدود کند.

گزینه‌ی Da a usage wa i g level به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید چه زمانی گوشی به شما هشدار دهد، زمانی که به ۸۰ درصد حجم موردنظر رسیدید یا عدد کمتر یا عدد بیشتر.

در نهایت گزینه‌ی Usage ese da a برای این است که در چه تاریخی ماه جدید شود و اطلاعات این بخش از نو مجدداً محاسبه شود. این عدد به‌صورت پیش‌فرض به روی ۱ قرار دارد اما می‌توانید آن را به هر روزی که می‌خواهید تغییر دهید.

برای مشاهده‌ی دیتای استفاده شده در ایفون‌ها باید چه کاری انجام دهیم؟ آیا ایفون هم چنین امکانی دارد؟ بله در گوشی‌های اپل هم شما می‌توانید دیتای استفاده شده خود را مشاهده کرده و ببینید که کدام اپلیکیشن‌ها بیشترین درصد را از این استفاده داشته‌اند.

برای دسترسی به این قابلیت به تنظیمات و سپس بخش Cellula بروید. حال به سمت پایین صفحه اسکرول کنید تا به قسمت Cellula da a برسید. گزینه‌ی اول این بخش Cu e Pe iod نام دارد و به شما نشان می‌دهد که چه میزان دیتا استفاده کرده‌اید.

به سمت پایین صفحه که بیاید به طور مجزا مشاهده می‌کنید که هر برنامه چه مقدار دیتا استفاده کرده و همچنین کدام برنامه‌ها بیشترین سهم را در این بین داشته‌اند. اگر تا انتهای این قسمت به سمت پایین اسکرول کنید به یک تاریخ تحت عنوان Las ese می‌رسید. این تاریخ نشان می‌دهد که این حجم استفاده از چه تاریخی تا به امروز اتفاق افتاده است.

اگر می‌خواهید این دیتا را به طور ماهانه مشاهده کنید باید هر ماه به‌صورت دستی اطلاعات این بخش را حذف کنید. برای این کار نیز باید گزینه‌ی Rese s a is ics را انتخاب کرده و دیتای موجود را ریست کنید.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای بهینه‌کردن شارژدهی ایفون‌ها و همچنین کاهش مصرف اینترنت آن‌ها می‌توان انجام داد Backg ou d app ef esh نام دارد. برای دسترسی به این گزینه باید به تنظیمات و Ge e al بروید و گزینه‌ی Backg ou d app ef esh را انتخاب کنید.

در این قسمت تیک مقابل تمام برنامه‌هایی که از آن‌ها زیاد استفاده نمی‌کنید را خاموش کنید. به بیان دیگر تنها برنامه‌هایی را روشن بگذارید که می‌خواهید از آن‌ها نوتیفیکیشن دریافت کنید.

با این کار شما برای ایفون مشخص می‌کنید که کدام برنامه‌ها اجازه دارند در پس‌زمینه فعالیت کنند. هرچقدر که تعداد تیک‌های این بخش کمتر شود باتری شما مدت‌زمان بیشتری دوام می‌آورد و همچنین دیتای کمتری نیاز خواهید داشت.

بالا بردن سرعت اینترنت در کامپیوتر چطور امکان پذیر است؟ مقاله زیر را بخوانید: افزایش سرعت اینترنت

چگونه مصرف اینترنت اینستا را کاهش دهیم؟

یکی از برنامه‌هایی که بیشترین حجم از اینترنت ما را مورد استفاده قرار می‌دهد همین اینستاگرام است. در این شبکه اجتماعی ویدئوها معمولا حجم بالایی از دیتای ما را استفاده می‌کنند، اما آیا راه حلی برای این موضوع وجود دارد؟ آیا می‌توانیم مصرف دیتای اینستاگرام را کاهش دهیم؟

خوشبختانه بله، شما به‌سادگی می‌توانید دیتای مصرفی اینستاگرام را کاهش دهید و برای انجام این کار کافی است به این برنامه مراجعه کرده و به بخش پروفایل خودتان بروید. در این قسمت به روی سه خط بالا سمت راست کلیک کنید و به Se i gs یا تنظیمات بروید.

