مدل مرد


مدل مرد

معرفی ۱۰ مدل برتر مرد ایرانی + بیوگرافی آن‌ها و بررسی بهترین و محبوب‌ترین مدل‌های مرد ایرانی در کمکت و عکس‌های مدل‌های مرد ایرانی


معرفی ۱۰ مدل برتر مرد ایرانی بیوگرافی آن‌ها

۱۰ مدل برتر مرد ایرانی

همانطور که می‌دانید حرفه‌ی مدلینگ یکی از پردرآمدترین شغل‌ها در ایران می‌باشد، به همین جهت، بسیاری از دختران و پسران علاقمند به این حرفه هستند و درصدد این می‌باشند که به یک مدل معروف تبدیل بشوند. اما مدل شدن به همین سادگی نمی‌باشد زیرا باید شرایط آن را داشته باشید همچنین دارای چهره‌‌ و اندام و قد متناسبی باشید. امروز در کمکت قصد دارم به معرفی ۱۰ مدل برتر مرد ایرانی و بهترین‌های آن‌ها بپردازیم.

بهترین مدل‌‌های مرد ایرانی 💙

این روزها افراد زیادی را می‌بینید که در فضاهای مجازی به خصوص در اینستاگرام خود را مدل می‌دانند، ولی نکته قابل توجه اینحاست که همه آن‌ها مدل حرفه‌ای نیستند، مدل شدن مراحل سختی دارد، باید مراقب تغذیه خود باشید، همیشه در رژیم غذایی باشید، مدام ورزش کنید، به چهره و تیپ و استایل خود برسید و بر اساس ترند باشید و همچنین قد بلندی داشته باشید، پس کار راحتی نیست. در ادامه ۱۰ مدل برتر مرد ایرانی را به شما معرفی می‌کنم. 💙

معرفی ۱۰ مدل برتر زن ایرانی

۱ . سام اصغری 💙

سام اصغری یکی از مدل‌های جوان ایرانی متولد ۱۲ اسفند ۱۳۷۲ متولد تهران که او با ۱۸۸ سانتی متر قد و ۸۷ کیلوگرم وزن به عنوان مربی باشگاه نیز فعالیت می‌کند و جزو ۱۰ مدل برتر مرد ایرانی است.

سام اصغری سام از پدری آمریکایی – ایرانی به‌نام مایک و مادر ایرانی بنام فاطمه در تهران متولد شده است،نام اصلی او در شناسنامه حسام اصغری می‌باشد.سام دارای سه خواهر بزرگتر از خود است.

پیج اینستاگرام سام اصغری

این مدل معروف در سن ۸سالگی با خانواده‌ی خود به آمریکا مهاجرت کردند. سام اصغری از کودکی رویای ستاره شدن در دنیای ورزشی را داشت اما نتوانست دراین حرفه موفق عمل کند.

او در باشگاه بدنسازی سخت تمرین کرد و توانست به تناسب اندام بی‌نظیری برسد و با انتشارعکس‌هایش در فضای مجازی کم کم برندهای مختلف به او پیشنهاد کار در دنیای مدلینگ را دادند و معروفیت سام از اینجا شروع شد.

او در سال ۲۰۱۹ اولین تجربه‌ی بازیگری را داشت و بسیار به حرفه‌ی بازیگری علاقه دارد،همچنین مصمم در این راه قدم گذاشته که مانند مدلینگ به درجه‌ی بالایی از موفقیت برسد. سام اصغری در حال حاضر با یک خواننده زن به نام بریتنی اسپیرز از سال ۲۰۱۵ در رابطه است.

۲ . حمید فدایی 💙

حمید فدایی مدل ایرانی الاصل مقیم امارات متحده عربی متولد سال ۱۳۶۶ و تیر ماهی می باشد ،او ۱۸۵ سانتی متر قد و ۷۵ کیلوگرم وزن دارد، همچنین فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران می‌باشد. از دیگر فعالیت‌های حمید فدایی عکاسی و یکی از اینفلوئنسرهای خوب اینستاگرام می‌باشد.

اوحرفه مدلینگ را از سال ۱۳۸۷ و هنگامی که ۲۰ سال داشت شروع کرده و علاقمند به همکاری با برندهای معروفی چون dg شنل و تام فورد می‌باشد.

حمیدفدایی از نوجوانی به دنیای مد و فشن علاقه‌ی بسیارداشته و آن‌هارا دنبال می‌کرده است سپس به یک آژانس مدلینگ برای تست می‌رود و فردای همان روز برای عکاسی با او تماس می‌گیرند پس از آن استارت موفقیت او زده شد و در حال حاضر جزو مشهورترین مدل‌های مرد ایرانی است. حمید فدایی با الناز گلرخ که او هم یکی از مدل‌های برجسته‌ی ایرانی است در رابطه می‌باشد.

