غیر فعال سازی رومینگ همراه اول


غیر فعال سازی رومینگ همراه اول

رومینگ همراه اول: روش‌های فعالسازی و غیرفعالسازی رومینگ اپراتور همراه اول – خدمات مکالمه پیامک و دیتا از رومینگ بین‌المللی – کدهای دستوری رومینگ همراه


یکی از معضلاتی که ممکن است در سفرهای خارجی با آن مواجه شوید رومینگ تلفن همراه است. وقتی از کشور خارج شوید از پوشش آنتن‌دهی اپراتور خود خارج شده و دیگر نمی‌توانید تماس بگیرید یا از اینترنت استفاده کنید. خوشبختانه برای حل این مساله راه حل‌های خوبی وجود دارد. در این مطلب تصمیم داریم در مورد رومینگ اپراتور همراه اول صحبت کنیم. مشترکین اعتباری و دائمی همراه اول می‌توانند در سفرهای خارجی خود از خدمات رومینگ همراه اول استفاده کنند. به این ترتیب تلفن آنها در کشورهای مورد توافق این اپراتور نیز فعال خواهد ماند و می‌توانند برای ارسال پیامک، برقراری تماس و یا استفاده از اینترنت از سیم‌کارت همراه اول خود استفاده کنند. اما اگر نمی‌دانید چطور باید این کار را انجام دهید با ما همراه باشید تا روش‌های فعالسازی و غیر فعالسازی رومینگ همراه اول و در نهایت را بیاموزید.

روش‌های فعالسازی رومینگ همراه اول برای سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی

زمانی که به یک کشور خارجی سفر می‌کنید از پوشش خط همراه اول خارج می‌شوید. به این ترتیب برای برقرار تماس و یا ارسال پیامک و استفاده از اینترنت باید راه چاره‌ای بیندیشید. اپراتور همراه اول با ارائه‌ی خدمات رومینگ امکان استفاده از سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری را در کشورهای خارجی نیز فراهم ساخته است. برای فعالسازی یا غیرفعالسازی رومینگ اپراتور همراه چند روش مختلف وجود دارد که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد. لازم به ذکر است این روش‌ها برای هر دو سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری مشترک است. با فعالسازی سرویس رومینگ از سیم‌کارت‌های دائمی می‌توان در ۱۱۲ کشور دنیا و هر ۵ قاره استفاده کرد. این امکان برای سیم‌کارت‌های اعتباری در حال حاضر محدود به ۵۶ کشور است.

فعالسازی رومینگِ همراه اول: ۱٫ شماره‌گیری کد دستوری *۱۰*۲۹#

یکی از روش‌های فعالسازی رومینگ سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی همراه اول شماره‌گیری کد دستوری *۱۰*۲۹# است. با شماره‌گیری این کد دستوری پیامی روی تلفن همراه شما نمایش داده خواهد شد که شامل گزینه‌های فعال‍سازی و غیرفعالسازی است. با انتخاب گزینه‌ی فعالسازی، رومینگ سیمکارت شما فعال خواهد شد.

فعالسازی رومینگ همراه اول: ۲٫ شماره‌گیری کد دستوری #۶*۱*

کد دستوری دیگر برای فعال کردن رومینگ اپراتور همراه #۶*۱* است. با شماره‌گیری این کد دستوری نیز مانند مورد قبلی می‌توانید گزینه‌ی مربوط به فعالسازی را انتخاب کنید.

فعالسازی رومینگ همراه اول از طریق ارسال پیامک

از دیگر راه‌های فعالسازی رومینگ اپراتور همراه اول ارسال عدد ۲۹ به سرشماره‌ی پیامکی ۱۰ است.

