advari.irantvto.ir اعلام نتایج ۱۴۰۱


advari.irantvto.ir اعلام نتایج ۱۴۰۱

ثبت نام آزمون ادواری فنی حرفه ای ۱۴۰۱ آغاز شد؛ متقاضیان برای نام نویسی باید به سایت ثبت نام ادواری به آدرس advari.irantvto.ir


ثبت نام آزمون ادواری فنی حرفه ای ۱۴۰۱

اگر مایل به دریافت مدرک فنی و حرفه ای در رشته های مختلف مانند آشپزی، طراحی الگو، حسابداری، معرق کاری و … هستید، با شرکت در آزمون ادواری می توانید مدرک خود را دریافت نمایید. این آزمون که تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار می شود، در صورتی که متقاضیان نمره قبولی دریافت کنند، به آن ها مدرک فنی حرفه ای اعطا می کند. این آزمون در بازه های زمانی مختلفی در سال برگزار می شود و چنانچه قصد ثبت نام دارید، پس از اعلام زمان نام نویسی می بایست به سایت ثبت نام ادواری مراجعه کرده و درخواست خود را نهایی نمایید. در ادامه این مقاله به بررسی نحوه ثبت نام آزمون ادواری فنی حرفه ای خواهیم پرداخت. علاوه بر معرفی سامانه ثبت نام آزمون ادواری به نشانی اینترنتی adva i.i a v o.i و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه، به معرفی رشته های این آزمون، زمان اعلام نتایج، شرایط لازم و … نیز می پردازیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

فهرست محتوا

زمان ثبت نام آزمون ادواری

آزمون ادواری مخصوص کسانی می باشد که علاقه مند هستند بدون شرکت در دوره های مختلف آموزشی و یا دانشگاهی، مدرک فنی حرفه ای را در رشته مورد نظر دریافت کنند. این آزمون که توسط سازمان فنی و حرفه ای برگزار می شود، در طول سال چندین بار برگزار می گردد که داوطلب می تواند با توجه به شرایط خود یکی از این تاریخ ها را برای شرکت در آزمون انتخاب نماید. بازه زمانی خاصی توسط سازمان فنی و حرفه ای در سامانه adva i.i a v o.i اعلام می گردد که در طول این بازه می بایست متقاضیان نسبت به ثبت نام در آزمون رشته مورد نظر اقدام نمایند. 

داوطلبان شرکت در آزمون ادواری با توجه به اطلاعیه این سازمان، از ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ می توانند به سامانه ثبت نام آزمون ادواری مراجعه کرده و ثبت نام خود را نهایی کنند. همچنین به داوطلبان در یک بازه زمانی سه ماهه، فرصت ویرایش اطلاعات نیز داده خواهد شد تا چنانچه در طول ثبت نام اطلاعات شخصی خود را به اشتباه وارد کرده باشند، بتوانند تصحیح کنند. 

اطلاعیه مهم:

ثبت نام این آزمون از طریق سایت ثبت نام ادواری از ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز می گردد.

شرایط ثبت نام آزمون ادواری فنی حرفه ای

آزمون ادواری نیز مانند تمامی آزمون ها شرایطی را دارد که تمام داوطلبانی که متقاضی دریافت مدرک فنی و حرفه ای هستند و تمایل دارند تا در این آزمون شرکت کنند می بایست دارای این شرایط باشند و پس از آن، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. در این بخش از مقاله تمامی شرایط لازم بیان شده است ولی چنانچه داوطلبی مایل به بررسی دقیق تر این شرایط باشد، می تواند از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون ادواری که توسط سایت ثبت نام ادواری به نشانی اینترنتی adva i.i a v o.i ارائه می شود، بررسی های لازم را انجام دهد.

متقاضیان شرکت در امتحان ادواری ۱۴۰۱ می بایست یکی از استانداردهای آموزشی زیر را داشته باشند:

برای مشاهده نمونه سوالات آزمون ادواری فنی حرفه ای کلیک کنید.