حمید فدایی

۳ . فرید صعودی 💙

میر فرید صعودی متولد ۲۱ اردیبهشت ۱۳۶۲ در تهران، که یکی از مدل‌های مرد ایرانی است. او فارغ التحصیل رشته ‌ تربیت بدنی می‌باشد و علاوه بر مدلینگ مربی بدنسازی نیز است،از دیگر فعالیت‌های دیگر او می‌توان به واردات و فروش دستگاه‌های بدنسازی و ورزشی و کار عکاسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی کوتاه اینترنتی برای برندها اشاره کرد.

او از زمان نوجوانی علاقمند بود که تصاویرش به روی بیلبوردهای شهر برود سپس در سن ۱۸سالگی این آرزوی او تحقق یافت و برای عکاسی ژورنال برند فرس شرکت کرد تا اینکه مدتی بعد بروی بیلبورد ایکات نمایش داده شد.

پیج اینستاگرام فرید صعودی

معروفیت وی از این نقطه سرگرفت و از سال ۱۳۸۵ با کمپانی نوین به مدت به مدت شش سال همکاری کرد. او حتی تجربه بازیگری دارد و در فیلم بی‌پولی ایفای نقش کرده است و همچنین او باشگاه بدنسازی بنام کاپ نوین با همکاری برادرش نوید اداره می‌کند.

فرید صعودی در حال حاضر متاهل می‌باشد و دارای فرزند پسری به نام سامر است که وابستگی‌ زیادی به او دارد و در صفحه‌ی اینستاگرام خود تصاویرش با فرزند خود را به اشتراک می‌گذارد.

معرفی ۱۰ بلاگر محبوب ایرانی

۴ . آرش قصیری 💙

آرش قصیری متولد ۹ آبان ۱۳۶۷ در تهران، یکی از مدل‌های مرد معروف است که او ۱۹۰ سانتی متر قد و ۸۳ کیلوگرم وزن دارد. او از ۲۶ سالگی در حرفه مدلینگ حضور دارد، و تحصیلکرده‌ی رشته مدیریت هتلداری می‌باشد.

اولین فعالیت وی در این حرفه  ازهفته مد تهران بود که از طریق یکی از دوستانش معرفی شده بود و بعنوان کت واک (Ca walk) اولین بار بروی صحنه مد قدم گذاشت سپس به شهرت رسید.

او همواره در رژیم‌های پی در پی است که تناسب اندام خود را حفظ کند و ۵ روز در هفته ورزش می‌کند تا بدن خود را فیت نگه دارد. آرش قصیری در حال حاضر مجرد می‌باشد اما در یک رابطه عاشقانه قرار دارد.

پیج اینستاگرام آرش قصیری

۵ . امیر زبده 💙

امیر زبده متولد ۲۵ آبان ۱۳۵۷ در تهران، مدل می باشد، فارغ التحصیل لیسانس برق قدرت از دانشگاه آزاد ساوه است، او اولین مانکن و فتو مدل وطنی است که لقب پدر مدلینگ ایران را به وی داده‌اند،همچنین امیر زبده در عرصه بازیگری نیز فعالیت می‌کند.

اولین فعالیت او در حرفه‌ی مدلینگ در سن ۲۳ ساله بود که با پیشنهاد بوتیک اقبال که نمایندگی کت و شلوار برند دش آلمان را دارا بود پا به عرصه فتو مدلینگ گذاشت. سپس پس از مدتی با قبول پیشنهاد مدلینگ برای نمایندگی عینک Safilo فعالیت خود را در این حرفه ادامه داد و کم کم با برند Fe a i مشهورتر شد.

آقای زبده بعد از سال ها تجربه موفق و همکاری با برند های مختلف داخلی وخارجی درنهایت سال ۱۳۸۹ مدرسه پوشش زبده را با استفاده از علم روز دنیا افتتاح کرد.

پیج اینستاگرام امیر زبده

از فعالیت‌های بین المللی ایشان می‌توانیم به: 💙

۶ . کوروش رحمانی 💙

کوروش رحمانی متولد ۱۷ تیر ۱۳۷۴ در مشهد، یکی از سوپر مدل‌های ایرانی می‌باشد. او فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی عمران از دانشگاه  و دوره دیده مدیریت هتلداری است که از سن ۱۴ سالگی فعالیت مدلینگ خود را به‌عنوان فتو مدل شروع کرد.

