نحوه فعال سازی رومینگ همراه اول در عراق


نحوه فعال سازی رومینگ همراه اول در عراق

فعالسازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور(ترکیه و عراق) و هزینه رومینگ همراه اول دراین مقاله از کندو بخوانید.


کندو فعال سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور پیامک مارکتینگ فعال سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور

فعال سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور

یکی از مهمترین دغدغه مسافران در سفرهای خارجی خود، استفاده از تلفن‌همراه است؛ استفاده از خدمات مکالمه، پیامک و اینترنت برای ارتباط با داخل کشور بسیار اهمیت دارد. به فعالسازی خط تلفن‌همراه برای استفاده از آن در خارج از کشور، سرویس رومینگ می‌گویند. در این مطلب آموزش کامل برای فعالسازی خطوط تلفن‌همراه «همراه اول» ارائه می‌شود.

فعالسازی رومینگ به چه معناست؟

هنگامی‌که شما به یک کشور خارجی سفر می‌کنید، در حالت عادی نمی‌توانید از تلفن‌همراه خود برای برقراری تماس، ارسال پیامک یا اتصال به اینترنت استفاده کنید. برای اینکه بتوانید از خط همراه اول خود در خارج از کشور استفاده کنید، باید سرویس رومینگ همراه اول خود را فعال کنید. یعنی باید اقدامات و مراحلی را با استفاده از تلفن‌همراه خود انجام دهید. به مجموعه این اقدامات، «فعالسازی رومینگ» می‌گویند. نکته قابل توجه این است که سرویس رومینگ همراه اول، هم برای خطوط اعتباری و هم برای خطوط دائمی ‌قابل فعالسازی و استفاده است.

برای این منظور روش‌ها و مراحل مختلفی وجود دارد که در این مقاله به صورت کامل به آموزش آن می‌پردازیم.

فعالسازی تماس، پیامک و اینترنت رومینگ همراه اول

قبل از ورود به بحث آموزش «فعالسازی رومینگ» باید اشاره کنم که روش‌های فعالسازی رومینگ، شامل همه خدمات تلفن‌همراه شامل اینترنت، پیامک و تماس می‌شود. البته برای فعالسازی اینترنت در برخی از شرایط (که به صورت کامل آموزش می‌دهیم) لازم به انجام تنظیمات متفاوتی است. اما روش‌های کلی برای فعالسازی یا غیرفعال کردن خدمات رومینگ برای هر سه این خدمات (تماس، پیامک و اینترنت) یکسان است.

روش اول: استفاده از کد دستوری یا USSD

فعالسازی رومینگ همراه اول با کد دستوری

روش اول برای فعالسازی سرویس رومینگ همراه اول استفاده از کد دستوری یا USSD است. برای این کار لازم است ابتدا عبارت*۱۰*۲۹#  یا *۱*۶#  را شماره‌گیری کنید. سپس چنین پیامی ‌در صفحه تلفن‌همراه شما ظاهر می‌شود:

به این ترتیب شما می‌توانید با شماره‌گیری عدد ۰ وضعیت رومینگ خود را استعلام کنید، یا با شماره‌گیری عدد ۱ سرویس رومینگ خود را فعال کنید؛ همچنین در صورتی که بخواهید سرویس رومینگ خود را غیرفعال کنید می‌توانید شماره ۲ را ارسال کنید. همچنین می‌توانید برای دریافت راهنمایی درباره سرویس رومینگ عدد ۹ را شماره‌گیری کنید؛ که در این صورت بلافاصله پیامکی از سوی همراه اول برای شما ارسال می‌شود و توضیحات کامل درباره نحوه فعالسازی سرویس رومینگ به شما ارائه می‌شود.

روش دوم: استفاده از اپلیکیشن همراه من

روش دوم برای فعالسازی سرویس رومینگ همراه اول، استفاده از اپلیکیشن «همراه من» یا «my mci» است. در این روش کافی است وارد این اپلیکیشن شوید و در قسمت خدمات، گزینه رومینگ را انتخاب کنید. در این صورت، پنجره زیر برای شما نمایش داده می‌شود که کافی است وضعیت خود را از غیرفعال، به فعال تغییر دهید. همچنین با انتخاب گزینه «مشاهده» می‌توانید توضیحات و مقررات مربوط به رومینگ را مشاهده کنید. (این توضیحات به تفصیل در ادامه مقاله معرفی می‌شود.)

فعالسازی رومینگ همراه اول در اپلیکیشن همراه من

توجه داشته باشید که زمان فعالسازی رومینگ، قبل از خروج از کشور است. یعنی شما پیش از آنکه از مرز جغرافیایی کشور خارج شوید، باید اقدامات فوق را برای فعالسازی رومینگ انجام دهید؛ و پس از خروج از کشور امکان فعالسازی رومینگ را نخواهید داشت.

