مشاهده حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی


مشاهده حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

در این مقاله به توضیحات کاملی در خصوص نحوه دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی پرداخته شده است .


دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

.my ex p li e-heigh : 30px !impo a ; fo -size: 17px; . opdeskpaypaddi g- op:30px @media o ly sc ee a d (max-wid h: 768px) .cha g ma gi – op:20px; display:block !impo a .cha g_desk op ma gi – op:20px; display: o e !impo a @media (max-wid h:1008px) . o esp display: o e !impo a .fo m-co ol wid h: au o !impo a ; bo de – adius: 0px .i e -co e box ma gi -bo om: 15px !impo a .ali k img max-wid h: 100% !impo a ; wid h: au o !impo a ; heigh : au o !impo a .ali k h2 colo : gb(58, 109, 151); fo -size: 16px; ma gi -bo om: 20px .ali k h3 fo -size: 15px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k h4 fo -size: 14.5px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k h5 fo -size: 14px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k h6 fo -size: 13.5px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi -bo om: 20px .ali k p li e-heigh : 27px .ali k a fo -size: 15px .shoa backg ou d: gb(249, 249, 249) o e epea sc oll 0% 0%; ex -alig : ce e ; paddi g: 30px 10px; fo -weigh : bold; fo -size: 23px; ma gi -bo om: 20px; li e-heigh : 32px; colo : gb(58, 109, 151); ma gi – op: 20px .e d bo de : 1px solid gb(220, 222, 181); backg ou d-colo : gb(254, 255, 232); paddi g: 10px; ma gi : 10px 0px; li e-heigh : 1.5; .slo fo -size: 50px; fo -family: yeka ; ma gi -lef : 20px; .slo2 fo -size: 50px; fo -family: yeka ; posi io : ela ive; op: 33px; ma gi – igh : 20px; .my able d bo de : 1px solid .my able : h-child(eve ) backg ou d: colo : whi e .my able : h-child(eve ) d colo : whi e !impo a .my able : h-child(odd) backg ou d: .mb-5 ma gi -bo om: 3px !impo a h4 fo -size: 14px !impo a ; fo -weigh : bold; colo : gb(58, 109, 151);

یکی از مهم ترین خدماتی که سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان پس از رسیدن به سن بازنشستگی ارائه می نماید، پرداخت مستمری بازنشستگی است. بازنشستگان محترم برای دریافت فیش حقوقی مستمری خود می بایست ابتدا اقدام به ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی نموده و سپس از طریق صفحه کاربری خود در همان سامانه فیش حقوقی مستمری خود را دریافت نمایند.

برای مشاوره دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

برای مشاوره دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

عناوین اصلی این مقاله

حتما مشتریان سازمان تامین اجتماعی می دانند که بیمه شدگان تامین اجتماعی به منظور دریافت مستمری بازنشستگی، ماهانه مبلغی را تحت عنوان حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی می پردازند. در همین راستا پس از گذشت حداقل سابقه پرداخت حق بیمه پیش از بازنشستگی و یا رسیدن به سن مقرر طبق قانون تامین اجتماعی می توانند مستمری بازنشستگی دریافت نمایند.

سوالی که در اینجا مطرح می شود آن است که بازنشستگان و مستمری بگیران از چه طریقی می توانند فیش حقوقی خود را دریافت و مشاهده نمایند؟ از آنجا که این روزها اکثر خدمات به صورت الکترونیکی صورت می گیرد، سازمان تامین اجتماعی امکان مشاهده و دریافت فیش حقوقی را برای مستمری بگیران به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم آورده است. در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص فیش حقوقی مستمری بگیران و بازنشستگان پرداخته شده است.

فیش حقوقی مستمری بگیران و زمان دریافت آن

براساس قانون تامین اجتماعی : بازنشستگی یعنی عدم اشتغال بیمه شده به کار به سبب رسیدن به سن بازنشستگی در این قانون . همانطور که مشتریان سازمان تامین اجتماعی می دانند پس از آنکه بیمه شدگان تامین اجتماعی به سن یا به شرایط لازم برای بازنشستگی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت می رسند، مستمری بازنشستگی دریافت می نمایند.

در واقع به بیان ساده تر حق بیمه های کسر شده از حقوق در طول سال های اشتغال افراد پس از دوران بازنشستگی به صورت مستمری ماهانه به آن ها بازگردانده می شود. براساس قانون تامین اجتماعی برای رسیدن و احراز بازنشستگی و دریافت حکم بازنشستگی دو نکته بسیار مهم مد نظر قرار می گیرد :

۱- رسیدن به سن مقرر در قانون که بر اساس قانون کشور ما شصت سال برای مردان و پنجاه و پنج سال برای زنان می باشد.