کوروش رحمانی ابتدا با ورزش تناسب اندامی فوق العاده‌ای به دست آورد، سپس سال ۱۳۸۸ در ۱۴ سالگی برای یک تولیدی لباس زیر مردانه که از دوستان پدرش بود به عنوان فتومدل ژورنال فعالیت خود را آغاز کرد.

پیج اینستاگرام کوروش رحمانی

او مدتی حرفه‌ی مدلینگ را کنار گزاشته و مشغول پرورش اندام خود و مسابقات استانی این رشته شد که تا حدودی موفق عمل کرد اما دوباره به حرفه‌ی اصلی خود بازگشت که او مورد استقبال بیشتری قرار گرفت و موفقیت‌های پی در پی در این زمینه برای وی رقم خورد. کوروش رحمانی همچنان تجربه‌ی بازیگری داشته و در سریال سرزده نقش آفرینی کرده است.

۷ . فرزان اطهری 💙

فرزان اطهری متولد ۵ تیر ۱۳۶۳ در تهران، یکی از مدل ‌های برتر ایرانی می‌باشد، تحصیل کرده کشور سوئد است که فعالیت خود را از مدلینگ آغاز کرده سپس وارد عرصه بازیگری شد.

او به‌صورت جدی از سال ۱۳۸۲ وقتی ۱۹ سال داشت به دلیل چهره زیبایی که دارا بود وارد حرفه مدلینگ شد و خیلی سریع پیشرفت کرد ومورد توجه برندهای جهانی قرار گرفت.

پیج اینستاگرام فرزان اطهری

او با برندهای مطرحی چون نوکیا، آدیداس، ال جی همکاری داشته است. او همچنین دارای تجربه‌ی بازیگری می‌باشد و در چندین فیلم ایفای نقش کرده، و در سال ۱۳۹۸ مجری برنامه استعدادیابی پرشین گات تلنت بوده است. فرزان اطهری در حال حاضر مجرد می‌باشد و ازدواج نکرده است.

۸ . امیرعلی دانایی 💙

امیرعلی دانایی متولد ۲۴ دی ۱۳۵۹ در تهران، یکی از ۱۰ مدل برتر مرد ایرانی است که فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد می‌باشد، بازیکن حرفه ای فوتبال در باشگاه استقلال بوده و مدل معروفی نیز است.

او در ۲۳ سالگی به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه‌ی زانو مجبور به کنار گذاشتن فوتبال شد. امیرعلی دانایی اولین فعالیت حرفه‌ای مدلینگ خود را در سال ۱۳۷۸ وقتی ۱۹ ساله بود با برند کاسیو آغازکرد و به‌صورت جدی از سال ۸۲ بعنوان مدل اختصاصی برند لباس ایکات به شهرت رسید.

پیج اینستاگرام امیرعلی دانایی

بعد از ۳ سال در برند ایکات،او از سال ۸۹ تا ۹۱ برند مسواک رویال بود و در دوسال با ۱۲۰ بیلبورد در سراسر ایران دیده شد و همین باعث معروفیت دوچندان او شد و تا به امروز رکورد بیشتر بیلیورد در تاریخ تبلیغات را امیرعلی دانایی دارا می‌باشد. او تجربه‌ی بازیگری دارد و در چندین فیلم ایرانی ایفای نقش کرده است و در حال حاضر مجرد می‌باشد.

۹ . رضا مختار 💙

رضا مختار متولد یک مهر سال ۱۳۶۹ است و تحصیل‌کرده رشته مکانیک می‌باشد که یکی از مدل‌های ایرانی مطرح کشور است. رضا مختار از کودکی به ورزش علاقه خاصی داشته و تناسب اندامی که الان دارد مدیون فعالیت‌های ورزشی سختی که در کودکی انجام می‌داده است،او همچنان ورزش را ادامه داده و اکنون یکی از ورزشکاران پرورش اندام می‌باشد.

رضا مختار

چهره جذاب و فتوژنیک او از دیگر امتیازات او بود که توانست در عرصه مدلینگ و تبلیغات موفق شود. رضا مختار در حال حاضر در استانبول صاحب برند تبلیغاتی بوده و با برندهای مشهور و نمایندگی های آنها همکاری دارد. وی با برندهای مطرحی چون مرسدس بنز و کمپانی کمرون زیگزاگ نیز همکاری داشته است. او در حال حاضر مجرد می‌باشد و ازدواج نکرده است.