در این مرحله به روی گزینه Accou کلیک کنید و سپس به بخش Cellula Da a Usage بروید. در این بخش گزینه‌ای تحت عنوان Da a Save مشاهده می‌کنید که با روشن‌کردن آن از این به بعد ویدئوها با کیفیت کمتری پخش می‌شوند و در مصرف اینترنت شما تا حد زیادی صرفه‌جویی می‌شود.

شما همچنین در این بخش می‌توانید مشخص کنید که مثلا اگر با وای فای بودید ویدئوها با کیفیت بالا پخش شوند و اگر با دیتای خط وارد اینستاگرام شدید ویدئوها برای صرفه جویی در مصرف با رزولوشن پایین‌تری پخش شوند.

از آنجایی که بخش بسیار زیادی از مصرف دیتای شما مربوط به اینستاگرام است با این کار شما می‌توانید تا حد بسیار خوبی در مصرف دیتا صرفه جویی کنید.

چگونه مصرف اینترنت واتساپ را کاهش دهیم؟

برنامه دیگری که دیتای زیادی از ما استفاده می‌کند همین واتساپ است. چت‌های واتساپ به‌خودی‌خود حجمی استفاده نمی‌کنند اما زمانی که پای ویدئوها و تصاویر به میان می‌آید حجم دیتای شما را صرف زیادی مصرف می‌شود.

در واتساپ برای صرفه‌جویی در مصرف اینترنت دو کار کلی می‌توانید انجام دهید. یکی این که دانلود خودکار تصاویر و ویدئوها را خاموش کنید و یکی هم این که کیفیت آپلود خود را به روی حالت Da a Save قرار دهید.

برای انجام این کار به واتساپ بروید و از طریق سه‌نقطه بالا سمت راست به روی گزینه Se i gs یا تنظیمات کلیک کنید. حالا به بخش S o age a d Da a یا فضای ذخیره‌سازی و دیتا بروید.

در این بخش در ابتدا حتماً سه گزینه Whe usi g mobile da a، Whe co ec ed o Wi-Fi و Whe oami g را به روی حالت No media قرار دهید. با انجام این کار واتساپ دیگر هیچ عکس یا فیلمی را به‌صورت خودکار دانلود نمی‌کند و برای دانلود حتماً خودتان باید به روی محتوای موردنظر کلیک کنید.

در پایین همین صفحه گزینه‌ای به نام Pho o upload quali y دیده می‌شود. این گزینه به‌صورت پیش‌فرض به روی Au o یا حالت خودکار است. برای صرفه‌جویی در دیتا این گزینه را به روی حالت Da a save قرار دهید.

با انجام این کار هنگام آپلود کردن محتوا دیتای کمتری از شما استفاده می‌شود. البته که باید در نظر داشته باشید که این موضوع یکی عکس‌های شما با کیفیت کمتری ارسال می‌شوند و در واقع واتساپ با کاهش کیفیت تصاویر دیتای کمتری را برای ارسال مصرف می‌کند.

رفع مشکل سیم کارت همراه اول در اتصال به اینترنت: بسته اینترنت خریدم ولی وصل نمیشه

چگونه مصرف اینترنت اسکای روم را کاهش دهیم؟

امروزه دلیل آنلاین شدن آموزش مدارس و دانشگاه‌ها مصرف اینترنت کاربران بیش از پیش شده است و برخی از کاربران از مصرف زیاد اسکای روم شکایت دارند. به طور کلی راه حلی برای کاهش مصرف دیتا در حین استفاده از اسکای روم وجود ندارد اما فعال کردن قابلیت Li e mode گوگل کروم شاید بتواند در این امر مؤثر واقع شود.

اکثر ما در گوشی‌های اندرویدی از مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنیم و برعکس چیزی که تصور می‌کنید گشت و گذار در سایت‌های مختلف نیز می‌توانید حجم زیادی از اینترنت شما را مصرف کند.

خود گوگل کروم برای این موضوع قابلیت Li e mode را ارائه کرده که با روشن کردن آن به گفته‌ی خود برنامه در استفاده از اینترنت تا ۶۰ درصد صرفه جویی می‌شود و از این طریق شما دیتای کمتری استفاده خواهید کرد.

پس پیشنهاد می‌کنیم حتما این قابلیت را روشن کنید. برای انجام این کار به تنظیمات گوگل کروم بروید و تا انتها به پایین اسکرول کنید تا گزینه‌ی Li e mode برسید. حال کافیست گزینه‌ی مقابل این قابلیت را روشن کنید.