نحوه‌ی استفاده از رومینگ اپراتور همراه اول برای برقراری تماس

با فعال سازی رومینگ همراه اول می‌توان از سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی این اپرانور برای مکالمه، دیتا و ارسال پیامک در خارج از محدوده‌ی جغرافیایی تحت پوشش شبکه‌ی اپراتور مبدا، استفاده کرد. برای تماس با خطوط تلفن همراه یا تلفن ثابت در ایران تنها کافی است از کد ۰۰۹۸ پیش از شماره‌ها استفاده کرد. برای مثال:

شماره موبایل: ۰۰۹۸۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱

تلفن ثابت (برای مثال تهران): ۰۰۹۸۲۱۱۱۱۱۱۱۱۱

در صورت فعال سازی رومینگ همراه اول، هزینه‌ی تماس با کشورهای دیگر مطابق با تعرفه‌ی بین‌الملل کشور میزبان محاسبه می‌شود. برای اطلاع از تعرفه‌ی مکالمات رومینگ نیز می‌توانید یکی از روش‌های زیر را بکار ببرید:

لازم به ذکر است دریافت پیامک در حالت فعال بودن رومینگ اپراتور همراه برای فرد هزینه‌ای به همراه نخواهد داشت و رایگان است.

روش‌های غیرفعالسازی رومینگِ همراه اول

در پایان سفرهای خارجی خود می‌توانید از چند طریق سرویس رومینگ برای اپراتور همراه را غیر فعال کنید. این روش‌ها به شرح زیر است:

با استفاده از هر کدام از این روش‌ها می‌توانید رومینگ سیم‌کارت همراه اول خود را غیرفعال کنید. با این حال باید به خاطر داشته باشید که اگر این کار را در خارج از ایران انجام دهید امکان فعالسازی مجدد رومینگ برای شما وجود نخواهد داشت.

آموزش خدمات اپراتورهای همراه در ایران در وبلاگ آموزشی ایساج

امیدواریم این مطلب هم حسابی به کارتان آمده باشد. به زودی با پایان یافتن کرونا فرصت داریم که از زمان خودمان برای سفر به کشورهای اطرافمان استفاده کنیم. شاید با خواندن این جمله کمی لبخند بزنید و بگویید سفر خارجی بعد از بحران کرونا و مشکلات مالی پس از آن به این راحتی ممکن نباشد! اما فکر میکنم این پاندمی به همه ما ثابت کرد که زندگی خیلی راحت می‌تونه همه ماهارو فیتیله پیچ کنه و از بین ببره! امیدوارم هممون بزودی برای سفر خارجی قریب الوقوع، دغدغه‌ی رومینگ سیم کارت‌های خودمان را داشته باشیم 🙂 ما در مطلب کامل‌تری کد دستوری همراه اول را به طور کامل نوشتیم. اگر نیاز هست که کدهای کاربردی دیگر اپراتور همراه اول را داشته باشید سری به این مطلب هم بزنید.

چگونه رومینگ همراه اول را غیرفعال کنیم؟

با توجه به افزایش نگرانی‎ ها درباره هزینه‌ های فعال بودن رومینگ در داخل کشور، می‎ توانید با روش‌ های ذکر شده در این خبر، رومینگ سیم کارت همراه اول خود را غیرفعال کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فعال بودن یا نبودن رومینگ‎های بین الملل مدتی است مجدداً بر سر زبان‎ها افتاده و افزایش بی دلیل هزینه‎های تلفن همراه، مشترکین اپراتورهای مختلف را دچار نگرانی کرده است. به همین منظور با وجود اینکه قبلا توسط اپراتورها و مسئولین مربوطه در حوزه ارتباطات اعلام شده بود فعال بودن رومینگ در داخل کشور هیچ هزینه‎ای برای مشترکین ندارد، برای اطمینان خاطر بیشتر، در این خبر به نحوه غیرفعالسازی رومینگ بین الملل همراه اول می‌پردازیم.

مشترکین می‎توانند برای فعالسازی یا غیرفعالسازی رومینگ همراه اول به سه روش زیر اقدام کنند:

همچنین لازم است بدانید در مواقع استفاده از رومینگ همراه اول نیز روش شماره‌گیری تلفن ثابت و همراه باید به صورت زیر ‎باشد:

بیشتر بخوانید

انتهای پیام

غیر فعال سازی رومینگ همراه اول