مانده حساب اینترنت همراه اول


مانده حساب اینترنت همراه اول

کد دستوری مانده اینترنت همراه اول – استعلام مانده‌ی حساب اینترنت همراه اول از طریق شماره گیری کد دستوری *۱۰۰*۱# یا کد دستوری *۱۰۰*۳۲۰#


امروزه اینترنت و دسترسی به آن بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما شده است. ما علاوه برداشتن اینترنت خانگی و بی‌سیم، می‌توانیم در خارج از خانه از اینترنت خط تلفن همراهمان نیز استفاده کنیم. در حال حاضر در ایران، یکی از خدمات پرطرفدار شرکت‌های بزرگ ارائه‌ی خط تلفن‌های همراه، عرضه‌ی بسته‌های اینترنتی با حجم‌ها و قیمت‌های گوناگون است. همراه اول یکی از شرکت‌های بزرگ عرضه‌کننده‌ی سیم‌کارت‌های تلفن همراه در ایران است و مشترکین آن می‌توانند از طریق بسته‌های اینترنتی مختلف همراه اول به اینترنت دسترسی داشته باشند و با کد دستوری مانده اینترنت همراه اول از میزان اینترنت مصرف‌شده‌ی خود آگاه شوند. دسترسی به اینترنت در هر مکانی که بخواهید خیلی کاربردی است، اما بهتر است که به فکر میزان مصرف آن هم باشیم.

بسیاری از وب‌سایت‌ها یا نرم‌افزارهایی که روی گوشتان نصب‌شده‌اند نیاز به اینترنت دارند و حجم زیادی از ترافیک اینترنت را مصرف می‌کنند. ممکن است شما ناخودآگاه حجم اینترنت مصرفی خود را تقریباً تمام کرده باشید و اصلاً از این مسئله آگاه نباشید. اما جای نگرانی نیست. همراه اول روش‌های متفاوتی را برای آگاهی کاربران خود از حجم بسته‌های اینترنتی در اختیار آن‌ها قرار داده است. یکی از این روش‌ها که انجام آن بسیار آسان و سریع است شماره‌گیری کد دستوری USSD است که نیاز به اتصال به اینترنت هم ندارد. در بخش زیر، ما کد دستوری لازم برای استعلام وضعیت مانده اینترنت همراه اول و نحوه استفاده از آن را توضیح می‌دهیم.

کد دستوری لازم برای استعلام مانده بسته‌ی اینترنت همراه اول

برای آگاهی از باقی‌مانده حجم بسته اینترنتی خود، شما می‌توانید کد دستوری #۱*۱۰۰* یا #۳۲۰*۱۰۰* را شماره‌گیری کنید. پس از ارسال کد دستوری مانده اینترنت همراه اول، صفحه‌ی کوچکی با ۵ گزینه برای شما ارسال می‌شود: ۰٫ استعلام ۱٫ فعال‌سازی ۲٫ تنظیمات ۸٫ لغو تمدید ۹٫ راهنما. شما باید گزینه‌ی استعلام را انتخاب کنید و عدد ۰ را ارسال کنید. پس از ارسال این پیامک، همراه اول پیامکی را در مورد بررسی درخواست شما ارسال خواهد کرد. بعد از گذشت مدتی کوتاه، همراه اول پیامکی را ارسال خواهد کرد که در آن این اطلاعات درج شده‌است: نوع بسته اینترنتی شما، مهلت اعتبار و حجم باقی‌ماندهٔ اینترنت مصرفی مطلب امروز وبلاگ ایساج کوتاه بود اما امیدواریم توانسته باشیم به یکی از سوالات ذهن مخاطبان همراه اولی ایساج پاسخ داده باشیم. قبل از اینکه مطلب رو به پایان برسانیم شما را دعوت می‌کنیم که سری به مطلب پیشین ما درباره‌ی نحوه‌ی دریافت شارژ اضطراری همراه اول سری بزنید.