۲- داشتن سنوات پرداخت حق بیمه ماهانه به میزان مشخص شده در قانون.

البته این قانون استثنائاتی نیز دارد از جمله آنکه اگر کسی سی سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی داشته باشد در حالتی که سن مردان به پنجاه سالگی و سن زنان به چهل و پنج سالگی رسیده باشد، می توانند تقاضای بازنشستگی نمایند. همچنین کسانی که دارای ۳۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند، می توانند بدون داشتن شرایط سنی بازنشست شوند.

مستمری بازنشستگی از زمانی محاسبه و پرداخت خواهد شد که سازمان تامین اجتماعی، ترک کار بیمه شدگان را به کارفرمای ایشان اعلام نماید. لازم به ذکر است که در مورد کسانی که کارفرما ندارند و در خصوص مشاغل آزاد یا بیمه شدگان اختیاری، مستمری بازنشستگی از زمانی پرداخت خواهد شد که بازنشستگی مورد تایید شعبه بیمه تامین اجتماعی قرار گیرد.

پس از شروع پرداخت مستمری، بازنشستگان می توانند فیش حقوقی خود را بر روی سامانه تامین اجتماعی مشاهده نمایند. پیش شرط مشاهده و دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران، ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی می باشد. کاربران با مطالعه مقاله ذیل می توانند از نحوه ثبت نام در این سامانه اطلاع پیدا کنند.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان با کد ملی

افراد پس از آنکه از سازمان یا شرکتی بازنشسته شوند ابتدایی ترین چیزی که هر ماه به آن نیاز پیدا می کنند ریز دستمزد و کسورات و جدول حقوق دریافتی و در اصطلاح همان فیش حقوق بازنشستگی می باشد.

به دلیل اینکه دیگر در شرکت یا نهاد خاصی استخدام نمی باشند آن شرکت نمی تواند برای بازنشستگان فیش حقوقی صادرنماید و تنها از آن مرجعی که حقوق دریافت می کنند فیش حقوقی خود را از طریق آن سازمان مشاهده و دریافت نمایند. بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند می توانند به راحتی با استفاده از کد ملی خود از همان سازمان تامین اجتماعی فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

نحوه دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران

یکی از مهم ترین خدمات سازمان تامین اجتماعی ، پرداخت مستمری به حدود پنج میلیون بازنشسته که تحت پوشش این بیمه هستند، می باشد. همانطور که بیان کردیم دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق سامانه تامین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری با استفاده از کدملی امکان پذیر است. مستمری بگیران با استفاده از راهنمای تصویری ذیل می توانند با مراجعه به سامانه تامین اجتماعی، فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

مستمری بگیران جهت ورود به سامانه ابتدا می بایست عبارت سامانه تامین اجتماعی و یا آدرس ami .i را در مرورگر اینترنتی خود جستجو نموده و دقیقا وارد همین صفحه شوند.

پس از ورود به سامانه، از قسمت میز خدمت که در پایین صفحه قرار دارد گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران را که از جمله خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی ese vices. ami .i می باشد را انتخاب نمایند.

در این مرحله لازم است نام کاربری و گذرواژه ای که در هنگام ثبت نام در سامانه انتخاب کرده اند را وارد نمایند، تا به صفحه مربوط به دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران وارد شوند.

تمامی مستمری بگیران پس از وارد نمودن کد ملی و گذر واژه تامین اجتماعی خود به راحتی می توانند فیش حقوقی خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند.

برای ورود به صفحه دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران کلیک کنید

نمونه فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

مستمری بگیران برای آنکه هر ماه فیش حقوقی مستمری و یا بازنشستگی خود را در پرتال سازمان تامین اجتماعی مشاهده نمایند می بایست ابتدا در سایت این سازمان ثبت نام و گذر واژه تامین اجتماعی دریافت نمایند. پس از ثبت نام و اختصاص گذرواژه تامین اجتماعی  برای خود، می توانند به راحتی فیش حقوقی خود را دریافت نمایند که در تصویر زیر یک نمونه فیش حقوقی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی آورده شده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فیش حقوقی مستمری بگیران در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون فیش حقوقی مستمری بگیران پاسخ دهند.

آخرین اخبار مرتبط با دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی با صدور اطلاعیه ‌ای زمان بندی پرداخت حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

با توجه با اعلام سازمان تامین اجتماعی اطلاعات ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران در بخش خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی ese vices. ami .i  در دسترس می باشد. 