۱۰ . ارمیا قاسمی 💙

ارمیا قاسمی (E miya) متولد ۲۵ مهر ۱۳۶۸ در تهران که با ۱۸۷ سانتی متر قد و ۸۸ کیلوگرم وزن پا به عرصه مدلینگ گذاشت و جزو ۱۰ مدل برتر مرد ایرانی است، او همچنین بازیگر سینما است. ارمیا قاسمی دانشجوی انصرافی ترم پنچ رشته عمران دانشگاه سراسری و انصرافی ترم دو معدن می باشد.

او بصورت جدی حرفه مدلینگ را در ۲۲ سالگی آغاز کرد ماجرای ورود او به این عرصه از آنجا شروع شد که روزی برای گرفتن عکس به آتلیه یکی از دوستانش رفته و بعد از عکاسی چند تصویر از ارمیا توسط دوستش در فیسبوک انتشار داده شد، سپس با گذشت چند روز و لایک‌های زیادی که عکس هایش گرفت اولین پیشنهادی عکاسی به او شد تا اینکه مدتی بعد وارد حرفه‌ی مدلینگ شد.

پیج اینستاگرام ارمیا قاسمی

اما ارمیا به دلیل علاقه‌ای که به بازیگری داشت ترجیح داد که به سمت علاقه‌اش برود و همچنین توانست در حرفه‌ی بازیگری بسیار موفق عمل کند و حتی معروف تر از قبل بشود.

او در سریال‌های آسپرین،کوبارنقش آفرینی کرده است و درکنار فعالیت های بازیگری و مدلینگ سال هاست در رشته بدنسازی فعالیت می کند و مدیر باشگاه تکنیک برتر vip است.

۱۱ . پدرام ارزانی (دیوید بکهام ایرانی)💙

پدرام ارزانی از مدل‌های جذاب و خوش چهره ایرانی است کـه بـه او لقب دیوید بکهام ایرانی را داده‌اند، صورت او بسیار به دیوید بکهام شباهت دارد.

او متولد سال ۱۳۶۸ اسـت و در حال حاضر سی و یکسال سن دارد. او در ایران بـه دنیا امده اسـت و بـه دلیل استایل مناسب و رنگ آبی چشمانش و پوستی سفید و موهایی بور، طرفداران زیادی دارد و در کل او از یک ظاهر اروپایی برخوردار اسـت و طرفداران زیادی دارد.

پیج اینستاگرام پدرام ارزانی

۱۲ . امیرحسین آرمان جزو ۱۰ مدل برتر مرد ایرانی 💙

امیرحسین آرمان متولد ۱۴ آبان ۱۳۶۱ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. فارغ التحصیل لیسانس رشته طراحی دکوراسیون داخلی می‌باشد و زبان انگلیسی‌اش بسیار خوب است و مطالعاتی در روانشناسی داشته و تجربه مدلینگ هم دارد.

پیج اینستاگرام امیرحسین آرمان

و در سال ۱۳۸۱ وقتی ۲۰ ساله بود در کلاس‌های مرحوم مصطفی اسکویی فنون بازیگری را آموخت و از اتود های صحنه ای کارش را رسما آغاز کرد.

۱۳ . بابک رحیمی 💙

بابک رحیمی متولد بهمن ۱۳۶۴، یکی از مدل‌های مطرح ایران می‌باشد. بابک رحیمی در سن ۱۸ سالگی به کشور ایتالیا مهاجرت کرد، تا بتواند در این کشور تحصیلات خود را ادامه دهد.

او در کشور ایتالیا در رشته الکترونیک و آی تی تحصیلات خود را ادامه داد و درنهایت با تشویق دوستان خود حرفه مدلینگ را آغاز کرد. او اولین کار رسمی خود را در ایران با برند هاکوپیان آغاز کرد، که یکی از برندهای مطرح کت‌ و شلوار ایران می‌باشد. بابک رحیمی هم اکنون در حال فعالیت بر روی برند خود با نام “ZIBBMAN” می‌باشد که کت و شلوار مردانه را پوشش می‌دهد.

پیج اینستاگرام بابک رحیمی

۱۴ . محسن حسنی ۱۰ مدل برتر مرد ایرانی 💙

از دیگر مدل‌های برتر و محبوبی که خودم به شخصه قصد دارم به شما معرفی کنم، محسن حسنی است.

پیج اینستاگرام محسن حسنی

۱۵ . امیرحسین تقی‌خانی 💙

امیرحسین تقی‌خانی مدل محبوب و نوظهور این روز‌هاست که توجه زیادی را به خودش جذب کرده است و بسیار خوش چهره و جذاب است.