مقررات نظام وظیفه:

علاوه بر داشتن شروط بالا، آقایان داوطلب برای شرکت در این آزمون می بایست به مقرراتی که توسط سازمان نظام وظیفه ارائه شده است، توجه داشته و تنها در صورتی که یکی از موارد زیر را دارا می باشد در این آزمون ثبت نام کنند. این موارد عبارتند از:

مدارک لازم برای بارگذاری در سایت ثبت نام ادواری

مدارک لازم جهت نام نویسی در سایت ثبت نام ادواری به نشانی اینترنتی adva i.i a v o.i عبارتند از:

ثبت نام آزمون ادواری فنی حرفه ای adva i.i a v o.i

در این بخش از مقاله به بررسی نحوه ثبت نام آزمون ادواری فنی حرفه ای خواهیم پرداخت. اولین نکته مهم در رابطه با نام نویسی در این آزمون، غیرحضوری و اینترنتی بودن ثبت نام آن است. داوطلبان به راحتی می توانند در بازه زمانی مشخص شده، به سامانه ثبت نام آزمون ادواری مراجعه کرده و در رشته مورد نظر خود ثبت نام نمایند.

پس از مطالعه دفترچه راهنما و کسب اطلاعات لازم برای ثبت نام، داوطلبان می بایست کارت اعتباری را از سایت adva i.i a v o.i خریداری کنند و هزینه مربوطه را بپردازند. فراموش نکنید که پیش از اقدام به ثبت نام حتما کارت را تهیه کرده و سریالی را که به شما می دهد، یادداشت نمایید.

نکته مهم:

لینک مربوط به ثبت نام هر یک از آزمون های ادواری فقط در زمان مشخص شده ای فعال می گردد و پس از گذشت زمان ثبت نام، امکان ثبت نام در آن آزمون وجود نخواهد داشت. 

نحوه ثبت نام آزمون در adva i.i a v o.i

در ابتدا عبارت adva i.i a v o.i را در مرورگر خود جستجو کنید و سپس وارد سامانه ثبت نام آزمون ادواری شده و بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

در مرحله بعدی باید نوع آزمون مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد از پرداخت هزینه ثبت نام، مجددا بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

پس از انتخاب نوع آزمون، با دریافت فرم و تکمیل اطلاعات خواسته شده ثبت نام خود را نهایی کنید. پس از نهایی کردن ثبت نام، کدی به عنوان کد رهگیری به شما داده خواهد شد که یاد داشت کردن آن را فراموش نکنید.

اکنون ثبت نام شما به پایان رسیده است و تنها کار باقی مانده، انتظار برای فرا رسیدن زمان امتحان می باشد. امتحان اولیه کتبی می باشد، در نتیجه برای شرکت رد جلسه آزمون نیازمند کارت ورود به جلسه خواهید بود که در ادامه نحوه دریافت این کارت را توضیح خواهیم داد. 

دریافت کارت ورود به جلسه از سامانه ثبت نام آزمون ادواری

متقاضیان شرکت در آزمون ادواری نیز مانند باقی آزمون ها نیازمند کارت ورود به جلسه خواهند بود. این کارت را داوطلبان می توانند با توجه به راهنمای تصویری ارائه شده در قسمت پایینی این بخش، از سایت آزمون ادواری به نشانی اینترنتی adva i.i a v o.i دریافت کنند. پس فراموش نکنید که چند روز قبل از برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه خود را به صورت غیر حضوری تهیه کرده باشید.

این کارت می بایست پرینت شده باشد و در روز برگزاری آزمون همراه داوطلب باشد. عدم داشتن کارت ورود به جلسه، شما را از شرکت در آزمون محروم خواهد کرد. توجه داشته باشید که چنانچه محل حوزه و ساعت برگزاری آزمون در زمانی که کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردید، خالی باشد به معنای معاف بودن شما از شرکت در آزمون کتبی خواهد بود. داوطلبان معاف از آزمون کتبی، می بایست برای شرکت در آزمون عملی اقدام نمایند و برای پیگیری آن به مراکز فنی و حرفه ای شهر خود مراجعه کنند.