بر اساس بخشنامه صادر شده از آغاز سال ۱۴۰۰ تمامی مستمری های بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان مشمول قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۹ برقرار گردیده است.  

بنا بر سخنان رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران درباره افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح این سازمان، بر اساس فرمول جدید حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ درصد حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ افزایش خواهد یافت.

بنابر اعلام معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی احکام جدید بازنشستگان در اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی صادر و در جلسات کارشناسی و تمامی مراحل بازنگری احکام، نظرات بازنشستگان مورد توجه قرار گرفته و مبنای کار بوده است.

بر اساس اعلام مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه، متناسب‌ سازی مرحله دوم فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از فروردین ماه ۱۴۰۰ اعمال می گردد.

فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی که مربوط به فروردین ماه ۱۴۰۰ بود، از روی کارتابل الکترونیک مشاهده احکام و فیش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی حذف شده که با توجه به اعلام سازمان تامین اجتماعی، ایرادات نرم افزاری، علت این امر می باشد.

سوالات متداول

۱- ✔️ براساس قانون تامین اجتماعی بازنشستگی به چه معناست ؟

۲- ✔️ مستمری بگیران از چه طریقی می توانند فیش حقوقی خود را دریافت و مشاهده نمایند ؟

۳- ✔️ مستمری بازنشستگی از چه زمانی محاسبه و پرداخت خواهد شد ؟

برای مشاوره دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

برای مشاوره دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

اگر در مورد دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی سوالی دارید

اگر در مورد دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی سوالی دارید

در گذشته، دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تنها به صورت حضوری انجام می شد؛ اما در حال حاضر امکان دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه فیش حقوقی بازنشستگان  ami .i برای همه بازنشستگان تامین اجتماعی فراهم شده است و افراد می توانند بدون هیچ گونه مراجعه حضوری و تنها با ورود به سایت تامین اجتماعی، فیش حقوقی خود را دریافت کنند. علاوه بر امکان مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان از دیگر امکانات سایت تامین اجتماعی می توان به مشاهده سوابق بیمه و استعلام اعتبار دفترچه تامین اجتماعی اشاره کرد.

بیمه شدگان تامین اجتماعی در صورتی که به سن بازنشستگی برسند یا مدت زمان مشخصی کار کرده باشند، از طریق بیمه تامین اجتماعی بازنشسته می شوند و به صورت ماهانه یک حقوقی را از سازمان تامین اجتماعی دریافت می کنند. در سال های گذشته، قوانین مختلفی برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی وضع شد؛ همین اتفاق باعث شده است که بازنشستگان تمایل به مشاهده فیش حقوقی خود داشته باشند.  در این مقاله قصد داریم نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی را آموزش دهیم تا هیچ ابهامی در این زمینه برای افراد وجود نداشته باشد.

ورود به سامانه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

یکی از بیمه های بسیار رایج در بین مردم ایران، بیمه تامین اجتماعی است. به طور کلی بازنشستگان در کشور ایران به دو دسته بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری تقسیم بندی می شوند. افرادی که در گذشته دارای بیمه تامین اجتماعی بوده اند، در صورتی که به سن قانونی بازنشستگی رسیده باشند و یا در صورتی که حق بیمه تامین اجتماعی را در مدت زمان مشخص شده از سوی قانون بازنشستگی تامین اجتماعی پرداخت کرده باشند، بازنشسته تامین اجتماعی محسوب می شوند و می توانند فیش حقوقی بازنشستگان را دریافت کنند. فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران تنها زمانی قابل دریافت می باشد که افراد ترک کار کرده باشند و سازمان تامین اجتماعی نیز ترک کار افراد را تایید کرده باشند. بعد از شروع زمان بازنشستگی امکان دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی با کد ملی فراهم می شود که افراد می توانند با کمک روش های موجود برای دریافت فیش حقوقی خود اقدام کنند.

روش های دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

 به طور کلی روش های دریافت فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران به دو دسته روش حضوری و روش غیر حضوری انجام می شود که افراد می توانند بسته به شرایط خود از یکی از روش های مذکور برای دریافت فیش حقوقی استفاده کنند:

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران به صورت حضوری

در این روش بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی می بایست به یکی از شعب بیمه تامین اجتماعی در محل سکونت خود مراجعه کنند و در آن جا درخواست دریافت فیش حقوقی خود را ثبت کنند. فیش حقوقی در این روش به صورت مکتوب به بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تحویل داده می شود.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی با کد ملی به صورت غیر حضوری

