دامین چیست


دامین چیست

هاست و دامین چیست؟ دامنه چیست؟ هاست چیست؟ تفاوت دامنه و هاست در چیست؟ در این مقاله به تعریف هر یک از این موارد و تفاوت این دو می پردازیم


دامین چیست

سرویس هاست و دامین چیست و هر آنچه بایستی در مورد تفاوت آنها بدانید

اولین گام برای ورود به دنیای اینترنت و کسب و کار آنلاین، آشنایی با مفاهیم هاست و دامین است. اما هاست چیست؟ دامین یا دامنه چیست؟ این مقاله برای معرفی و پاسخ به سوال هاست و دامین چیست ، تهیه شده است و در این مقاله از تفاوت هاست و دامنه خواهیم گفت. با دانستن تفاوت‌های دامین و میزبانی (یا همان دامنه و هاست) برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی وب سایت خود را به‌درستی آغاز خواهید کرد.

دامنه یا دامین چیست؟

در تعریف دامنه چیست باید گفت دامنه آدرس وب سایت شما در دنیای اینترنت است. به زبان خیلی ساده در تعریف دامنه چیست باید گفت همان آدرسی که در مرورگر خود برای ورود به هر سایتی وارد می‌کنید دامنه است.

دامنه از دو بخش اصلی تشکیل شده‌است: نام دامنه و پسوند آن. برای ثبت دامنه، مجاز به استفاده از اعداد، حروف یا ترکیبی از آن دو هستید. کاربران وب سایت شما به آدرس دامین مراجعه خواهند کرد و می توانند سایت شما را مشاهده کنند.

نام دامنه بستگی زیادی به سلیقه شما و محتوای وب سایت دارد. همان‌طور که گفته شد، این نام می‌تواند متشکل از اعداد، حروف و یا هردوی آن‌ها باشد. نام دامنه با “.” از پسوند آن جدا می‌شود. پسوندها در دو دسته‌ی اصلی بین‌المللی و ملی طبقه‌بندی می‌شوند که انتخاب پسوند مناسب نیز متاثر از حوزه فعالیت وب سایت و نظر شخصی شما خواهد بود. در مقاله جدید ترین پسوند های دامنه می توانید از آنها مطلع شوید

مثلا com. نمونه‌ای از پسوند بین‌المللی و i . نمونه‌ای از پسوند ملی ایران است.حال که با مفهوم دامنه چیست آشنا شدید در امتداد مقاله به بررسی هاست چیست خواهیم پرداخت.

فراموش نکنید که هر وب سایت نیاز به یک دامنه منحصر به فرد دارد. لذا امکان ثبت دامنه اینترنتی که قبلا ثبت شده و تحت مالکیت دیگری باشد را نخواهید داشت. اما اگر به دنبال خرید دامنه ای که قبلا ثبت شده هستید می توانید مقاله نحوه خرید دامنه‌های ثبت شده را مطالعه کنید.

دامنه‌ها از طریق آدرس IP برگرفته از “I e e P o ocol Add ess” به میزبانی وب شما متصل می‌شوند. هر هاست با یک آدرس IP در دنیای اینترنت شناخته می‌شود. آدرس IP ها از طریق سرویسی به نام DNS یا Domai Name Sys em که مقدار آن از طرف شرکت هاستینگ به شما اعلام خواهد شد، روی دامنه شما تعریف می‌شوند.

منظور از هاست چیست و چگونه کار می‌کند؟

در پاسخ به فضای هاست چیست بایستی گفت هاست یا همان میزبانی وب محلی است که اطلاعات وب سایت شما بر روی آن قرار می‌گیرد تا کاربران از طریق ارتباط با آن، امکان مشاهده وب سایت را داشته باشند. در واقع اطلاعات شما می‌بایست بر روی دستگاهی قرار بگیرد که ۲۴ ساعته و به‌طور مداوم به اینترنت متصل باشد و کاربران در هر لحظه از شبانه‌روز بتوانند در فضای اینترنت، وب سایت شما را مشاهده کنند. از این رو اطلاعات هاست را بررسی کنید برای این منظور می توانید از کارشناسان فروش شرکت ایران هاست کمک بگیرید . به این دستگاه سرور گفته می‌شود. میزبانی‌های وب ممکن است اشتراکی یا اختصاصی باشند.