پیج اینستاگرام امیرحسین تقی خانی

۱۶ . شایان قاسمی از ۱۰ مدل برتر مرد ایرانی 💙

شایان قاسمی متولد ۱۳۷۱ در تهران است که تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی عمران ادامه داد. او اولین کت واک خود را در سال ۱۳۹۲ با برند راسوت انجام داد که باعث شد تا کار مدلینگ را از آن سال به صورت رسمی آغاز کند و از ۱۰ مدل برتر مرد ایرانی است.

پیج اینستاگرام شایان قاسمی

شایان قاسمی هم اکنون صاحب برند مدس “MEDES” می باشد. برندهای مورد علاقه شایان قاسمی عزیز : نایکی و گوچی است.

چگونه مدل حرفه ای دنیای مد شویم؟

چگونه مدل شوم ؟!

چگونه مدل حرفه ای لباس شویم؟ چگونه  وارد دنیای رنگارنگ مد شویم؟ چه مقدماتی برای ورود به دنیای فشن نیاز  است؟ آیا خوشگلی و خوش تیپی، شرط لازم و کافی برای ورود به دنیای حرفه ای مدلینگ است؟ فرق مدل ها با استایلیست ها چیست؟ آیا استایلیست ها مدل ها را پرورش می دهند؟ آیا با قد کوتاه هم میشود مدل شد؟ آیا افرادی که قیافه معمولی دارند هم مناسب مدل شدن هستند؟ آیا افراد های چاق و قد کوتاه هم می توانند وارد این عرصه شوند؟ آیا دوره های کوتاه مدت یا بلند مدت مدل شدن در ایران برگزار می شود؟ آیا برای ورود به حوزه مدل شدن باید مجوز از ارگانی گرفت؟

این ها نمونه صد ها سوالی است که هر هفته مخاطبان لوکس تهران یا علاقمندان به مدل شدن ، مطرح می کنند و به دنبال پاسخ به آن هستند. گسترش شبکه های اجتماعی به خصوص دنیای جذاب اینستاگرام سبب شده تا کسب  و کار مد و مدل شدن و فشن و استارت آپ های فعال در این حوزه، داغ داغ بوده و هر روز شاهد فوتوشوت هایی از مدل های تازه کار تا حرفه ای ایران و جهان در این شبکه ۱ میلیارد کاربره باشیم. در ابتدای سخن باید عرض کنیم که مدلینگ ، شروط لازم و کافی بسیاری می طلبد اما هر فردی در هر زمان و مکانی می تواند با رعایت حداقل الزامات، به این حوزه  ورود کند. اما تداوم و استمرار فعالیت او بستگی به فاکتور های مختلفی دارد که بازار تعیین می کند.

گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران تلاش دارد تا شما را با دنیای حرفه ای مدلینگ آشنا کند و حداقل هایی که برای حضور  در این اکو سیستم نیاز دارید که بدانید.

با ما همراه باشید و سوالات خود را از طریق بخش کامنت در اختیار ما قرار دهید تا پس از بررسی، پاسخ های لازم در اختیار شما قرار بگیرد.

حتما بخوانید: صفر  تا ۱۰۰ مدل شدن را بخوانید

که آسان نمود اول ولی افتاد . . .

برای ورود به دنیای مدل ها ، اول باید مشخص کنید که در ایران قصد فعالیت دارد یا خارج از کشور. در ایران، این فعالیت توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد ملی مد و لباس برای بانوان به رسمیت شناخته نشده و به همین خاطر، فعالیت مدل های خانم در ایران به صورت غیر رسمی است. اگر قصد فعالیت در عرصه مدلینگ در خارج از کشور دارید، باید تکلیف خود را با برخی از موضوعات مثل پوشش روشن کنید. اما اگر توجه شما به صورت حرفه به آن سوی مرز ها و فعالیت در عرصه تخصصی مدلینگ در خارج از کشور است، قضیه خیلی فرق می کند.

موسسات و شرکت های تربیت نیروی متخصص برای مدلینگ در حوزه های لباس و امثالهم، دوره هایی برگزار می کنند که افراد را با الزامات و شرایط و اکو سیستم آن آشنا کرده و سپس واجدان شرایط را برای حضور در فعالیت های تخصصی آموزش می دهند. میزان چربی بدن، استایل، اندام، میمیک چهره، رنگ پوست و بسیار از فاکتور های دیگر برای انتخاب نهایی مدل در نظر گرفته می شود. دنیای مدل های حرفه ای از آدریانا لیما تا میراندا کر که از فرشتگان زیبا روی ویکتوریا سکرت هستند، دنیایی پولساز اما بسیار سخت با تمرین های طاقت فرسا ورزشی و رژیم های غذایی مرگبار است که خیلی ها توان انجامش را ندارند.