دومین روش برای دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی این است که افراد به سایت بیمه تامین اجتماعی و قسمت سامانه فیش حقوقی بازنشستگان مراجعه کنند و مراحل دریافت فیش حقوقی خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند. طبیعی است که این روش زمان کمتری را از افراد طلب می کند و بازنشستگان نیز نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت فیش حقوقی به صورت ماهیانه ندارند. در ادامه نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی با کد ملی از طریق سایت تامین اجتماعی به آدرس اینترنتی ami .i و بخش سامانه فیش حقوقی بازنشستگان را توضیح خواهیم داد.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی با کد ملی

با توجه به غیر حضوری شدن بسیاری از امور جامعه، طبیعی است که بسیاری از روند مربوط به سازمان تامین اجتماعی نیز به صورت غیر حضوری انجام شود. به همین خاطر تسهیلاتی برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است که بتوانند بدون هیچ مراجعه حضوری، فیش حقوقی خود را از سایت تامین اجتماعی دریافت کنند. برای دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی با کد ملی می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید. قبل از اینکه در رابطه با نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی با کد ملی توضیح دهیم، باید این نکته را ذکر کنیم که برای دریافت فیش حقوقی بازنشستگان در سامانه فیش حقوقی بازنشستگان نیاز است که حتما قبلا در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید، سپس اقدام به دریافت فیش حقوقی بازنشستگی خود از سایت تامین اجتماعی کنید.

تا به حال در سامانه سازمان تامین اجتماعی ثبت نام نکرده اید؟

در صورتی که تا به حال در سامانه سازمان تامین اجتماعی ثبت نام نکرده اید و قصد دریافت فیش حقوقی خود را به صورت غیر حضوری دارید، می بایست بر روی گزینه ناحیه کاربری مانند تصویر زیر کلیک کنید.

سپس با کلیک کردن بر روی گزینه ثبت نام، اطلاعات خود را به صورت مرحله به مرحله در سایت سازمان تامین اجتماعی ثبت کنید. برای دریافت خدمات غیر حضوری در این سامانه، تنها یک بار نیاز به ثبت نام می باشد.

رمز عبور خود را برای ورود به سامانه تامین اجتماعی فراموش کرده اید؟

در صورتی که قبلا در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کرده اید؛ اما رمز عبوری که در سامانه وارد کرده اید را به خاطر ندارید، نگران نباشید. امکان بازیابی گذرواژه برای دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی با کد ملی وجود دارد. برای این کار می بایست در قسمت ورود به سامانه فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی با کد ملی بر روی گزینه «بازیابی گذرواژه» کلیک کنید.

برای بازیابی گذرواژه خود، باید بر روی گزینه فراموشی گذرواژه مانند تصویر زیر کلیک کنید. سپس کد ملی خود وارد و روش بازیابی رمز عبور خود را انتخاب کنید.

بازیابی رمز عبور در سامانه تامین اجتماعی از طریق دو روش پیامک و یا سوالات امنیتی انجام می شود که شما می توانید بسته به نظر خودتان یکی از روش ها را انتخاب کنید و بر روی گزینه مرحله بعد کلیک نمایید.

مراحل بعدی دریافت رمز عبور جدید از سامانه سازمان تامین اجتماعی بستگی به نوع بازنشانی گذرواژه ای دارد که شما انتخاب کرده اید. در صورتی که روش پیام را انتخاب کرده باشید، یک کد اعتبار سنجی به شماره تلفن همراه شما که در سامانه ثبت شده است، ارسال می شود. در صورتی که روش سوالات امنیتی را انتخاب کرده باشید، یک سری سوالات امنیتی از شما پرسیده می شود که پس از وارد کردن آن، گذرواژه جدیدی به شما تحویل داده خواهد شد. بازیابی رمز عبور سوابق بیمه را در این رابطه بخوانید.

نکات مربوط به مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان

با توجه به غیر حضوری شدن بسیاری از امور مربوط به سازمان تامین اجتماعی، این سازمان امکانی را برای افراد فراهم کرده است که بتوانند فیش حقوقی بازنشستگی خود را به صورت غیر حضوری و تنها با در دست داشتن کد ملی و رمز عبور خود از سامانه فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی دریافت کنند. در این مقاله سعی کردیم نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی با کد ملی را به طور کامل برای شما شرح دهیم که ابهامی در این زمینه برای شما وجود نداشته باشد.

سوالات متداول

۱- آدرس اینترنتی سامانه فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی چیست؟

۲- دریافت فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به چه روش هایی امکان پذیر است؟

۳- نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری چگونه است؟

اگر در مورد دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی سوالی دارید

اگر در مورد دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی سوالی دارید

مشاهده حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی