طرز تهیه زیتون شور خانگی


طرز تهیه زیتون شور خانگی

ستاره | سرویس آشپزی – میوه “زیتون“ با وجود داشتن ارزش غذایی بالا و خواص دارویی منحصر بفرد بدلیل داشتن مزه تلخ و گس، هنگام چیدن از درخت غیرقابل مصرف است. از این رو برای مصرف باید با آن ترشی زیتون، کنسرو و یا اصطلاحا زیتون شیرین شده تهیه کرد. برای شیرین‌کردن یا تلخی زدایی […]


طرز تهیه زیتون شور خانگی

ستاره | سرویس آشپزی – میوه “زیتون“ با وجود داشتن ارزش غذایی بالا و خواص دارویی منحصر بفرد بدلیل داشتن مزه تلخ و گس، هنگام چیدن از درخت غیرقابل مصرف است. از این رو برای مصرف باید با آن ترشی زیتون، کنسرو و یا اصطلاحا زیتون شیرین شده تهیه کرد. برای شیرین‌کردن یا تلخی زدایی زیتون و تهیه زیتون شور دو روش وجود دارد:

در اینجا قصد داریم روش شیرین‌کردن زیتون یا تهیه زیتون شور را به هر دو روش به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه زیتون شور بدون استفاده از مواد شیمیایی

روش سنتی و طبیعی شیرین‌کردن زیتون که از قدیم در مناطق زیتون‌خیز طارم زنجان مرسوم بوده است، شیرین‌کردن یا گرفتن تلخی زیتون به وسیله آب و نمک می‌باشد. در این روش طعم تلخی زیتون کاملا از بین نمی‌رود و مزه تلخ در حد کم که مطلوب ذایقه مردم ایران است، باقی می‌ماند. این روش به علت عدم مصرف مواد شیمیایی طرفداران زیادی دارد. زیرا هم منافعی برای عامل تلخی زیتون در معالجه بعضی از بیماری‌ها ثابت شده است و هم اینکه خطر افزودنی مواد شیمیایی (سدیم Na-oH) که ممکن است در کنسرو باقی مانده باشد وجود ندارد. روش کار به صورت زیر است:

همان‌طور که گفته شد، با استفاده از این روش همچنان کمی طعم تلخی در زیتون باقی می‌ماند و یکی از مصارف این زیتون‌های سبز شکسته، تهیه زیتون پرورده شمالی خوشمزه می‌باشد.

طرز تهیه زیتون شور یا کنسور زیتون با استفاده از سود سوزآور

نکات مهم تهیه زیتون شور خانگی

استفاده از مواد شیمیایی همیشه ضررهای خاص خود را دارد و همیشه انتخاب مواد غذایی سالم و اورگانیک توصیه می‌شود با این حال شما می‌توانید از هر روشی که دوست داشتید برای تهیه زیتون شور استفاده کنید.

طرز تهیه زیتون شور خانگی