بانوانی که به صورت تخصصی در حوزه مدلینگ کار می کنند، با افرادی که به صورت تفننی و به واسطه  شهرت، تبدیل به مدل و سفیر تبلیغاتی فلان برند می شوند (مثل نیکول کیدمن و آنجلینا جولی و ناتالی پورتمن) تفاوت دارند. چهره های  معروف سینما و ورزش و موسیقی از تیلور سویفت گرفته تا لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، برای مدل شدن نیاز  به کار سختی ندارند. چرا که چهره و نام آنها،  خود شهرت بسیاری به همراه دارد. اما افرادی که به واسطه  استایل و اندام خود قصد حضور در عرصه FASHION دارند، باید الزامات مهم و استانداردهای موسسات مدلینگ را رعایت کنند.

کار مدلینگ آسان نیست و حفظ اندام و شرایط بدنی در سطح مورد نظر و استانداردهای مربوطه، سخت است و بعضا مناسب قد و وزن و شرایط سنی هر کسی نیست. پیش از ورود به این عرصه، حتما با متخصصان مشورت کنید و با متخصص روانشناسی و رژیم درمانی رایزنی کنید تا شما را برای ورود به این حوزه واجد شرایط بداند.

حتما بخوانید: با برترین fashio week های جهان آشنا شویم

چرا مدل شدن محبوب شده است؟

مدل شدن در یک دهه اخیر خیلی محبوب تر شده است. چرا؟ به خاطر این که دیگر برای مشاهده مدل ها و فشن ویک ها و جدید ترین محصولات فلان برندهای لوکس و معمولی جهان بر تن فلان مدل، نیاز به ورق زدن بوردا و ژورنال های مد از ووگ تا ELLE و تایم و نیوزویک نیستیم یا مجبور به تماشای FASHION CHANNEL ها نیستیم! کافی است به  میلیون ها صفحه مدل ها و فشن بلاگر ها و فعالان مد و لباس در اینستاگرام و فیس بوک مراجعه کنیم و در جریان جدید ترین ترندها ، طرح ها و نقش ها و فوتوشوت های رویایی از کت واک مدل ها در استیج های طوفانی فشن ویک های شرق و غرب از پاریس تا لندن و نیویورک تا پکن باشیم.

حتما بخوانید: با معروف ترین مجلات دنیای مد آشنا شوید

درصد قابل ملاحظه  ای از صد ها میلیون لایک و کامنتی که هر روز در شبکه های عکس محور فضای مجازی توسط کاربران  داده می شود ، به دنیای مد و لباس و فشن و مدلینگ و مدل های سفید پوست و سیاه پوست برند ها مرتبط است که روز به  روز دنیای آن داغ تر می شود.

در این اکو سیستم است که افراد علاقمند می شوند وارد این حوزه شده و خود را روبروی فلاش دوربین عکاسان مد قرار دهند.  برای خیلی ها، مدل شدن یک کسب و کار است. مثل کیارا فراگنی ایتالیایی. مدلینگ اول برای بانوان گسترش یافت اما روز به روز مردان هم به این فضا علاقمند شدند و اکنون شاهد حضور مدل های مرد قد بلند و قد کوتاه و لاغر و چاق با چهره های مختلف در فوتوشوت ها و فوتو کال های برند ها هستیم که الگوی برخی از آن ها نیز دیوید گندی  انگلیسی  و تایسون بکفورد آمریکایی و شان اوپری است.

حتما بخوانید: با کیارا فراگنی، معروف ترین فشن بلاگر جهان آشنا شویم

مدل شدن سبب معروفیت میشود و هرچه سبب شهرت شود، پول ساز و فرصت آفرین است. اما باید الزماتی را هم دنبال کرد.

چگونه تبدیل به یک مدل مرد حرفه ای شویم؟

مدل مرد حرفه ای نیاز به ورزش  زیاد دارد.  نیاز به استراحت خوب دارد.  نیاز به مشاوره با استایلیست و گریمور حرفه ای دارد.  نیاز به عکاس خوب دارد. نیاز به برنامه ریز حرفه ای برنامه های روزانه رژیم غذایی دارد. نیاز به یک بدنساز و مشاور تغذیه دارد.  پرهیز از غذاهای بیخود خوردن، پرهیز از شب بیداری های الکی که پوست را تخریب و پر لک میکند.  نیاز به پرهیز از نوشیدنی های گاز دار شیرین دارد. به هر  حال معروفیت از  دنیای FASHION، دردسر زیاد دارد که باید به جان خرید.