بسته به سایتی که طراحی خواهید کرد و امکاناتی که این سایت نیاز خواهد داشت، نوع میزبانی خود را انتخاب می‌کنید. هم‌چنین سرور مورد نظر شما ممکن است در داخل کشور یا خارج از آن باشد. با توجه به طیف مخاطبان خود که در داخل یا خارج از کشور هستند، محل سرور را انتخاب خواهید کرد.امیدواریم اکنون با مفهوم وب هاستینگ چیست آشنا شده باشید.

با تهیه یک میزبانی، بسته به نوع آن، ابزار دسترسی به فضای این میزبانی از طریق شرکت هاستینگ به شما ارائه می‌گردد. همچنین رکوردهای DNS از طرف شرکت هاستینگ به شما اعلام می‌شود تا پس از بارگذاری اطلاعات وب سایت بر روی میزبانی و تعریف آدرس دامنه وب سایت در آن، DNS ها را بر روی دامنه تنظیم نمایید. برای اتصال دامنه به هاست مقاله تنظیم d s دامنه را بخوانید. در این مرحله با وارد شدن آدرس دامنه شما در مرورگر، کاربران به وب سایت شما هدایت خواهند شد.

تفاوت هاست و دامین چیست ؟

اگر بخواهیم به این سوال که تفاوت هاست و دامنه چیست پاسخ دهیم، با یک مثال شروع خواهیم کرد.

از مثال معروف آدرس و فروشگاه می‌توانیم استفاده کنیم. اگر شما یک فروشگاه در یک مرکز خرید داشته باشید، فروشگاه شما از چه چیزهایی تشکیل شده است؟

خب ، در این مثال نام و آدرس ساختمان فروشگاه در دنیای اینترنت معادل با دامنه یا Domai خواهد بود. در واقع اگر بخواهیم بگوییم دامین چیست ، اینگونه است که نامی که شما را با آن می شناسند در واقع دامنه شما در فضای اینترنت خواهد بود.

محصولات و خدماتی که در وب سایت ارائه می‌گردند، به مثابه وسایلی هستند که در فروشگاه به فروش می‌رسند و طراحی سایت، دکور فروشگاه شما در دنیای اینترنت است.

و اما مصالح به کار رفته در ایجاد ساختمان فروشگاه شما نیز بستر سخت افزاری به نام هاست (Hos ) یا میزبانی نام دارد که آن را از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاستینگ تهیه خواهید کرد که برای خرید هاست کافی است بروی لینک کلیک کنید.

شرکت‌های هاستینگ، عموما خدمات مربوط به دامنه را نیز به کاربران ارائه می‌دهند. در ادامه این مطلب، توضیحات بیش‌تری درمورد هاست و دامنه برای شما بیان خواهیم کرد. در ابتدا با بررسی دامنه چیست و سپس هاست چیست در خدمت شما خواهیم بود و سپس در امتداد مقاله می توانید فرق هاست و دامین را به خوبی درک کنید.

حالا که می دانید هاست و دامین چیست و در اولین قدم می‌توانید دامنه مناسب وب سایت خود را انتخاب و ثبت کنید. بهتر است به‌خوبی درمورد شرکت‌های هاستینگ تحقیق کنید. از همان آغاز، دامنه خود را نزد شرکتی ثبت کنید که پیشینه شایسته‌ای داشته باشد و از عمل‌کرد آن در زمینه خدمات دامین و هاست اطمینان کسب کنبد. پس از طراحی سایت، هاست متناسب با آن را خریداری نمایید و با راه‌اندازی وب سایت، به دنیای خدمات آنلاین قدم بگذارید. خواندن مقاله چگونه هاست و دامنه بخریم در این زمینه به شما کمک می کند.

امیدواریم با خواندن این مقاله با مفهوم دامنه و هاست چیست ؟ و همین طور با تفاوت هاست و دامنه چیست آشنا شده باشید.

به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را برای کسب اطلاعات در مورد سرویس dd s چیست مطالعه نمایید.