گام آخر برای فعالسازی رومینگ؟!

با استفاده از یکی از دو روش فوق(کد دستوری یا اپلیکیشن همراه من)، فعالسازی رومینگ تلفن‌همراه شما انجام می‌شود. حال آیا می‌توانید از خط تلفن‌همراه خود برای برقراری تماس، ارسال اس ام اس یا اتصال به اینترنت استفاده کنید؟ خیر! برای این کار باید یک تنظیمات ساده را انجام دهید. این تنظیمات به منظور اتصال به اپراتورهای تلفن‌همراه در کشور میزبان انجام می‌شود.

نحوه جستجوی شبکه تلفن‌همراه کشور خارجی

برای استفاده از سرویس رومینگ در یک کشور خارجی، شما باید به اپراتورهای کشور میزبان متصل شوید. به طور مثال در کشور عراق، سه اپراتور تلفن‌همراه به نام‌های ZAIN,ASIACELL,KOREK TELL وجود دارد که به منظور استفاده از سرویس رومینگ باید به یکی از این اپراتورها متصل شوید. اما چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟ دو روش کلی برای این منظور وجود دارد:

روش خودکار یا au oma ic

در این روش همانطور که از عنوان آن مشخص است، شما لازم نیست فرایند خاصی را انجام دهید. و تلفن‌همراه شما به صورت خودکار به یکی از اپراتورها متصل می‌شود.

روش دستی یا ma ual

در صورتی که تلفن‌همراه شما به صورت خودکار به یک اپراتور متصل نشود باید از روش‌های دستی به اپراتور مدنظر متصل شوید. اتصال دستی به اپراتور تلفن‌همراه در کشورهای خارجی در موبایل‌های اندروید و آیفون متفاوت است:

ios11 Se i g Ca ie s Au oma ic (Off) Ope a o ame

ios12 Se i g Cellula e wo k selec io Au oma ic (Off) Ope a o ame

اندروید se i g mobile Ne wo k Ne wo k Ope a o s   Ope a o ame

استفاده از اینترنت در سرویس رومینگ

برای استفاده از اینترنت در سرویس رومینگ ابتدا باید سرویس اینترنت را در تلفن‌همراه خود فعال کنید. برای این منظور می‌توانید کددستوری *۱۰*۲۳۱# یا *۱۰۰*۱۱۱#را شماره‌گیری کنید. سپس با ورود به  بخش تنظیمات اینترنت (Mobile Da a)، گزینه دیتا رومینگ (Da a omi g) را انتخاب و فعال کنید.

نحوه فعال کردن بسته رومینگ همراه اول در خارج از کشور

همانطور که گفته شد با انجام تنظیمات فوق، شما می‌توانید به راحتی به شبکه اینترنت متصل شوید. اما طبیعتا هزینه استفاده از اینترنت بر مبنای حجم مصرفی، در کشورهای خارجی بالاست. بنابراین این سوال مطرح می‌شود که آیا می‌توان در سرویس رومینگ نیز بسته اینترنت خریداری کرد؟ خرید بسته اینترنت در سرویس رومینگ در حال حاضر تنها در کشورهای امارات و عربستان فعال است. یعنی مسافرانی که قصد عزیمت به شهر دوبی امارات دارند یا زائران حج تمتع می‌توانند بسته اینترنت خریداری کنند. توجه داشته باشید که استفاده از بسته‌های اینترنت در امارات فقط با استفاده از اپراتور الاتصالات امکان پذیر است. برای اطلاع از تعرفه بسته‌های اینترنتی در این دو کشور و یا خرید بسته می‌توانید به آدرس h ps:mci.i oami g مراجعه کرده و گزینه خرید بسته را انتخاب کنید.

در کشورهای دیگر تعرفه استفاده از اینترنت مطابق با تعرفه رومینگ و بر اساس حجم مصرفی محاسبه می‌شود. که این میزان در کشورهای مختلف، متفاوت است و می‌توانید با مراجعه به آدرس h ps:mci.i oami g در قسمت تعرفه‌ها، هزینه استفاده از اینترنت در کشور مدنظر خود را جستجو کنید.