کیفیت های لازم برای تبدیل شدن به یک مدل مرد بیش از ظاهر زیبا و اندام بلند یا صورت کاریزماتیک است. اگر  چه باید استخوانی و خوش هیکل باشید، اما خیلی ها هستند که استخوانی و خوش هیکل بوده  اما مدل موفقی نمی شوند. پس چه باید کرد؟

برای مدل شدن ،  چهره شما خیلی مهم است. خیلی  ها فکر  می کنند چون تم چهره شیرین یا خشن یا تند یا معمولی دارند، به درد دنیای MODELING  نمی خورند. در حالی که این موضوع را متخصص مدلینگ تشخیص می دهد و گاها فیس های جذاب و به قولی BABY FACE  (مثل کریس رونالدو پرتغالی) کاریزماتیک می شود. آژانس ها هم پذیرش مدل آزاد دارد و هم خودشان به دنبال کشف افراد هستند. بنابراین کشف افراد زمان بر  است. اما شبکه های اجتماعی خوب  کمک کرده است.  مخصوصا به کسانی که فالور زیادی دارند و عکس و ویديو آن ها در اینستاگرام و یوتیوب خوب لایک و کامنت می گیرد.

اگر می خواهید مدل شناخته شده باشید، با رعایت استاندارد های این حوزه، صفحاتی پر بیننده در شبکه های  اجتماعی داشته باشید تا جذب کاربر کنید.  هر چه فالور بیش تر باشد، برند ها بیش تر به سمت شما می آیند. هر چه صفحه و کانال و مطالب شما بین المللی با مخاطبانی از ۵ قاره باشد، پول بیش تری به شما پرداخت می شود. پس برای حضور فعال در این عرصه اگر مرد هستید، هم  به  تولید کننده حرفه  ای محتوا نیاز دارید هم  به عکاس حرفه  ای و هم به ادیتور تخصصی ویديو و هم  به یک  استراتژیست که بگوید چه زمانی چه کاری انجام شود و چطور.

مدل های حرفه ای مرد امروز چطور هستند؟

در قرن بیستم، مدل های مرد را برای کار های خاصی می خواستند. مثلا  برای  نمایش محصولات بدنسازی از مردان قوی هیکل استفاده می شد یا برای نمایش فلان کالکشن فصلی  فلان لباس مردانه از مدل های ترکه ای با کت واک در استیج استفاده م یشود. اما با تغییرات ژرف و شگرف در FASHION INDUSTRY  شاهد تغییر درخواست برند ها شده ایم تا مرز استفاده از مدل ها فراتر رود.

آژانس هایی برای اکنون دنبال مدل های خاص کم  تر دیده شده هستند.  یعنی چی؟ یعنی ظاهری که کم  تر دیده شده است. فکر می کنید چرا کیم کارداشیان (ملکه سلفی باز های اینستاگرام)  تا این اندازه در حوزه مد پیشرفت کرد؟ بدن CURVE  او که کم تر در بین مدل های غربی دیده می شود، تاثیر زیادی در جذب مخاطبان داشته است.

مخصوصا فیس او که ترکیبی از شرق و غرب است. این یعنی این که مذاق  مخاطب و آژانس ها تغییر  کرده  است.  مشاهده  مدل محجبه برای HM  سوئد هم ادله دیگری است که نشان می دهد دنیای مد دیگر در سیطره مانکن های جذاب خوشگل و . . .   نیست.

تشخیص سادگی صورت  و درک  آن از  سوی مخاطب هدف، مقوله مهمی است که آژانس ها به آن توجه دارند. حتی سن هم در این صنعت دیگر چندان اهمیتی ندارد. اگر یک برند متوجه این موضوع شود که یک مدل را مدیریت کند و هر زمان که اداره کرد بتواند از او عکس بگیرد، دیگر سن برایش فرقی نمی کند و این قضیه برای مردان صادق است که زیبایی صورت و اندام هم چون بانوان درباره شان مصداق پیدا نمی  کند.