@co ex : h p:schema.o g, @ ype: C ea iveWo kSeaso , ame: , agg ega eRa i g: @ ype: Agg ega eRa i g, a i gValue: 5, eviewCou : 785

ورود کاربران

خرید هاست

تماس با ما : ۲۸۴۲۷۸-۰۲۱          پشتیبانی ۲۴۷

ورود کاربران

دامین چیست؟

دامنه در حقيقت نام وب سايت شما مي باشد كه از دو قسمت نام و پسوند تشكيل شده است. پسوندهاي بين الملي رايج عبارتند از .com ، . e و .o g كه داراي مصارف عمومي مي باشند و هر يك به ترتيب معرف سايتهاي تجاري (Comme cial) ، شبكه (Ne wo k) و سازماني يا غير انتفاعي (O ga iza io ) مي باشند. در ثبت اين دامنه ها هيچ محدوديتي وجود ندارد ولي نامها با اولويت درخواست ثبت مي شوند و براي مدت يك تا ده سال (قابل تمديد) با توجه به حق الثبت پرداختي معتبر مي باشند.دامنه هاي .i fo ، .biz و . ame نيز در زمره دامنه هاي قابل ثبت براي عموم ولي با كاربري خاص مي باشند. پسوند .i fo براي سايتهاي اطلاعاتي (I fo ma io ) ، پسوند .biz براي سايتهاي تجاري (Busi ess) و پسوند . ame هم فقط براي سايتهاي شخصي مناسب مي باشد استفاده از اين سه پسوند در خارج از اين چارچوب تعريف شده ممنوع و منجر به حذف دامنه و سلب حقوق مربوطه از مالك آنها خواهد شد. همچنين كليه دامنه هاي بين المللي فوق و بسياري از دامنه هاي محلي تابع قوانين حمايت كننده از علائم تجاري مي باشند.دامنه ها هر چند زير نظر يك موسسه (ICANN) صادر مي شوند اما پسوندهاي گوناگون ممكن است ثباتهاي (Regis a ) گوناگون داشته باشند كه به عنوان نماينده عمل مي نمايند. هريك از اين ثباتها مي توانند در قبال دريافت مبالغي ناچيز امنيت يا خدمات بيشتري را ارائه نمايند. دقت فرماييد كه ثبت دامنه ارتباط مستقيم با خدمات ميزباني نداشته و هريك از اين خدمات را مي توان از طريق تامين کنندگان مختلف تهيه نمود.همانطور كه براي تهيه يك محل سكونت يا تجارت اولين سوال آدرس منطقه مورد نظر است، براي وب سايت نيز اين امر اولين مرحله براي شروع مي باشد و همانطور كه در دنياي واقعي نيز آدرس شما بيانگر بسياري از نكات براي مخاطبين قبل از رويارويي با شما مي باشد. دردنياي مجازي نيز اين امر صادق است. آدرس شما مثلا در يك محل گرانقيمت يا يك ساختمان معروف گوياي سطح بالاي فعاليت شماست ، آدرس دفتر كار شما در يك محل مسكوني ممكن است مشكلاتي را براي شما بوجود آورد يا مراجعين شما را دچار سردر گمي نمايد ، فعاليتهاي تجاري در مناطق مسکون? ممكن است با محدوديتهايي روبرو گردد. با كمي تفاوت مي توان مشخصه هاي مشابهي را نيز براي آدرس مجازي تعريف نمود. هر سايت مي تواند از طريق تعداد نامحدودي آدرس ثبت شده قابل دسترسي باشد. به همين دليل ابتدا به اجزا و خصوصيات آدرس يك سايت اشاره مي نماييم.پسوند :انتخاب پسوند براي يك آدرس اجباري است ، پسوند را مي توان از ميان گزينه هاي موجود و با توجه به نوع يا محل فعاليت انتخاب نمود. پسوندهاي مجاز و معتبر در واقع پسوندهايي مي باشند كه توسط كميته مخصوص تاييد و تصويب پسوندها يعني ICANN تاييد شده باشند. اين پسوندها از نظر فني Top Level Domai يا به اختصار TLD اطلاق مي گردند كه مي توان آنها را در سه دسته كلي به ترتيب زير تقسيم بندي نمود:

دامین چیست