برنامه کاهش مصرف اینترنت موبایل

اگر از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید و حالت پیش فرض موجود به روی گوشی برای مدیریت استفاده از دیتا برای شما جذاب نیست می‌توانید از برنامه‌های معرفی شده در ادامه بهره ببرید. در ادامه لینک دانلود برنامه محدود کننده سرعت اینترنت اندروید را نیز برای شما قرار می‌دهیم تا ساده‌تر بتوانید این برنامه‌ها را دانلود کنید.

Check Da a Usage

این برنامه بر داده‌های سیم‌کارت و همچنین اینترنت وای فای شما نظارت می‌کند و به کمک آن می‌توانید به سادگی متوجه شوید که در طول هر روز چه مقدار از اینترنت استفاده می‌کنید.

در این برنامه شما می‌توانید محدودیت ایجاد کنید تا در صورت رسیدن به حجمی مشخص این اپلیکیشن دسترسی شما را به اینترنت محدود کند. همچنین در این برنامه قابلیتی وجود دارد که با روشن کردن آن می‌توانید در استفاده از دیتا صرفه جویی کنید.

شما می‌توانید این برنامه را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

T affic Mo i o

این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌های نظارت بر استفاده از اینترنت است و علاوه بر این که به شما نشان می‌دهد هر برنامه چه میزانی از اینترنت شما استفاده کرده به شما کمک می‌کند تا تست سرعت انجام دهید و از کیفیت سیگنال سیم‌کارت خود باخبر شوید.

تست سرعت این برنامه عملکرد کاملی دارد و به غیر از سرعت دانلود اطلاعات مفید دیگری مانند پینگ و سرعت آپلود را هم در اختیار شما قرار می‌دهد (پینگ برای انجام کارهایی مثل بازی آنلاین و تماس تصویری بسیار مهم است).

این اپلیکیشن یک قابلیت کاربردی دیگر هم دارد و از طریق تسک منیجر موجود درون آن می‌توانید به برنامه‌های موجود در رم و فعال در پس‌زمینه دسترسی داشته باشید تا از این طریق هم در مصرف باتری و اینترنت صرفه جویی کنید و هم سرعت گوشی را افزایش دهید.

شما می‌توانید برنامه‌ی T affic Mo i o را از گوگل پلی دریافت کنید.

My Da a Ma age

این اپلیکیشن نه تنها بر استفاده شده از دیتا و وای فای نظارت دارد بلکه می‌تواند در صورت رد کردن حد مشخص شده در برنامه به شما هشدار دهد. جالب است که می‌توانید حتی در این برنامه مشخص کنید که در ماه چه مدت بتوانید با گوشی مکالمه کنید یا چند پیامک بتوانید ارسال کنید. در صورت رسیدن به حد مجاز مکالمه و پیامک هم گوشی به شما هشدار استفاده بیش از حد می‌دهد.

شما از طریق تنظیمات موجود در این برنامه می‌توانید صدای هشدار استفاده بیش از حد را تغییر دهید و همچنین تنظیمات سفت و سختی برای محدودیت در استفاده به وجود بیاورید. امکان دانلود و نصب این اپلیکیشن از گوگل پلی وجود دارد.

Ope a Max

اوپرا مکس به غیر از این که بر استفاده شما از اینترنت نظارت می‌کند همچنین می‌تواند در مصرف کمتر اینترنت بسیار مفید واقع شود. در واقع ابزارهای مختلف موجود در این اپلیکیشن به شما کمک می‌کنند تا دیتای کمتری استفاده کرده و به طبع هزینه اینترنت کمتری هم پرداخت کنید.

ویژگی خوب دیگر این برنامه این است که باعث می‌شود امنیت شما در طول اتصال به اینترنت‌های مختلف (از جمله وای فای عمومی) تضمین شود. در واقع این برنامه در نقش یک آنتی ویروس در حین گشت و گذار در اینترنت ظاهر می‌شود تا امنیت شما را تضمین کند.