همه چیز درباره تعرفه رومینگ همراه اول

هزینه تعرفه‌های مختلف در سرویس رومینگ، از جمله برقراری مکالمه با ایران یا دریافت مکالمه، ارسال پیامک یا استفاده از اینترنت در کشورهای مختلف متفاوت است. رومینگ همراه اول در ۱۱۲ کشور دنیا فعال است؛ البته مشترکان اعتباری در ۷۶ کشور می‌توانند از سرویس رومینگ استفاده کنند. برای اطلاع از تعرفه در کشورهای مختلف می‌توانید به وبسایت h ps:mci.i oami g# oami g-i oduc io مراجعه کنید و کشور مدنظر خود را جستجو کنید. به طور مثال نرخ تعرفه‌های مختلف در اپراتورهای مختلف کشور اردن مطابق تصویر زیر است:

تعرفه رومینگ همراه اول در کشورهای مختلف

چند نکته مهم در رابطه با تعرفه‌های رومینگ همراه اول

در رابطه با تعرفه‌های رومینگ همراه اول، حتما به این ۲ نکته مهم توجه داشته باشید:

همچنین دو روش دیگر برای اطلاع از تعرفه سرویس رومینگ همراه اول در کشورهای مختلف طراحی شده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید:

استفاده از رومینگ در پرواز

در پروازهای خارجی (حدفاصل شروع پرواز و فرود هواپیما در فرودگاه) می‌توانید از سرویس رومینگ در پرواز استفاده کنید. برای این کار باید سرویس رومینگ را در تلفن‌همراه روشن کنید و از میان شبکه‌های تلفن‌همراه، شبکه o ai را جستجو و انتخاب کنید. در حال حاضر تعرفه رومینگ در پرواز به این شرح است:

غیرفعالسازی رومینگ لازم است؟

پس از پایان سفر و ورود به کشور، شما دیگر نیازی به سرویس رومینگ ندارید و می‌توانید آن را غیرفعال کنید. البته توجه داشته باشید که اگر سرویس رومینگ شما در داخل کشور فعال باشد، هزینه ای بر شما مترتب نمی‌شود. یعنی هزینه رومینگ شامل تماس، ارسال پیامک و … تنها در خارج از مرز ایران محاسبه می‌شود. با این حال شما می‌توانید از همان روش‌هایی که برای فعالسازی رومینگ آموزش داده شد، برای غیرفعال کردن سرویس رومینگ نیز استفاده کنید.

در این مقاله تلاش شد تمام اطلاعات مربوط به رومینگ همراه اول و آموزش استفاده از خطوط همراه اول در خارج از کشور ارائه شود. با این حال می‌توانید در قسمت سوالات متداول جزئیات بیشتری را در این رابطه دریافت کنید. همچنین اگر سوال ویژه ای در زمینه فعالسازی خطوط تلفن‌همراه اول در خارج از کشور دارید می‌توانید در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان کندو به سرعت به سوال شما پاسخ دهند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

من با دیدگاه شما مخالفم. برای استفاده از سیم کارت همراه اول خود در خارج از کشور، باید حتما رومینگ سیمکارت خود را فعال کنید تا بتوانید به خدماتی چون استفاده از اینترنت ، تماس و پیامک دسترسی داشته باشید.

ممنون از اینکه اطلاعات خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

ممنون از به اشتراک گذاشتن این اطلاعات.

یه سیمکارت اون کشور با اینترنت بگیر ، از طریق پیام رسان ها هم ارتباط بگیر خودتو راحت کن

ممنون از اینکه نظرتون به اشتراک گذاشتید

اکنون که خارج از کشورهستم چگونه رومینگ رافعال کنم؟

با سلام ،،،وقتی در خارج از ایران پیاما رو درافت نمیکنی ،راههای ذکر شده مشکل گشا نیست،مثلا برای وررود به اپلیکیشن همراه من کد تایید میخواد

ببخشید من الان خارج از ایران هستم و میخوام که پول بفرستم به ایران. سرویس رومینگ برام فعال میشه؟ چکاری رو باید انجام بدم

بستگی به کشوری که در آن هستید داره

در هنگام رومینگ در خارج از کشور چگونه بسته اینترنتی بگیرم که استفاده کنم؟ قبل خروج باید بگیرم یا فرقی نداره؟ و کد بسته همون کد همیشگی هست یا فرق داره؟

سلام وقت بخیر بهتره قبل از خروج از کشور بگیرید. میتوانید با شماره گیری #۲۹*۱۰* نسبت به فعالسازی رومینگ همراه اول اقدام کنید

با سلام پاسخ ها پیچونده پاسخ قاطع بدهید قیمت وتعرفه چقدر است

همانطور که در مقاله بالا نوشته شده: هزینه رومینگ مکالمه همراه اول با ایران: ۹۱۰۰ تومان هزینه رومینگ مکالمه همراه اول دریافتی: ۷۰۰۰ تومان هزینه رومینگ ارسال پیامک همراه اول: ۲۰۰۰ تومان

نحوه فعال سازی رومینگ همراه اول در عراق