اگر  می خواهید حرفه  ای باشید، باید حرفه  ای رفتار کنید و منش شما اماتور نباشد. هر حرف  وسخن از  مدل حرفه ای بازتاب  دارد.  حمایت  از فلان برند که سابقه خوبی در اذهان عمومی به خاطر مسایل سیاسی و زیست محیطی و اقتصادی و مالیاتی ندارد، به وجهه  شغلی مدل هم تاثیر منفی دارد. در واقع بر خلاف آن چه که عموم تصور دارند، FASHION INDUSTRY  عرصه پیچیده ای است. فقط ژست و فوتوشوت و انتشار روی مجلات و سایت  ها همه  داستان MODELING نیست.  پیش نیاز و پس نیاز بسیار است.

(دیوید گندی)

انواع مدلینگ آقایان

آقایان برای مانکن شدن بستر هایی دارند. مثل مجلات چه چاپی چه آنلاین. این عکس ها بیش تر جنبه ENTERTAINMENT یا همان سرگرمی داشته و نقش تبلیغاتی صرف ندارد. در این عکس ها مدل بیش تر فرصت نمایش و دیده شدن دارد تا مجلات تخصصی مد و لباس. چرا که مخاطبان آن مجلات محدود است.

در فوتوشوت های تبلیغاتی، برند به دنبال چهره و ابعاد بدنی خاص است اما در عکس ژورنال ها، سبک کاری و الهامی که به عکاس و مدیر هنری آتلیه داده می شود اهمیت دارد. هر چه دامنه انتشار وسیع تر باشد، دریافتی بالا تر می رود.

در فعالیت کت واک (CAT WALK) از لباس ها تا شیوه حرکت و طرز نمایش آن برای مانکن اهمیت دارد. هر چه قد مانکن مرد بلند تر باشد، لباس بهتر نمایش خواهد داشت و هدف برند، نمایش آثار است تا صرف جذب خریدار. قد و فرم  و استایل مانکن می تواند متفاوت باشد. پس هر چه کت واک مانکن جسور تر به نظر برسد، بهتر  است و فرصت دیده شدن بیش تر مانکن را می دهد. مخصوصا اگر در شهر ها و کشور های گوناگون باشد.  البته فشار کاری در این عرصه  بالا است.

(تصویری از کت واک DIOR)

حتما بخوانید: ۶۰ مدل جدید کت اسپرت مردانه

راحت ترین فعالیت برای مانکن های حرفه  ای، فوتوشوت تبلیغاتی است که می تواند درامد بلند مدت برای چهره های شاخص باشد. این عکس ها برای پوستر ها و روی جلد مجلات و امثالهم استفاده می شود و طیف گسترده ای از کار چاپی را شامل می شود. هرچقدر فیزیک مناسب باشد و لوکیشن و نور و کمپوزیسیون به خوبی ست شده باشد، محصول نهایی جذاب تر و هیجان انگیزتر می شود.

برای افرادی که PLUS SIZE هستند  ، دنیای  مد هم تقاضای  زیادی دارد. مخصوصا که در سال های اخیر جنش هایی علیه مانکن های زن که با رژیم غذایی سخت، روح و جسم  خود را آسیب می زنند و از آن ها سوء استفاده می شود، به  راه افتاده  و نمونه  بارزش  هم  جنبش: ما فرشته نیستیم (#IAMNOANGEL) می باشد.

(فرشتگان ویکتوریا سکرت)

برای مانکن های پلاس سایز هم کار زیاد است. افراد قد بلند و چاق و عضلانی مناسب محصولات مختلف هستند.

مانکن هایی که برای فیتنس هستند تعدادشان زیاد نیست. نمایش کل بدن در این سبک انجام می شود و چه برای بانوان و چه آقایان، عالی ترین وضعیت بدن را دارند و خیلی قد و وزن و چهره آن ها اهمیتی ندارد. بافت عضلانی و خوش ترکیب، برای کسانی که بدنسازی حرفه  ای می کنند و قصد دارند در این حوزه  فعالیت داشته باشند مهم  است.

اگر قد و وزن خوبی نداریدو چهره جذابی ندارید، می توانید از  دست و پا برای  نمایش  محصولات  برند ها استفاده کنید. حفظ بهداشت و سلامت پوست و مو مهم است.

حتما ببینید: ۴۰ برند عطر سلبریتی ها

نکات مهم برای تبدیل شدن به مدل مرد حرفه ای

همراهان گرامی

اگر علاقمند به ورود به این عرصه هستید، سوالات خود را با ذکر رزومه ای از استایل و اهداف خود کامنت کنید.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

آیا شما هم قصد ورود به دنیای مدل شدن حرفه  ای دارید؟

۳۵ Comme s

جوابی بنویسید لغو پاسخ

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه *

نام

ایمیل

Δdocume .ge Eleme ById(ak_js_1).se A ibu e(value,( ew Da e()).ge Time());

مدل مرد