به عنوان نخستین گام، باید وارد سایت adva i.i a v o.i  شده و بر روی گزینه کارت ورود به جلسه کلیک کنید.

در مرحله بعد، بر روی نام آزمونی که در آن ثبت نام کرده اید کلیک نمایید.

پس از کلیک بر روی نوع آزمون مورد نظر و ثبت نام آن، اطلاعات خواسته شده اعم از: نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، شماره کد ملی را وارد نمایید و کارت ورود به جلسه آزمون خود را دریافت کنید.

مراحل آزمون ادواری فنی حرفه ای

آزمون های ادواری همه ساله چندین نوبت برگزار می شوند. این آزمون از دو مرحله تشکیل شده است: آزمون کتبی و آزمون عملی.

برای موفقیت در این آزمون و نیز کسب مدرک فنی حرفه ای می بایست هر دو مرحله آزمون را با نمره قابل قبولی، گذرانده باشید. 

آزمون کتبی: اولین مرحله آزمون کتبی ادواری است که این آزمون به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می شود. در صورتی که داوطلبان بتوانند در آزمون  کتبی نمره بالای ۵۰ از ۱۰۰ را کسب کنند، قبولی حد نصاب را کسب کرده اند و می توانند برای آزمون مرحله بعد، یعنی آزمون علمی اقدام کنند.

آزمون عملی: مرحله بعدی، آزمون عملی است که به صورت حضوری در هر یک از استان ها برگزار می شود. داوطلبان می بایست پس از قبولی در آزمون کتبی، از طریق ورود به سایت adva i.i a v o.i  از محل برگزاری آزمون عملی در استان ها مطلع گردند و در روز آزمون عملی در این آزمون شرکت نمایند. حد نصاب نمره قبولی برای آزمون عملی ۷۰ از ۱۰۰ می باشد.

چنانچه داوطلبان موفق به کسب نمره قبولی در آزمون کتبی و یا آزمون عملی نشوند، نمی توانند مدرک فنی و حرفه ای خود را دریافت کنند؛ چرا که حد نصاب قبولی کل، بر اساس فرمول زیر، نمره ۷۰ از ۱۰۰ می باشد.

۷۰≤ (نمره نهایی آزمون کتبی × ۲۵%) (نمره نهایی آزمون علمی × ۷۵%)

رشته های آزمون ادواری فنی حرفه ای

آزمون ادواری در چهار شاخه آموزشی دارای رشته های متفاوتی می باشد که در ادامه مقاله به بررسی رشته هایی که متقاضیان بیشتری دارد، می پردازیم. این ۴ شاخه آموزشی عبارتند از: صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی.

در زمان ثبت نام این آزمون تمامی داوطلبان باید رشته و شاخه مورد نظر خود را انتخاب نمایند. توجه کنید که برخی از رشته ها نیازمند گواهینامه ای می باشند که گذراندن دروس پیش نیاز مربوط به رشته مد نظر را نشان دهد. در نهایت نیز این گواهینامه باید در سایت بارگزاری گردد.

برای مشاهده دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون ادواری فنی حرفه ای کلیک کنید.

رشته های آزمون ادواری فنی حرفه ای شاخه خدمات

رشته های موجود در شاخه آموزشی خدمات بالغ بر ۵۰ عدد می باشد که برخی از این رشته ها مانند حرفه مراقبت زیبایی، دارای پیش نیاز بکار گيری الزامات بهداشت و ايمنی ۱ در محيط كار (خدمات) است یا حرفه فناوری اطلاعات، نیازمند پیش نیاز كارور عمومی رايانه شخصي را دارد.

برای اطلاع از آزمون عملی فنی حرفه ای کلیک کنید.

زمان اعلام نتایج آزمون ادواری فنی حرفه ای

حال که آزمون ادواری را پشت سر گذاشته اید، تنها کار باقی مانده انتظار برای اعلام نتایج نهایی می باشد. زمان اعلام نتایج آزمون ادواری، لازم است تا داوطلبان به سایت ثبت نام ادواری مراجعه کنند و نتیجه آزمون کتبی خود را از آن طریق پیگیری کنند.

نتیجه آزمون عملی شما و اینکه موفق به قبولی شده اید یا خیر توسط همان مرکز فنی حرفه ای که برای آزمون به آن مراجعه کرده بودید اعلام می گردد و داوطلبان می توانند برای پیگیری به همان مرکز مراجعه کنند. در صورتی که موفق به قبولی در هر دو آزمون شده باشید، مدرک فنی حرفه ای به شما اعطا خواهد شد.

اگر تمایل به شرکت در آزمون، در تاریخ ۲۰ فروردین را داشته باشید، نتیجه آزمون کتبی شما در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد. 

به طور معمول پس از هر بار آزمون ما حدود یک الی دو هفته بعد، نتیجه به شما اعلام می گردد و می توانید نتیجه آزمون خود را در سامانه به نشانی اینترنتی adva i.i a v o.i مشاهده نمایید.

در جدول زیر می توانید یک سری اطلاعات کلی را در رابطه با زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون مشاهده کنید. این آزمون سالانه در ۴ مرحله و هر بار در فاصله سه ماه از یکدیگر برگزار می گردد.

اخبار مرتبط با ثبت نام آزمون ادواری فنی حرفه ای

روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی: طرح «تبدیل وضعیت پذیرفته شدگان آزمون های استخدام ادواری» با هدف تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی دارای کارنامه قبولی آزمون ادواری به پیمانی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است. به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی: این طرح بر این باور است که حق برخی از واجدین شرایط تضییع شده و برای حل این مشکل پیشنهاد زیر را ارائه داده است: «ماده واحده – دولت موظف است کلیه کارکنان دارای حداقل مدرک کارشناسی، شاغل در دستگاه های اجرایی دولتی را که در آزمون های استخدام ادواری سال های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۸ پذیرفته و مجاز شناخته شده اند و به صورت قرارداد مدت معین، قرارداد انجام کار مشخص، قرارداد طرح های تملک دارایی های سرمایه ای، قراردادهای دائمی کارگران مشمول قانون کار، کارگری کار معین و کارگری مدت معین، مشغول به کار هستند، در صورت وجود پست سازمانی بلاتصدی متناسب با رشته تحصیلی آنان و داشتن شرایط عمومی استخدام، از قراردادهای فوق الذکر به استخدام پیمانی در آن دستگاه اجرایی، تبدیل وضعیت کند.»

خلاصه مطلب

آزمون ادواری به متقاضیان این امکان را می دهد که بدون شرکت در دوره های آموزشی فنی حرفه ای بتوانند مدرک فنی حرفه ای را دریافت نمایند. این آزمون که در رشته ها و شاخه های مختلفی برگزار می شود، سالانه توجه متقاضیان بسیاری را به خود جلب می کند. از این رو در این مقال به بررسی نحوه ثبت نام آزمون ادواری فنی حرفه ای ۱۴۰۱ پرداختیم و نیز سایت ثبت نام ادواری را بررسی کرده، مدارک و شرایط لازم برای ثبت نام را ارائه کردیم. همچنین متقاضیان گرامی می توانند لیستی از رشته های موجود در شاخه خدمات ادواری را مشاهده نمایند. پس از مطالعه کامل این مقاله، چنانچه با سوال و یا اشکالی رو به رو شدید، می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید برای ما کامنت بگذارید. کامنت شما در سریع ترین زمان ممکن از سوی کارشناسان ما پاسخ داده خواهد شد. 

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله کلیک کنید.