دانلود اپرا مکس از گوگل پلی

Ne wo k Co ec io s

این برنامه به علاوه داشتن ویژگی‌های اصلی به طور مجزا به شما نشان می‌دهد که چه حجمی از اینترنت مورد استفاده شما دانلود بوده و چه سهمی را آپلود به خود اختصاص داده است. به طور کلی زمانی که دیتایی را از اینترنت دریافت می‌کنید شما حجمی را دانلود کرده‌اید و زمانی که یک دیتایی را به روی اینترنت قرار می‌دهید در واقع شما حجمی را به روی اینترنت آپلود کرده‌اید.

به طور معمول سرعت دانلود از سرعت آپلود بیشتر است و شما سریع‌تر می‌توانید دیتایی را دریافت کنید تا اینکه بخواهید دیتایی را به روی اینترنت قرار دهید. در نهایت برنامه نتورک کانکشن به شما اجازه می‌دهد تا دیتای خود را به صورت یک فایل دانلود کرده و در گوشی ذخیره کنید.

شما می‌توانید برنامه نتورک کانکشن را از گوگل پلی دانلود کنید.

۳G Wa chdog

برنامه تریجی واچداگ به شما کمک می‌کند که استفاده خود از اینترنت در حالت‌های مختلف مثل وای فای، GPS، ۲G، ۳G و ۴G را متوجه شوید و این اطلاعات را به طور کامل به روی نمودار مشاهده کنید.

قابلیت بسیار جذاب دیگر این است که در استاتوس بار گوشی متناسب با میزان استفاده شده از اینترنت سه رنگ سبز، نارنجی و قرمز نمایش داده می‌شود تا با یک چشم انداختن سریع متوجه شوید که در طول روز بیش از حد از اینترنت استفاده کرده‌اید و یا توانسته‌اید این استفاده را به کنترل خود درآورید. در مقاله ای مجزا به بررسی بهترین نرم افزار‌های محدود کننده مصرف اینترنت برای اندروید و iOS پرداختیم که می‌توانید از اینجا بخوانید.

کد کاهش مصرف اینترنت همراه اول

چنین مفهومی تحت عنوان کد کاهش مصرف اینترنت ایرانسل یا همراه اول وجود ندارد و شما نمی‌توانید از طریق اپراتور مصرف خود را کاهش دهید. برای کاهش دیتای مصرفی باید روش‌های گفته شده در بالا را انجام دهید.

به طور کلی اما به این منظور که پس از به اتمام رسیدن بسته اینترنت دیگر اینترنت شما قطع شود و هزینه اضافی برای شما ایجاد نشود می‌توانید از کد *۱۰۰*۱۱# برای همراه اول و کد *۵۵۵*۳*۲*۳# استفاده کنید.

با این کار پس از به اتمام رسیدن بسته اینترنت شما قطع می‌شود و گوشی به صورت خودکار از تعرفه استفاده نمی‌کند.

سوالات متداول

چگونه مصرف اینترنت اینستاگرام را کاهش دهیم؟ به تنظیمات بروید و در این مرحله به روی گزینه Accou کلیک کنید و سپس به بخش Cellula Da a Usage بروید. در این بخش گزینه‌ای تحت عنوان Da a Save مشاهده می‌کنید که با روشن کردن آن از این به بعد ویدئوها با کیفیت کمتری پخش می‌شوند و در مصرف اینترنت شما تا حد زیادی صرفه جویی می‌شود.

چگونه مصرف اینترنت واتساپ را کاهش دهیم؟ به تنظیمات و سپس بخش دیتا و فضای ذخیره سازی بروید، در پایین همین صفحه گزینه‌ای به نام Pho o upload quali y دیده می‌شود. این گزینه به صورت پیش فرض به روی Au o یا حالت خودکار است. برای صرفه جویی در دیتا این گزینه را به روی حالت Da a save قرار دهید.

چگونه مصرف اینترنت اسکای روم را کاهش دهیم؟ به طور کلی راه حلی برای کاهش مصرف دیتا در حین استفاده از اسکای روم وجود ندارد اما فعال کردن قابلیت Li e mode گوگل کروم شاید بتواند در این امر مؤثر واقع شود. برای انجام این کار به تنظیمات گوگل کروم بروید و تا انتها به پایین اسکرول کنید تا گزینه‌ی Li e mode برسید. حال کافیست گزینه‌ی مقابل این قابلیت را روشن کنید.

کاهش مصرف اینترنت