تا‌به‌حال هزینه قبض موبایل­تان، شما را شوکه کرده است؟ درحالیکه نه تماس‌های زیادی داشتید و نه حتی پیامک آنچنانی برای دوست و آشنا ارسال کردید، هزینه زیادی را باید بپردازید، علت چیست؟ به احتمال خیلی زیاد وقتی ریزِ مصرف­تان را بررسی ‌کنید، متوجه می‌­شوید با اینکه متناسب با حجم مصرفی‌تان، بسته­‌ اینترنتی خریدید، اما ناغافل حجم بستۀ اینترنت شما به پایان رسیده و از این قضیه اطلاعی نداشتید. به‌خاطر همین موضوع و عدم توجه به باقیمانده اینترنت همراه اول میزان مصرف با تعرفۀ آزاد محاسبه شده که نتیجه­‌اش می‌شود یک قبض با مبلغ بالا!

قدرت پیامک تبلیغاتی را دست کم نگیرید!

اینجاست که باید استعلام باقیمانده اینترنت همراه اول را یاد بگیرید. حالا دیگر این روزها با وجود شبکه‌های اجتماعی استفاده از این بسته‌ها خیلی بیشتر از قبل شده و آگاهی از چگونگی خرید بسته اینترنت همراه و نحوه استعلام باقیمانده آن تقریباً ضروریست. به همین بهانه، در این مطلب از وبلاگ ملی پیامک می‌خواهیم با روش‌های مختلف استعلام اینترنت آشنا شویم.

روش‌های استعلام باقیمانده اینترنت همراه اول

در ادامه می‌خواهیم روش‌های استعلام اینترنت همراه اول را معرفی کنیم که علاوه‌بر کاربران سیمکارت اعتباری برای سیمکارت‌های دائمی هم قابل استفاده است.

راه اول، استعلام با کد‌های دستوری USSD 

راحت‌ترین راه استعلام اینترنت شماره‌گیری کدهای دستوری #۳۲۰*۱۰* و #۱*۱۰۰* است. اگر از مشترکین اعتباری هستید، می‌­توانید علاوه‌بر کدهای دستوری بالا با شماره‌گیری کد‌های #۱۱*۱۴۰* و #۱۲۱*۱۰* و هم‌چنین تلفن گویای ۴۴۴ از باقی‌مانده اینترنت خودتان باخبر شوید.

انتخاب دوم، مراجعه به سایت همراه اول

مسیر دوم استعلام باقیمانده اینترنت همراه اول مراجعه به سایت همراه اول است. برای این کار باید حتما در سایت عضو شوید. اگر هنوز عضو نشدید، سریعاً یک حساب کاربری بسازید و اگر قبلاً عضو شدید شماره تلفن و رمز عبورتان را وارد کنید تا وارد پنل شخصی شوید. حالا در بالای صفحه می‌توانید مطابق تصویر زیر باقیمانده اینترنت را ببینید.

روش دوم، مشاهده باقیمانده اینترنت همراه اول در اپلیکیشن همراه من

اگر هنوز از اپلیکیشن همراه من استفاده نمی‌کنید، نسخه اصلی را از وبسایت همراه اول دانلود کنید. بعد از نصب در برنامه ثبت‌نام کنید تا بتوانید علاوه‌بر استعلام باقیمانده اینترنت همراه اول از دیگر امکانات هم استفاده کنید.

خرید بسته اینترنت همراه، پرداخت قبض، خرید بسته مدار فیروزه‌ای و … همگی با استفاده از اپ همراه من انجام می‌شود.

روش آخر، استعلام باقیمانده اینترنت همراه اول با ارسال پیامک

آخرین و ساده‌ترین روش برای اطلاع از باقیمانده اینترنت ارسال عدد صفر در قالب پیامک به شماره ۸۰۸۰ است. بعد از ارسال این پیامک بین دو تا سه دقیقه، از طرف اپراتور پیامکی که حاوی اطلاعات بسته شما باشد، برایتان ارسال خواهد شد.

سخن آخر

درصورتی‌که هنوز بسته‌های اینترنتی را فعال نکردید، پیشنهاد می­‌کنم برای انتخاب بستۀ مناسب و فعالسازی آن نگاهی به مطلب راهنمای بسته‌های اینترنت همراه اول بیندازید. همچنین جهت مشاهده و فعالسازی بسته اینترنت نیز می‌توانید کد دستوری #۲*۱۰۰* را شماره‌گیری فرمایید.اگر هم که سیم‌کارت ایرانسل دارید، میتوانید برای اطلاع و خرید بسته‌های مختلف اینترنتی، مقالۀ بسته‌های اینترنت ایرانسل را بخوانید.

مانده حساب اینترنت همراه اول