ثبت نام آزمون ادواری به چه صورتی انجام می شود؟

همانطور که در این مقاله توضیح داده شد، ثبت نام آزمون ادواری بصورت اینترنتی در سامانه ادواری فنی و حرفه ای انجام می شود که می توانید مراحل ثبت نام و لینک ورود مستقیم به سامانه را در این مقاله مشاهده کنید.

 آزمون ادواری چه زمانی برگزار می شود؟

آزمون ادواری هر ساله در چهر مرحله و هر بار با فاصله زمانی سه ماه از یکدیگر برگزار می شود. جزئیات زمانبندی برگزاری آن در مقاله ارائه شده است.

برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون فنی و حرفه ای چه اطلاعاتی لازم است؟

یکی از اطلاعات لازم برای دریافت کارت ورود به جلسه، وارد کردن شماره شناسنامه می باشد. با مطالعه کامل این مقاله می توانید اطلاعات تکمیلی مدارک لازم را دریافت کنید. 

برای مشاوره ثبت نام آزمون های ادواری

برای مشاوره ثبت نام آزمون های ادواری

  برای ورود مستقیم به سامانه ثبت نام آزمون های ادواری کلیک کنید.

 در ادامه راهنمای تصویری استفاده از سامانه ثبت نام آزمون های ادواری به نشانی adva i,i a v o.i  ارائه شده است .

آزمون های ادواری، از آن دسته از آزمون هایی است که زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور برگزار می شود. افرادی که قصد ثبت نام در آزمون های ادواری و صنعت ساختمان سازمان فنی حرفه ای را دارند، می بایست به سامانه ثبت نام آزمون ادواری و صنعت ساختمان به نشانی adva i.i a v o.i وارد شوند و از امکاناتی که در این سامانه ارائه می شود، استفاده نمایند.

البته علاوه بر فرایند ثبت نام در آزمون ادواری دوره های فنی حرفه ای فرایند دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و مشاهده نتایج آزمون های ادواری از طریق سایت adva i.i a v o.i انجام می شود. به همین دلیل در ادامه این مقاله توضیحات کاملی در این خصوص ارائه شده است.

راهنمای ورود به سامانه ثبت نام آزمون ادواری adva i.i a v o.i

افرادی که متقاضی ثبت نام در آزمون های ادواری و صنعت ساختمان و تفاهم نامه می باشند، می بایست که سامانه ثبت نام آزمون ادواری به نشانی adva i.i a v o.i مراجعه کنند و مراحل ثبت نام در آزمون مورد نظر خود را انجام دهند. لازم به ذکر است که ثبت نام در آزمون های ادواری به صورت غیر حضوری انجام می شود.

سامانه ثبت نام آزمون ادواری، امکانات مختلفی را نیز به متقاضیان شرکت در آزمون های ادواری ارائه می کند. بنابراین، لازم است که تمامی شرکت کنندگان در این آزمون و یا متقاضیان شرکت در آزمون های ادواری به سایت ثبت نام آزمون ادواری به نشانی adva i.i a v o.i وارد شوند و بسته به نیاز خود به یکی از بخش های این سامانه وارد شوند. برای ورود به این سامانه می توانید بر روی لینک هایی که در ابتدای مقاله گذاشته شده است کلیک کنید.

ثبت نام در آزمون ادواری adva i.i a v o.i

آزمون های ادواری در انواع مختلفی برگزار می شوند که لازم است متقاضیان شرکت در این آزمون ها، در زمان مشخصی به سامانه ثبت نام آزمون های ادواری مراجعه کنند و مراحل ثبت نام در آزمون های را به صورت غیر حضوری انجام دهند. در حال حاضر، ثبت نام آزمون های ادواری در تمامی رشته ها به صورت غیر حضوری و از طریق سایت adva i.i a v o.i انجام می شود. بنابراین، لازم است که داوطلبان حتما به این سامانه مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

لازم به ذکر است که برای ثبت نام در آزمون های ادواری، داوطلبان می بایست حتما کارت اعتباری مربوط به شرکت در آزمون را از طریق سایت ثبت نام آزمون های ادواری خریداری کنند و سریال مربوط به کارت اعتباری خود را در بخش ثبت نام آزمون ادواری وارد نمایند.

نکته حائز اهمیتی که داوطلبان شرکت در این آزمون ها باید در نظر داشته باشند این است که لینک مربوط به هر یک از آزمون های ادواری فقط در زمان مشخصی فعال می شود و پس از گذشت زمان ثبت نام، امکان ثبت نام در آن آزمون وجود نخواهد داشت پس پیگیر اطلاعیه های سایت adva i.i a v o.i باشید تا از زمان ثبت نام آزمون مد نظر خود مطلع شوید.

ابتدا وارد سایت adva i.i a v o.i شده و بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

در ادامه نوع آزمون مد نظر خود را انتخاب کرده و بعد از پرداخت هزینه ثبت نام دوباره بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

دریافت کارت ورود به جلسه از سامانه ثبت نام آزمون ادواری adva i.i a v o.i

آزمون های ادواری و صنعت ساختمان از آن دسته از آزمون هایی هستند که داوطلبان باید برای شرکت در آن ها، حتما کارت ورود به جلسه خود را در اختیار داشته باشند. بنابراین، لازم است که داوطلبان شرکت کننده در آزمون های ادواری، چند روز قبل از برگزاری آزمون های ادواری به سایت ثبت نام آزمون ادواری به نشانی adva i.i a v o.i مراجعه کنند و کارت ورود به جلسه خود را به صورت غیر حضوری دریافت نمایند.

برای آزمون هایی که به صورت حضوری برگزار می شود، لازم است که داوطلبان کارت ورود به جلسه خود را پرینت بگیرند و به صورت برگه پرینت شده به همراه خود داشته باشند. درضمن اگه بعد از دریافت کارت ورود به جلسه، محل حوزه و ساعت برگزاری آزمون ها در کارت خالی باشد به این معنی می باشد که از آزمون کتبی معاف هستند و لازم است از روز کاری بعد از برگزاری آزمون کتبی برای اطلاع از زمان آزمون عملی به مراکز فنی و حرفه ای شهر خود مراجعه نمایند.

ابتدا وارد سایت adva i.i a v o.i شده و بر روی گزینه کارت ورود به جلسه کلیک کنید.

در ادامه بر روی نام آزمونی که ثبت نام کرده اید کلیک کنید.

در ادامه اطلاعات خواسته شده (نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، شماره ملی) را وارد کنید و کارت آزمون خود را دریافت کنید.

آزمون تاسیس شرکت حمل و نقل بین المللی کالا برای متقاضیانی در نظر گرفته شد که قصد دارند در استان های بدون و یا دارای تعداد کم شرکت های باربری بین المللی، اقدام به تاسیس شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا نمایند که در مقاله زیر توضیح داده شده است.

مشاهده نتایج آزمون های ادواری adva i.i a v o.i

یکی از امکاناتی که در سامانه adva i.i a v o.i ​ ارائه می شود، مشاهده نتایج آزمون های ادواری می باشد. در واقع، تمامی داوطلبانی که مشاهده نتایج آزمون های ادواری را دارند، می توانند به صورت غیر حضوری به سامانه مراجعه کنند و مراحل مشاهده نتایج آزمون خود را در این سامانه انجام دهند.

لازم به ذکر است که برای مشاهده نتایج آزمون های ادواری نیازی به وارد کردن اطلاعات خاصی نیست و افراد می توانند با وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای خود که شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه و … می باشد نتیجه آزمون خود را مشاهده نمایند.

اگر بعد از خواندن این مقاله، سوال یا ابهامی در خصوص سامانه آزمون ادواری فنی حرفه ای به نشانی adva i.i a v o.i داشتید هم می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره سامانه ها تماس بگیرید. کارشناسان سامانه ها تمام سوالات شما را به کامل ترین شکل ممکن پاسخگو هستند.

advari.irantvto.ir اعلام نتایج ۱۴۰۱